Vad Är Det För Fel På Dom??!!

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
låt dom röka brajj om dom vill, om du tycker dom är risiga förebilder får du väl hitta nån annan att se upp till.
dom har väl inte tagit på sig nåt ansvar att vara "förebild" heller, dom vill väl bara hare najs.
det är ju kulturskillnad också, i nordamerika röker man jävligt mycket mer brajj än här, så det är mer uppseendeväckande för moralhetsande svenskar.

dessutom är det ju egentligen en mycket trevligare drog än de flesta andra.

Det som är farligt med cannabisdroger dock är att det är en gateway till tyngre droger. Så tag er i akt!

Jag vill se filmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Harkel harkel, nu har ni nog inte hört om apelsinmannen.
Killen rökte lite för mycket av det bruna och hamnade i en haschpsykos. Han trodde han var en apelsin, och skrek "SKALA MIG INTE, SKALA MIG INTE" varje gång någon person närmade sig. Tillslut började han skala av sin hud själv, i tron om att han var en apelsin.

Idag sitter han inspärrad med låsta armar på ett psykehem i staterna.
Så, tänk en gång extra innan ni ger er in i leken! :)

FelixL sa:
Harkel harkel, nu har ni nog inte hört om apelsinmannen.
Killen rökte lite för mycket av det bruna och hamnade i en haschpsykos. Han trodde han var en apelsin, och skrek "SKALA MIG INTE, SKALA MIG INTE" varje gång någon person närmade sig. Tillslut började han skala av sin hud själv, i tron om att han var en apelsin.

Idag sitter han inspärrad med låsta armar på ett psykehem i staterna.
Så, tänk en gång extra innan ni ger er in i leken! :)
En myt som funnits länge...

Nej, det är sant. Min kompis brorsas kompis hade träffat honom!

Nej precis...
Haschpsykos fins inte mer än julpsykos, shopping psykos eller snabbmatspsykos.
Inte drogen som står för psykosen.

Senast ändrad:
tror inte rökat var problemet i frågan.

Alkoholpsykos lär väl ändå va värst. hörde om en snubbe en gång som hade druckit alkohol sen skrek han till sin familja jag sak döda er och sen gjorde han det
finns ju massa sånns alkoholpsykos historier och alla är sanna

Hahaha guuuud sånna idioter...
Jag fattar inte hur vissa här inne på största allvar kan sitta och säga att cannabis inte är farligt!
Vid tungt bruk är alkohol ett av det värsta man kan hålla på med, det tar bokstavligt talat sönder hjärnan + att abstinensbesvären om man försöker sluta kan ta livet av vem som helst. Som tur är, är det extremt tunga bruket ganska ovanligt men det är ett problem (ingen jävla kicki danielsson alkis utan mycket värre)
Tungt bruk av cannabis är lite mildare men fortfarande inget att leka med. Har en kompis som rökte i 2 års tid men upptäckte efter tag riktigt jobbiga effekter så han slutade och hamnade i depression...
Cannabis är inte fysiskt beroende framkallande, men man ska inte underskatta ett psykiskt beroende som är väldigt jobbigt. Min far jobbar med narkotika och han sett cannabisberoende som bryter ihop TOTALT, sliter sig i håret och gråter för att de var 2 timmar sen de rökte sist.
Hjärnan är inte utvecklad fullständigt förräns man är 20-25 år och innan dess är den MYCKET känslig. THC som är fettlösligt löser in sig i hjärnan och mixtrar om... Den ändrar belöningssystemet i hjärnan vilket gör att den senare vill ha belöningar som är starkare (tyngre droger) Det är alltså bevisat att de är en fysisk inkörsport till tyngre droger.
Behöver jag ens gå in på Cannabispsykos eller ännu värre; Cannabisutlöst konfusion...
Eftersom THC är fettlösligt så löser det in sig i hjärnfettet och stannar där myyycket länge, om man röker en gång stannar det i kanske 6 veckor men om man röker oftare stannar det mycket längre. THC är mycket likt PCB i kemiska egenskaper, PCB är känt för att kunna stanna kvar i hjärnan livet ut...
Allt som påverkar erat psykiska tillstånd eller på något sätt ändrar er personlighet (alkohol eller liknande) har negativa effekter på hjärnan! Hjärnan ska man itne mixtra med!

är det någon som sagt att det inte är farligt. Klart det är farligt!
Vad det gäller missbruk av alkohol så tror jag det problemet inte är särskilt ovanligt som du säger. klart mycket större problem i sverige än vad cannabis missbruka är.vad det gäller kikki d så tycker jag att hon har problem men det är min syn på det hela.
klart det är farligt att missbruka saker och ting.Men vissa männsikor gör det och så har det alltid vart sedan det fanns alkohol och droger.
Skulle alkohol och tobak upptäckts nu så skulle det med vart olagligt. farligt och beroende framkallande.Sen att cannabis skulle va en inkörsport till tyngre droger gäller inte för alla.Allt handlar om själv diciplin. samma sak när man står på krogen och funderar på om man ska ta den där sista shoten eller inte.
folköl leder ju till och med till starkare alkohol.Man börjar med att dricka folköl,sen vill man ha starköl,sedan vin,sen drinkar och till slut shots. Alla har väl gott igenom det stadiet?

men igentligen går det inte jämför alkohol med cannabis två helt skilda grejer och så länge man håller saker och ting på en bra nivå så ser jag inget fel i det

Låter säkert som värsta stonern nu men så är ej falllet.

må bra ha skoj ta hand om er!

