Trycker ni ifrån på kicken?

nithro

Ny medlem
Tjena

Hur gör ni när ni lämnar kicken? Kör ni bara av den eller hoppar ni lite lätt? Eller kanske lite hårt?

Själv tycker jag det blir knas med balansen om man trycker ifrån

Förmodligen trycker man ifrån kicken för att få så bra höjd som möjligt, hårt eller lätt vet jag inte, kör på känsla och tryck ifrån så hårt så att du är bekväm och kan utnyttja kicken så mycket som möjligt.

försöker poppa hårt på alla trick.

mera höjd = mera tid i luften = mera tid att chilla = mera steeeze

öva på att hoppa rakt ock tryck ifrån, sen när du kan de bra är de bara att börja snurra och hoppa.
är inte så svårt när man väl vet hur de funkar!

Självklart ska man trycka ifrån i kicken, nåt annat är otänkbart. Du får bättre höjd, stabilitet och balans genom tricket så träna det. Flat 5 är ett tydligt exempel där man ser folk bara lägga sig åt sidan men resultat därefter...

jag trycker ifrån lite beroende på hopp och trick! ibland kan hoppet vara sjukt dåligt shapat och då landar man typ platt om man trycker ifrån för mkt ( i t.ex. ulricehamn ) ... men prova lite och se vad som du tycker e goast

kallebogren sa:
nja tänker inte på det, men om jag känner att jag har lite fart så gör jag det :))
vore det inte smartare att dämpa kicken om man har lite fart?

Att poppa ger ju bara mer air och inte längre, så poppar du med lite fart gör det ju bara ondare att landa kort ;)

Jag försöker poppa hela tiden, mer höjd, stabilare balans och lättare att ta grabsen , några fördelar :)

alla mina kompisar behöver as fart i bigjumpen för dom typ slappnar av.

själv trycker jag ifrån ganska mycket

Tycker jag ser alltför många skidåkare i parken s bara åker ut från kickern. Inget illa menat. Även snowboardkidsen.
Allt blir lite lättare om man trycker ifrån. Dem twintip körare i parken som kan köra gör det jävligt snyggt men sen finns den kategorin som sätter en 7 men totalt utan stil.

Tillbaka
Topp