Hasse_Lindborg sa:
ja och du verkar ju inte tycka att det är värt dessa 4000:- med all klagomål om dålig service från S-C? Lägg ner denna tråden nu. Ni klagar på dålig service. Stå erat kasst nu då. Hade förmodligen löst sig mycket snabbare via en markbutik.
Och för mig skulle det aldrig vara värt att missa massa fina skiddagar!!!
Nu är du barnslig. Du tyckte att femtusen var att ta i vad gäller prisskillnad, jag ville mest påpeka att det faktiskt var en så stor prisskillnad det handlade om, jag har inte sagt något om huruvida det var värt det eller inte. Sen tycker jag du är lite trångsynt, det finns även svenska markbutiker som ger askass service och försöker slingra sig vid reklamationer. Man vet aldrig hur en butik är för än man har "haft med dem att göra", och det verkar som att jag drog en nitlott när jag handlade via sportconrad (trots att många lovordar dem). Hade du sagt samma sak om det varit en svensk markbutik som krånglade med reklamation?
Ska man sen se till den ekonomiska biten, som du verkar vara väldigt fäst vid, är faktum att om jag inte hade fått ett så bra pris på skidor (från SC) hade den svenska marknaden inte kunnat tillskansa sig vare sig mitt köp av nya pjäxor för 5 kalla, eller mitt kommande köp av stighudar. Mina ekonomiska tillgångar är helt enkelt begränsade, då min månadsinkomst är 2500 SEK, med ett lån som spär på det till drygt 8000 månaden (10 månader om året). Men det är klart, jag pluggar i sthlm, vilket jag också ska stå mitt kast för och naturligtvis leder till att jag inte får diskutera mitt mindre lyckade skidköp på svenska internetforum.
Och om du nu tycker så illa att folk köper sina skidor genom SC, varför ber du oss lägga ner tråden? Där kan du ju inte tänkt så väldigt långt, det här är väl en alldeles ypperlig tråd att hänvisa till när du vill påvisa för andra i framtiden att man får undermålig service från tysken? För att inte tala om att det förmodligen kan stärka folks misstankar om att SC säljer andrahandssortering.
Nej, tacka vet jag Alpint, när jag svarade på deras fråga om var skidorna var köpta sa de "ja, det var ju faktiskt ett riktigt bra pris", sen fortsatte de att plocka fram pjäxor som jag skulle testa och slängde t o m in gratis montering för att köpte pjäxorna hos dem. Dessutom fick farsan rabatt på sina formgjutna sulor + tryckning av sin pjäxa, som han inte köpt via dem. Där har du en butik du kan lära av, Hasse Lindborg, istället för att ta fram otrevlig attityd, spydigheter och gliringar så fort du får nys om att någon köpt saker annan stans ifrån än sverige.