Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går det att följa ordinarie piststräckningen? Det borde ju iaf minimera riskerna med glaciär?xQubeZ sa:Finns ett par markerade leder i de olika liftsystemen som ger ~700-800 höjdmeter som är lätta att börja på. Finns en i Le tour eller en i Les houches tex. Enda trista är väl att man pker i pisten, eller jämte, påvägen ned. Gjorde själv också turen till toppen av grand montets häromdagen. Väldigt fin och tar bara en timme. Åkningen ner är fantastisk med. Det är dock glaciär och lavinrisk där uppe så man bör va bekväm med det.
är ganska säker på att det inte är några glaciärer vare sig i le tour eller les houchesPillard sa:Går det att följa ordinarie piststräckningen? Det borde ju iaf minimera riskerna med glaciär?xQubeZ sa:Finns ett par markerade leder i de olika liftsystemen som ger ~700-800 höjdmeter som är lätta att börja på. Finns en i Le tour eller en i Les houches tex. Enda trista är väl att man pker i pisten, eller jämte, påvägen ned. Gjorde själv också turen till toppen av grand montets häromdagen. Väldigt fin och tar bara en timme. Åkningen ner är fantastisk med. Det är dock glaciär och lavinrisk där uppe så man bör va bekväm med det.
Haha! Jo det är jag klart medveten om. Utgick från beskrivningen att Grand Montets är lite risky pga glaciär.carl_couloir sa:är ganska säker på att det inte är några glaciärer vare sig i le tour eller les houchesPillard sa:Går det att följa ordinarie piststräckningen? Det borde ju iaf minimera riskerna med glaciär?xQubeZ sa:Finns ett par markerade leder i de olika liftsystemen som ger ~700-800 höjdmeter som är lätta att börja på. Finns en i Le tour eller en i Les houches tex. Enda trista är väl att man pker i pisten, eller jämte, påvägen ned. Gjorde själv också turen till toppen av grand montets häromdagen. Väldigt fin och tar bara en timme. Åkningen ner är fantastisk med. Det är dock glaciär och lavinrisk där uppe så man bör va bekväm med det.
/C
då är jag med ??Pillard sa:Haha! Jo det är jag klart medveten om. Utgick från beskrivningen att Grand Montets är lite risky pga glaciär.carl_couloir sa:är ganska säker på att det inte är några glaciärer vare sig i le tour eller les houchesPillard sa:Går det att följa ordinarie piststräckningen? Det borde ju iaf minimera riskerna med glaciär?
/C
Efter du passerat Bochard liften är du helt på egen hand. Inget är markerat men skintracket är svårt att missa. (Traversera under liften, skiers right, och följ spåret uppåt. Du måste passera glaciärterräng dock men jag såg inga större öppna sprickor, bara några små. Jag skulle vara mer orolig för lavinrisken då det finns några branta partier.carl_couloir sa:då är jag med ??Pillard sa:Haha! Jo det är jag klart medveten om. Utgick från beskrivningen att Grand Montets är lite risky pga glaciär.carl_couloir sa:är ganska säker på att det inte är några glaciärer vare sig i le tour eller les houches
/C
”vanliga rutten” ned från GM tror jag inte man behöver oroa sig så mycket för eftersom den är öppen för alla och ingår i systemet så att säga, det är utanför repen man bör oroa sig lite mer om dom nu är uppsatta i år iom liftens frånvaro.....
ett annat alternativ är att ta herse:n upp och gå rakt uppåt i dess förlängning för att sedan gå över kammen vid lookers left uppe vid stugan och åka ner på baksidan, där är det ingen claciär vad jag minns men väl ett mycket fint åk
/C