Usla fakta

Makten

Ny medlem
Usla fakta
Jag undrar vad de tänker på Atomic, när de inte skriver ut måtten på brätten och midja för deras lagg på hemsidan??? Jävla idioter!
Jag skulle vilja veta midjemåtten på de olika "metron"-skidorna, men det går alltså inte via deras sida. Tror man inte att kunden kan tänka själv så förtjänar man fan inte heller några kunder!

*förbannad*

Usla fakta
gå in på intersports sida eller liknande sport affär så får du fram måtten, jag vet att på BETA 5, ligger midjan på 76, på modellen under på 74, tror att den smalaste ligger runt 72 mm.

Usla fakta
Jag var intresserad av att jämföra de olika metronmodellerna... Vad är det för skillnad på b:5, M:EX & M:11... Sen finns det ju ett otal modeller till, men där funkar inte sidan ALLS:-(

Usla fakta
jag tror m:11 ligger på 126:75:116, rätt så unika mått än så länge :)
men det är ju jäkla konstigt att dom inte visar det på hemsidan!

Usla fakta
Se där! Man undrar ju stilla vad det är för skillnad på B5 och M:11? Samma mått...

Det är ju själva FAN att det inte finns några vettiga mellanting! Måste alla ha typ 22 eller 11 meters radie??? Jag vill ha typ 16 meter, 80 i midjan och 185 långa... Piss.

Usla fakta
Väntat på en sån skida i 8 år nu, ända sen jag köpte mina första carvinglagg... runt 10 i radie som bär i lössnö. Äntligen Puls11an! Synd att de låter så ihåliga atomic..

Usla fakta
Tyvärr funkar det inte riktigt sådär jättebra med mkt radie i lössnö. Man gräver liksom fast, om det inte är tokpuder då...

Nä, Scott Aztec verkar vara the shit! Precis rätt specifikationer för mig:-) Synd bara att min plånbok är så tunn:-(

Usla fakta
Har skärning 13 m idag och det funkar utmärkt om det inte är bristande skare, kompenseras lite av längden på skidan, puls 11 är hela cm bredare överlag och lite till fram och bak. Den är ju framtagen för lössnö enligt artikel framsidan.

Kul med lite sväng i backen också.. Inte orkar man släpa på flera par skidor. Det blir ju lite mjölksyra i början av säsongen förstås.

Synd att de inte hade Scott på http://www.sportconrad.de/2A_04_2Sets.asp?sub_Kat=04-SEFR sportconrad i tyskland, 300 kr i frakt!

Usla fakta
Ohh, jag tänker inte beställa från utlandet så här sent... Inte med tanke på mina erfarenheter av förseningar på den fronten.

Tillbaka
Topp