Töjer sig hjälmen?

• Trådstartare Trådstartare van
  • Start datum Start datum

van

Ny medlem
Töjer sig hjälmen?
Har nu äntligen gjort slag i saken och gått in för att skaffa hjälm, men eftersom det var x antal år sedan jag hade en sist så skulle jag behöva lite hjälp:

Hur mkt "töjer" sig hjälmen (eller ja; "skummet" inuti hjälmen..)?

Provade nämligen stl S i butik och den satt perfekt, men när jag sedan kom hem med hjälmen kändes den mkt mindre och tryckte över hela huvudet (detta trots att jag ändrat inställningarna till största möjliga).

Min teori är därför att "provexet" i butiken har töjts pga så många har provat den... Kan detta stämma, eller borde jag byta till en större stl?

Tacksam för svar (trots att hjälm-trådarna är många - hittade dock ingen om just "töjning")!!

Töjer sig hjälmen?
Kanske ska tillägga att det gäller en Giro G10 ... Provade även en R.E.D som jag gillade mkt, men den fanns inte i min stl.

Töjer sig hjälmen?
Jag tycker faktiskt att dom töjer sig, men om du är osäker så kan du ju alltid gå tillbaks till affären ? , men svar jag dom töjer sig iaf i mitt tycke.

Töjer sig hjälmen?
Aldrig märkt att min hjälm har töjt sig, mät insidan av hjälmen och se om den överensstämmer med det du skulle ha, annars är det bara lämna tillbaka.

Töjer sig hjälmen?
Det stämmer säkert att dom töjer sig, dock väldigt lite högst några mm. Saken jag märkt dock är att dom iaf formar sig lite efter huvudet när man haft den ett tag. inga stora grejer dock.

Tillbaka
Topp