Transceivers

Wezi

Medlem
Transceivers
Skidsäsongen börjar ju dra igång nu och som kanske framtida säsongare lär det ju bli en hel del åkning utanför pisten eftersom de flesta nog vet att det är det enda rätta när tillgångarna finns. Undrar därför lite om ni har någon erfarenhet av olika transceivers och vilka som ni ytkcer fungerar bra och är lätta att använda. Jag själv funderar lite mellan dessa två; Barryvox Pulse och Stubai Pieps DSP. Ni får gärna skriva vad ni tycker är bra respektive dåligt med de olika alternativen.

Med förhoppning om en trevlig säsong /Sebastian

Transceivers
Vilken transciver du köper spelar inte så stor roll så länge du lär dig hur den fungerar. Barryvox Pulse är en helt ny transciver med ny teknik som kanske inte alltid är så välprövad. Om jag skulle köpa en transciver idag skulle jag gå på ett säkert kort och det är en vanlig Barryvox som har funnits ute på marknaden under många år och är väl beprövad. Jag har använt mig av den i 3 år och vi använder oss av den under alla våra heliski turer och lavinkurser. Det är otroligt lätt att handha under stressade situationer och lätt att förstå på engång.

Sen glöm inte bort att en transciver är värdelös utan kunskap och en sond och spade!

Micke

Tillbaka
Topp