ErikWibaeus
Medlem
Vad Är Det För Fel På Dom??!!
den här kommentaren skickar mig rakt ner i mellanstadiet men:
...redan....?
...redan....?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En myt som funnits länge...FelixL sa:Harkel harkel, nu har ni nog inte hört om apelsinmannen.
Killen rökte lite för mycket av det bruna och hamnade i en haschpsykos. Han trodde han var en apelsin, och skrek "SKALA MIG INTE, SKALA MIG INTE" varje gång någon person närmade sig. Tillslut började han skala av sin hud själv, i tron om att han var en apelsin.
Idag sitter han inspärrad med låsta armar på ett psykehem i staterna.
Så, tänk en gång extra innan ni ger er in i leken!![]()
Ja det var någon som sa att det enda farliga var tobaken man kanske blandar det medXD HAHAHAHA yeah right!SombreroSnow sa:är det någon som sagt att det inte är farligt. Klart det är farligt!
Vad det gäller missbruk av alkohol så tror jag det problemet inte är särskilt ovanligt som du säger. klart mycket större problem i sverige än vad cannabis missbruka är.vad det gäller kikki d så tycker jag att hon har problem men det är min syn på det hela.
klart det är farligt att missbruka saker och ting.Men vissa männsikor gör det och så har det alltid vart sedan det fanns alkohol och droger.
Skulle alkohol och tobak upptäckts nu så skulle det med vart olagligt. farligt och beroende framkallande.Sen att cannabis skulle va en inkörsport till tyngre droger gäller inte för alla.Allt handlar om själv diciplin. samma sak när man står på krogen och funderar på om man ska ta den där sista shoten eller inte.
folköl leder ju till och med till starkare alkohol.Man börjar med att dricka folköl,sen vill man ha starköl,sedan vin,sen drinkar och till slut shots. Alla har väl gott igenom det stadiet?
men igentligen går det inte jämför alkohol med cannabis två helt skilda grejer och så länge man håller saker och ting på en bra nivå så ser jag inget fel i det
Låter säkert som värsta stonern nu men så är ej falllet.
må bra ha skoj ta hand om er!
haha så svenska ungdomar inte har testat heller?, haha..Calle_C sa:I länder som Amsterdam, England och USA är det en rätt stor mängd ungdomar som har testat någon form av drog utöver alkohol. Har bekanta i usa och vad man hör från dom så florerar marijuana och piller rätt ofta på fester där.
Va i Amsteram och hälsade på en kompis där i sommras och vi gick på en privat fest..så innan mitt på dagen när vi fikade så gick en av hennes vänner (en person från england) rakt över gatan köpte lite knark på en coffeshop som han sedan använde på förfesten med några andra, Jag var den enda som regerade på detta. För i sverige får vi lära oss att vi dör bara man tänker på att testa droger.
Säger inte att man ska använda droger har fortfarande inte testat nåt men ibland är verkligen inte riktig så som man får lära sig i skolan om saker och ting.
Mvh
och...? Aspen ligger i USA...Jeppan sa:Hars att dom rökte braj men som vi fick veta lite senare i tråden så är det lagligt i canada
haha, Varför ta upp att aspen ligger i usa?DaWie sa:och...? Aspen ligger i USA...Jeppan sa:Hars att dom rökte braj men som vi fick veta lite senare i tråden så är det lagligt i canada
I slutändan handlar det om det, men lusten att testa ökar i och med att belöningscentrat har ändrats så de har fått "smak" för drogerSombreroSnow sa:tror allt handlar om självdiciplin. Vissa klarar att hålla saker och ting på en bra nivå andra inte.vissa är alkohol,drog,sex,godis missbrukare och alla dom har ju problem.men man kan bruka saker och ting utan att missbruka eller hur?
