Twin tip

geniusen

Ny medlem
Twin tip
Jag har åkt snowboard i ca 3 år och vill byta och börja åka Twin tip, men är det värt att byta och om jag ska byta till twin tip vilka skidor ska jag ha då?

Twin tip
hallå
gjorde precis det du tänkker göra åkte snowboard i ungefär 3 år och bytte till skidor jag är nöjd med mitt val. jag vet inte riktigt va din anledning är men min var väl att jag hade trättnat hade ganska svårt att få in tekniken men att hoppa och sånt. voch när jag åkte med kompisar kom jag ofta långt efter

skrev en tråd om detta då rådde folket mej att testa först genom hyrning. men icke sa nicke jag körde på o köpte ett par beggade scratch 06/07 funkar ´perfekr längden är 174 och jag är väl runt 176 så i parken som nybörjare är dom väl inte det idealiska i parken men jag är nöjd ändå :D

och enliigt mej är det helt klart värt att byta om du skaq köpa eller hyra först eller om du vill köpa får du ju bestämma helt själv men eftersom jag hade några extra tusingar på kontot så ville jag köpa och det gjorde jag hehe

men sök i ditt inre innan om du verkligen vill byta jag kände det som en ganska självklarhet att byta eftersom jag hade tröttnat totalt och så

Twin tip
hejhej
Har precis bytt själv, efter 13 år... Jag gick till Alpingaraget och bad om hjälp. Dom verkade veta vad dom snackade om...men vad vet jag dom är ju säljare trots allt.
Gick i alla fall där ifrån med ett par Armada Pipe Cleaner som tydligen ska fylla alla mina förväntningar och lite till.
Så mitt råd, gå och snacka med någon (om inte annat så har du någon att ställa till svars om det blir fel).

Lycka till

Tillbaka
Topp