UCPA Resmål

MarioL

Ny medlem
UCPA Resmål
Hej, jag ska ner till Alperna V7.
Jag tänkte sticka iväg med UPCA.
Jag har svårt för att bestämma mig vart jag vill åka.
Är främs intresserad av bra piståkning.
Vad har ni för erfarenheter?

Ska man ta ski heltid eller halvtid?

Jag har endast åkt skidor 2v tidigare. Senast vintern 2015. Tror ni att ski 3 Vallées är en för avancerad grupp?

UCPA Resmål
Val Thorens och Serre har väldigt fina system, även för nybörjare. Är prio att åka mycket skidor och bli bättre skulle jag satsa på heltid

UCPA Resmål
Ta inte 3 vallées. Det är ju mer "safari" än skidskola enligt hemsidan. Har du bara åkt 2 veckor så borde ju fokus ligga på att utveckla din åkning. Då är det ski heltid som gäller.

Samt att övriga deltagare i 3 vallées kanske förväntar sig att man ska kunna hålla ett lite högre tempo för att hinna runt i systemet.

UCPA Resmål
Välj en anläggning som har ski heltid för nybörjare.

Lyckas du bli kvar i en för avancerad grupp kommer du ju att sinka alla andra och det bör ju inte kännas bra för självförtroendet (för att inte tala om vad dina "kamrater" kommer att tycka).

Fast tar inte alla resor ta slut redan samma helg de släpps längre?

//Åke

UCPA Resmål
Ake_Astrom sa:
Välj en anläggning som har ski heltid för nybörjare.

Lyckas du bli kvar i en för avancerad grupp kommer du ju att sinka alla andra och det bör ju inte kännas bra för självförtroendet (för att inte tala om vad dina "kamrater" kommer att tycka).

Fast tar inte alla resor ta slut redan samma helg de släpps längre?

//Åke
Det är specialkurserna som brukar ta slut första dagen de släpps. Offpist-grupper och Safaris brukar ryka snabbt. Men numera har UCPA liksom många andra researrangörer svårare att sälja resorna tidigt på säsongen p.g.a. det nyckfulla snöläget i Alperna de senaste åren.

UCPA Resmål
Alla orterna är bra. Ta heltid om du åker ner själv. Guiderna/ Lärarna flyttar runt er tills ni hamnar i rätt grupp/nivå . Du kommer att lära dig jätte mycket , du kommer att ha så skoj.
Bara gör det!

Tillbaka
Topp