Tråden om splitboards!

TomasGothberg sa:
Ska investera i en ny bräda till kommande säsong eftersom min nuvarande har gjort sitt. Jag har hitils åkt på en 162 burton freebird, med voile universal interface och spark R&D blaze bindings,

Freebirden ska jag ha kvar och försöka göra om den till en fishtail :) men det blir en helt annan tråd då jag börjar med det projektet.
;)
Har hitils inte gjort så mycket research än, o därför vänder jag mig till er för få era åsikter, Jag kommer även spendera ngr månader i usa nu innan vintern kommer, så kommer ha gott om tid att gå runt i board affärer där då jag kan få en känsla av brädorna som kan vara av intresse för mig.

Denna bräda kommer med 95% användas till följande åkning;
Område: svenska berg, ovanför trädgränsen, stora öppna ytor, ofta en hel del vindpackat innan åket börjar.
åkstil , hög fart med stor svängradie, drops 0-3m,
Åkare, 178 cm, 75 kg, sko storlek 40,5.

Vill hitta en styvare bräda än min nuvarande, o möjligtvis ngn cm längre, har mest använt burton under mina år men har absolut inga bekymmer att titta på alla märken som finns där ute.

Idéer? :)
Tja! Om jag var dig så skulle jag kolla in Furberg. De brädorna verkar vara grymma. Har dock aldrig åkt på en själv så kan ju inte garantera de.

Annars har både Never summer och Venture brädor som är lite längre och styvare. Never summer är dock ganska tunga men många som har de är glada att betala det för åkegenskaperna. Happy hunting!

Max_Faktor

Ny medlem
Efterlysning!

Min tå-strap på karakoram bindningarna har gått sönder : (
Är det någon som vet var jag kan få tag i en ny (utan att beställa från USA och betala en månadslön i frakt).
Finns det något annat märke som är kompatibelt?

Sommar-hälsningar

Powntus

Ny medlem
Någon med erfarenhet av Jones Splitboards?
Är lite sugen på en Hovercraft, men undrar hurvida det är problematiskt att åka switch i något mindre puderrikt underlag?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp