Utbud av brädor i Åre?

Paulette

Ny medlem
Utbud av brädor i Åre?
Jag håller på att leta efter ny bräda.
Tänkte bara höra om någon vet om utbudet på brädor är bra i Åre, tjejbrädor?
Har kollat en del på internet, men inte riktigt fallit för något än, tänkte om det kanske kan finnas en hel del på plats, hann aldrig gå i affärerna sist jag var uppe?
Supertacksam för svar, Paulette.

Utbud av brädor i Åre?
Hm..I ÅRE har dom ju intersport så jag skulle tro att man kan köpra brädor..Men sen vet jag inte om SKISTAR har så man köpa..Är dock inte säker på vad INTERSPORT har för sortiment.

Utbud av brädor i Åre?
Tack, men är inte så intresserad av vad just InterSport erbjuder, känns som dom kör på mest nybörjarbrädor.

Utbud av brädor i Åre?
Stadium i Åre är riktigt bra och har mycket bra snowboard sortiment!! Snacka med Gustav som jobbar där! Han är riktigt duktig och kan säkerligen plocka fram nåt bra till dig!

Utbud av brädor i Åre?
Åre Skidsport (på torget) har det i min mening bästa utbudet, på ovaanvåningen.

Både InterSport och Stadium i Åre har ett mycket bättre utbud än vad andra sådana butiker har. Så räkna inte bort det på förhand...

Utbud av brädor i Åre?
Hej

Jag kan ju då säga till alla som säger att intersport i åre har brädor, kan ju jag säga nu till er att ni har fel :) dem slutade med brädor förra säsongen PGA brist på kunande på JUST brädor och dem slutade att sälja det ^^

stadium: ja dem har ett stort utbud av snowboards: "ride" "burton" "warp" "head" samt salomon sedan har dem deverse bindningar samt boots av samtliga märken, om jag inte mistar mig

Åre skidsport: det jag vet är att dem har burton, och är kunniga inom området! och dem har vissa brädor som inte stadium säljer.

extrem: dem har alla deras brädor otroligt duktiga i området "brädor" (villka prudukter dem har) vad dem är gjord av och kan ta fram en bräda för dinna behov ^^

det är mitt tips ifall ^^ vad söker du för bräda ^^?!

mvh//
wolwerin
(åker bräda när det faller sig på)

Senast ändrad:
Utbud av brädor i Åre?
Tack allihopa för massa bra svar :)
Jag vär väl mest ute efter en burton-bräda men kan ändra mig förstås.
Vill ha en ganska mjuk bräda som är lätt att åka med i både puder, backarna o hoppa lite med, så en freeride-bräda kan man väl säga, passa till det mesta. Ska ju vara en tjejbräda med som sagt, ca 142.

Utbud av brädor i Åre?
wolwerin sa:
Hej

Jag kan ju då säga till alla som säger att intersport i åre har brädor, kan ju jag säga nu till er att ni har fel :) dem slutade med brädor förra säsongen PGA brist på kunande på JUST brädor och dem slutade att sälja det ^^

stadium: ja dem har ett stort utbud av snowboards: "ride" "burton" "warp" "head" samt salomon sedan har dem deverse bindningar samt boots av samtliga märken, om jag inte mistar mig

Åre skidsport: det jag vet är att dem har burton, och är kunniga inom området! och dem har vissa brädor som inte stadium säljer.

extrem: dem har alla deras brädor otroligt duktiga i området "brädor" (villka prudukter dem har) vad dem är gjord av och kan ta fram en bräda för dinna behov ^^

mvh//
wolwerin
Tycker att personalen där har brist i kunnande på typ allting. Det var en tjej där som försökte sälja ett par skidor till min kompis som var 15 cm längre än killen själv efter som att det var "inne" med långa skidor bland sånna där "hoppare". En annan avrådde från att köpa tunga skidor eftersom man aldrig skulle kunna avsluta sin rotation då

Utbud av brädor i Åre?
Stepup sa:
wolwerin sa:
Hej

mvh//
wolwerin
Tycker att personalen där har brist i kunnande på typ allting. Det var en tjej där som försökte sälja ett par skidor till min kompis som var 15 cm längre än killen själv efter som att det var "inne" med långa skidor bland sånna där "hoppare". En annan avrådde från att köpa tunga skidor eftersom man aldrig skulle kunna avsluta sin rotation då
Bra citerat där... :)

Inte så lätt att förstå vilken butik du pratar om.

Utbud av brädor i Åre?
Utter sa:
Stepup sa:
wolwerin sa:
Hej

mvh//
wolwerin
Bra citerat där... :)

Inte så lätt att förstå vilken butik du pratar om.
Ja den va ju faktiskt lite klurig men man kunde ju förstå att det va Intersport det gällde då det inte stod något om bristande kunskap på dom andra :D

mvh

Utbud av brädor i Åre?
Det stämmer ju faktiskt att Intersport slutat med brädor. Stämmer även att personalen är lika inkompetent där, som på de flesa andra ställen... Extrem månne vara undantaget, men är inte direkt sugen på en extrem-bräda.

Brädor ska köpas på freeride!

Utbud av brädor i Åre?
Om du letar en bräda så är mitt tips, köp inte i åre, om du inte vet vad det är för bräda och är säker på att du vill ha just den. Om du inte vet vad för bräda du vill ha kontakta någon som verkligen kan, Kolla internet, ring och prata med kunnigt folk. Köp absolut inget någon på intersport eller liknande rekomenderar, dem vill bara sälja och bli av med sånt dem inte behöver.

Tillbaka
Topp