trix i störtloppet

fakiedropdude

Ny medlem
trix i störtloppet
störtlopparna borde ta efter puckelåkarna och införa två obligatoriska hopp i varje race. naturligtvis med regeln att man inte får sakta ner innan hoppen. tänk vilken syn en 30meters dubbeldaffy i 120 knyck.

trix i störtloppet
trams
fullkomligt vansinnigt
har du provat åka 100-120 kmh?
gör du daffy i 120 har du gjort din sista
vi snackar aerodynamik
fast en gång såg jag en viss phil mahre (före din tid) göra en lång helikopter dvs 360 i säkert goda 80-90 under DH-träning och han lär leva fortfarabde

trix i störtloppet
Vadå, räcker inte Hermann Maiers 120 meter långa Lincoln Loop i Nagano-OS som bevis för att störtloppsåkarna håller på att trixa?

trix i störtloppet
Intressant Gafferx, att du SÅG Phils heli. Själv har jag bara hört talas om beriften från ett antal olika håll, mest trovärdigt från den föreföredetta Völkl-importören. Tydligen hade Phil gjort ett pissigt träningsåk och avslutade därför med att dra på en hel snurr i sista schussen. Minns du var det var?

Andra bedrifter i genren störloppstrix är när Vilde Bill Johnsson hoppgenade över en skogsdunge, Pietro Vittalinis mulithjulning över skyddsnätet i Kitzbuhl (han kom femma dagen efter) och en amerikan som jag inte kommer ihåg namnet på som megavoltade i målhanget i Wengen i säkert 110, gjorde en sex, sju varv och sedan avslutade med bugningar till publiken i alla fyra vädersträck med endast pjäxor, bindningar och derbyflex under fötterna - de kaffevedsliknande resterna av skidorna låg utspridda över ett hundratal meter ovanför honom. Det ser förresten rätt skoj ut när man går runt med bara derbyflexen.

HitMe

trix i störtloppet
man vill ju va så jvla märkvärdig i bland. jag backar, jag har inte sett 360n in person men väl phil live. 360n förekom i st anton på tidigt 80-tal enl ryktet. f ö impad över herrns detaljminne...
frid

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp