Thruuuuster sa:
jeppenator sa:
klart det är värt det!
var glad att du inte bröt benet.. då hade du kunnat börja ifrågasätta
men man väljer ju själv vart man har sina värderingar.. fast för mig finns det inget bättre än skidåkning, så även hur mycket jag än slår mig så kommer jag alltid att vilja stå på skidorna igen! finns inget i världen som är roligare och ger en sån frihetskänsla! skulle inte byta bort det mot nått annat i världen
förra året brött jag benet, ifrågasatte dock inte då.men nu är det tredje året i rad och ifall det ska fortsätta såhär så kommer det tillsluta kanske sluta med bruten nacke.. och det skulle jag nog bytta bort skidor mot.
aja jag får väll helt enkelt vara betydligt försiktigare..
hur stor är risken att du bryter nacken då?
jag känner bara en människa som har brutit nacken.. han är elit skidåkare och åker varje dag hela året.. ungefär..
och då åkte han inte ens skidor.. han satt i en bil å frontalkrockade med en lastbil!
så risken att bryta nacken finns, men är otroligt liten! småskador så som stukningar å fingrar å sånt som pajjar är mycket större.. och sånt går över ganska fort!
jag säger inte att du måste fortsätta åka skidor.. men man måste skaffa sig en uppfattning om vad som är farligt och inte farligt.. du själv sätter ju gränserna!
Om du istället skulle brutit handen 3 ggr för att du halkat på en isfläck.. hade du då slutat gå? skulle inte tro det..
skador går inte att undvika, vi lever i ett så pass "farligt" samhälle.. skulle väl va om du sitter inne jämt, men de tror jag inte?
så tänk över, är de värt att välja bort så mycket glädje som skidåkningen kan ge, istället för att bryta en handled som endå läker ihop?
jag slet sönder mitt knä i våras, fick höra att jag aldrig kommer bli fullt återställd, och att jag förmodligen aldrig skulle kunna åka skidor.. men, skidåkning är en så stor del av mitt liv.. att de är skitsamma hur många månader jag måste gå på kryckor, rehabilitera mig och lära mig gå igen på.. det är värt det i slutändan! jag har som roligast med skidor under fötterna! but thats just me..
man sätter sina värderingar själv, jag kan inte komma som nån bessevisser som vet allt.. du gör dina val!