ÖÖÖÖ kanske för att dom typ va där `? eller `?Mickegustafsson sa:haha, Varför ta upp att aspen ligger i usa?DaWie sa:och...? Aspen ligger i USA...Jeppan sa:Hars att dom rökte braj men som vi fick veta lite senare i tråden så är det lagligt i canada
när bIev amesterdam ett Iand?Calle_C sa:I länder som Amsterdam, England och USA är det en rätt stor mängd ungdomar som har testat någon form av drog utöver alkohol. Har bekanta i usa och vad man hör från dom så florerar marijuana och piller rätt ofta på fester där.....
Mvh
hahaha, aa ALLA är sanna!SombreroSnow sa:tror inte rökat var problemet i frågan.
Alkoholpsykos lär väl ändå va värst. hörde om en snubbe en gång som hade druckit alkohol sen skrek han till sin familja jag sak döda er och sen gjorde han det
finns ju massa sånns alkoholpsykos historier och alla är sanna
Skönt att de är du som har skrivit tråden:P och sen nu säger du emot dig själv!Hjalle_S sa:Jah tycker proffsen får göra precis så dom vill, känner dom för att röka på så ska dom ju självklart få göra det. Jag tror inte det är så farligt som alla målar upp det heller.
HAHAHANiclasK sa:Skönt att de är du som har skrivit tråden:P och sen nu säger du emot dig själv!Hjalle_S sa:Jah tycker proffsen får göra precis så dom vill, känner dom för att röka på så ska dom ju självklart få göra det. Jag tror inte det är så farligt som alla målar upp det heller.
Haha, så roligt att ingen verkar förstå att tråden är 3 år gammal. Jag har ändrat mej och filmen finns inte längre. Filmen var dessutom typ 3-4 årgammal när tråden skapades, så den var inaktuell redan då.yahman sa:HAHAHANiclasK sa:Skönt att de är du som har skrivit tråden:P och sen nu säger du emot dig själv!Hjalle_S sa:Jah tycker proffsen får göra precis så dom vill, känner dom för att röka på så ska dom ju självklart få göra det. Jag tror inte det är så farligt som alla målar upp det heller.
och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...linder sa:brajj är mindre farligt än alcohol...
Det är klart att det är "ok" att använda det? Det drabbar ju knappast någon annan än en själv?Monis sa:och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...linder sa:brajj är mindre farligt än alcohol...
Det är det som är problemet, folk vet verkligen INGENTING, det dom vet stämmer oftast inte eftersom de litar på swecan och liknande skitkällor
Du, har du någon aning om hur alkoholmissbrukare påverkar sin omgivning... Har kompisar vars föräldrar är alkoholister, så just nu har jag stor lust att halshugga vissaHjalle_S sa:Det är klart att det är "ok" att använda det? Det drabbar ju knappast någon annan än en själv?Monis sa:och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...linder sa:brajj är mindre farligt än alcohol...
Det är det som är problemet, folk vet verkligen INGENTING, det dom vet stämmer oftast inte eftersom de litar på swecan och liknande skitkällor
Varför är det många som inte vet något om drogen då? För att vår skola idag endast säger "Cannabis är skitfarligt, läs,rör,använd det aldrig". Det får ganska många att bli nyfikna.Monis sa:och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...linder sa:brajj är mindre farligt än alcohol...
Precis! Det är ett mycket stort problem, de säger att man för överdos och man blir beroende.CrashX sa:Varför är det många som inte vet något om drogen då? För att vår skola idag endast säger "Cannabis är skitfarligt, läs,rör,använd det aldrig". Det får ganska många att bli nyfikna.Monis sa:och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...linder sa:brajj är mindre farligt än alcohol...
Att man vet så lite om droger idag ser ajg bara som ett problem, det verkar som om skolorna är rädda att ungdomar ska börja använda mer droger om dom vet mer om dom.
Jag tycker att man ska få lite ordentlig fakta och sedan efter det bilda sig en uppfattning, sen är det väl upp till en själv om man väljer att prova eller inte.