Gå till någon seglingsbutik så kan de säkert hjälpa dig bättre än vi här på freeride, men som sagt, prova en torris av typen jag visade.Cee sa:Hm. wow. den är ju typ som mitt yachting kit som jag ändå har över våtdräkt när det är varmt..
Vill ha. Men hm, behöver verkligen en i tjejmodell...
Vad är ett yachting kit? Aldrig hört talas om. Samma sak som smock?Cee sa:Hm. wow. den är ju typ som mitt yachting kit som jag ändå har över våtdräkt när det är varmt..
Vill ha. Men hm, behöver verkligen en i tjejmodell...
Här i england kör de flesta på våtdräkt, men de snackades om torrdräkter för vinterseglingen..Nosskire sa:Men generellt sett har väll inte seglare våtdräkt? De brukar köra på torrdräkt.. a.
men e du dum på riktigt eller gör du dig bara till.pasen sa:En våtdräkt är inte smidigare än en baggy torrdräkt av typen, http://www.musto.com/productdetail.aspx?fromSearch=true&productId=1569
Min torrdräkt som jag har när jag kör wakeboard är iaf 10ggr smidigare än en varm semidry/våt. Men segling kanske ligger 10 år före och har våtdräkter i något rymdmaterial.westcoast_surfers sa:men e du dum på riktigt eller gör du dig bara till.pasen sa:En våtdräkt är inte smidigare än en baggy torrdräkt av typen, http://www.musto.com/productdetail.aspx?fromSearch=true&productId=1569
"en bagy torrdräkt är smidigare en en våtdräkt de roligaste jag hört. asså våtdräkt är ju det smidigaste du kan segla i. 95% av alla laser seglare i sverige kör la på våtdräkt eller burka byxor. men på vintern skulle jag dock räckomendera torr dräkten fast inte för att den e smidig för de e den inte, utan för att du kan ha massa goa kläder under.
jag har seglat i ca 12år på elit nivå och jag har altid kört torrdräkt pga att ja tycker det är varmt och gott och tycker att de e så jobbigt att ta på å av en våtdräkt. nu har jag dock slutat segla och börjat surfa och nu är det bara våtdräkt som jäller. nu för tiden finns det sjuukt bra våtdräkter som inte ens släpper in vatten.
själv kör jag på en o'neil mamut och det är nått av de sjönaste jag tästat. jag surfar i januari å den funkar finfint då. ett tips är la att ta en ruchgard över å ett par TJOCKA våtskor så kommer det gå fint.
men när det gäller segling tycker jag endå att torrdräckten e bättre.
lycka till
hej
haha för det första du kan inte jämföra segling och wakeboard.pasen sa:Min torrdräkt som jag har när jag kör wakeboard är iaf 10ggr smidigare än en varm semidry/våt. Men segling kanske ligger 10 år före och har våtdräkter i något rymdmaterial.westcoast_surfers sa:men e du dum på riktigt eller gör du dig bara till.pasen sa:En våtdräkt är inte smidigare än en baggy torrdräkt av typen, http://www.musto.com/productdetail.aspx?fromSearch=true&productId=1569
"en bagy torrdräkt är smidigare en en våtdräkt de roligaste jag hört. asså våtdräkt är ju det smidigaste du kan segla i. 95% av alla laser seglare i sverige kör la på våtdräkt eller burka byxor. men på vintern skulle jag dock räckomendera torr dräkten fast inte för att den e smidig för de e den inte, utan för att du kan ha massa goa kläder under.
jag har seglat i ca 12år på elit nivå och jag har altid kört torrdräkt pga att ja tycker det är varmt och gott och tycker att de e så jobbigt att ta på å av en våtdräkt. nu har jag dock slutat segla och börjat surfa och nu är det bara våtdräkt som jäller. nu för tiden finns det sjuukt bra våtdräkter som inte ens släpper in vatten.
själv kör jag på en o'neil mamut och det är nått av de sjönaste jag tästat. jag surfar i januari å den funkar finfint då. ett tips är la att ta en ruchgard över å ett par TJOCKA våtskor så kommer det gå fint.
lycka till
hej
"ok"westcoast_surfers sa:haha för det första du kan inte jämföra segling och wakeboard.pasen sa:Min torrdräkt som jag har när jag kör wakeboard är iaf 10ggr smidigare än en varm semidry/våt. Men segling kanske ligger 10 år före och har våtdräkter i något rymdmaterial.westcoast_surfers sa:men e du dum på riktigt eller gör du dig bara till.
lycka till
hej
för det andra hur ressonerar du, klart nått som sitter tajt är grymmt mkt smidigare en nått som hänger och slänger å stramar å väckar sig ?
för det 3e åka wakeboard i en torrdräkt är som att åka i en sopsäck haha![]()
nä men om vi håller oss till segling så kan ja säga att från optismist till e-jolle e det mkt torrdräkt men sen laser börjar det bli nästan bara våtdräkt.
men ja skulle kört på våtdräkt så länge de gick å sen gått över till torrdräkten.
älskar själv min torrdräkt och min våtdräkt sjönt att kunna byta beroende på vad man ska göra.
hej
kolla på märken såsom "gill" "gul" "henri lioyd" "ocean rodeo" eller billigare musto. finns ju musto som inte behöver kosta rubbet.Cee sa:Vad finns det för billigare märken som är bra då?