Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?

Igår hade samhällsbyggnadsnämden i Åre kommun möte. Jag antar att bygglov för Lundsgårdsliften var uppe för beslut. Inget i media ännu om det, och protokollen ligger inte ute på hemsidan are.se.

Protokoll från samhällsbyggnadsnämnden publiceras inte längre på are.se eftersom protokollen kan innehålla personuppgifter. Kontakta kundtjänst om du vill begära ut det justerade protokollet.

Gissar att det mycket snart kommer ut i media?

Ah okej, har inte hunnit lyssna, men då vet jag.

Förövrigt ett poddtips, brukar vara kul avsnitt. Skönt snack, ofta intressanta gäster. Man blir skidsugen när man lyssnar. Och de kör på även över sommaren. :)
Om man ändå ska lägga ut texten lite mer så nämnde han också ytterligare belysta nedfarter som en nyhet inför nästa säsong, i Björnen som jag förstod det. Han sa också att de gör en väldigt stor investering i snöläggning, den största de gjort under en enskild off season. Möjligen övertolkade jag det, men han nämnde Lundsrappet i samband med snöläggningen och innan den "spännande nyheten". Antingen satt det ihop, eller så var det en total slump.

Noterade förresten i Sälen att flera nya liftar var Dopplemayr, men i Åre har man nästan enbart Leitner.
Satsar Skistar enbart på premiummodellerna hemma i Sälen?

Tillbaka
Topp