SombreroSnow sa:
är det någon som sagt att det inte är farligt. Klart det är farligt!
Vad det gäller missbruk av alkohol så tror jag det problemet inte är särskilt ovanligt som du säger. klart mycket större problem i sverige än vad cannabis missbruka är.vad det gäller kikki d så tycker jag att hon har problem men det är min syn på det hela.
klart det är farligt att missbruka saker och ting.Men vissa männsikor gör det och så har det alltid vart sedan det fanns alkohol och droger.
Skulle alkohol och tobak upptäckts nu så skulle det med vart olagligt. farligt och beroende framkallande.Sen att cannabis skulle va en inkörsport till tyngre droger gäller inte för alla.Allt handlar om själv diciplin. samma sak när man står på krogen och funderar på om man ska ta den där sista shoten eller inte.
folköl leder ju till och med till starkare alkohol.Man börjar med att dricka folköl,sen vill man ha starköl,sedan vin,sen drinkar och till slut shots. Alla har väl gott igenom det stadiet?

men igentligen går det inte jämför alkohol med cannabis två helt skilda grejer och så länge man håller saker och ting på en bra nivå så ser jag inget fel i det

Låter säkert som värsta stonern nu men så är ej falllet.

må bra ha skoj ta hand om er!
Ja det var någon som sa att det enda farliga var tobaken man kanske blandar det medXD HAHAHAHA yeah right!

Nej alkoholmissbruk är ett stort problem i samhället men man kan missbruka olika tungt. Många av de som man kallar missbrukare har inte minne som en guldfisk och skulle dö om de slutade som är fallet om man missbrukar det tungt. Kicki danielsson kommer väll fortfarande ihåg sina låttexter tror jag^o) aja ska inte klanka ner på kicki, det är taskigt.
Utan tvekan att det skulle vara olagligt, alkohol är ett väldigt farligt gift! att det är lagligt är endast för att det har så stark ankytning till vår kultur!
Diciplin är psykiskt, men ändrar man belöningscentrat i hjärnan är det plötsligt fysiskt. THC ändrar belöningscentrat så det i framtiden ber om belöningar i form av rus.

Samhället idag kan hålla alkohol på en bra nivå (80% gör det iaf, 10% missbrukar och 10% brukar inte alls) Men Cannabis är en mycket värre drog vid sporadiskt bruk det är det som är det läskiga. Det fuckar upp hjärnan direkt...

tror allt handlar om självdiciplin. Vissa klarar att hålla saker och ting på en bra nivå andra inte.vissa är alkohol,drog,sex,godis missbrukare och alla dom har ju problem.men man kan bruka saker och ting utan att missbruka eller hur?

Calle_C sa:
I länder som Amsterdam, England och USA är det en rätt stor mängd ungdomar som har testat någon form av drog utöver alkohol. Har bekanta i usa och vad man hör från dom så florerar marijuana och piller rätt ofta på fester där.

Va i Amsteram och hälsade på en kompis där i sommras och vi gick på en privat fest..så innan mitt på dagen när vi fikade så gick en av hennes vänner (en person från england) rakt över gatan köpte lite knark på en coffeshop som han sedan använde på förfesten med några andra, Jag var den enda som regerade på detta. För i sverige får vi lära oss att vi dör bara man tänker på att testa droger.

Säger inte att man ska använda droger har fortfarande inte testat nåt men ibland är verkligen inte riktig så som man får lära sig i skolan om saker och ting.

Mvh
haha så svenska ungdomar inte har testat heller?, haha..

SombreroSnow sa:
tror allt handlar om självdiciplin. Vissa klarar att hålla saker och ting på en bra nivå andra inte.vissa är alkohol,drog,sex,godis missbrukare och alla dom har ju problem.men man kan bruka saker och ting utan att missbruka eller hur?
I slutändan handlar det om det, men lusten att testa ökar i och med att belöningscentrat har ändrats så de har fått "smak" för droger

brajj är mindre farligt än alcohol...

Sen har väl inte dom valt att vara förebilder heller och om ni ser dom som förebilder så varsågoda...

Calle_C sa:
I länder som Amsterdam, England och USA är det en rätt stor mängd ungdomar som har testat någon form av drog utöver alkohol. Har bekanta i usa och vad man hör från dom så florerar marijuana och piller rätt ofta på fester där.....

Mvh
när bIev amesterdam ett Iand?

Jah tycker proffsen får göra precis så dom vill, känner dom för att röka på så ska dom ju självklart få göra det. Jag tror inte det är så farligt som alla målar upp det heller.

alla som tror att gräset är nyttigt är sjukt smarta.............

Sveriges gedigna välfärd.

"Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse

Ännu en svensk patient har fått ett rekordhögt straff för sin odling och användning av cannabis som läkemedel.

Susanne Eriksson, 38, från Märsta som är svårt sjuk i progressiv MS (multipel skleros) har genom en nära vän odlat cannabis för eget behov och nu dömts till ett års fängelse för innehav av ca 900 gram (detta inkluderar alla växtdelar, inte enbart de delar (knopparna) som används).

Michael Fuchs, 31, medåtalad, som vattnade och planterade växterna med hennes vetskap, fick också ett års fängelse. De dömdes båda två för narkotikaframställan för överlåtelsesyfte, vilket de kraftigt bestrider då det enbart handlat om medicinskt bruk.

Hon har sökt benådning formellt hos regeringen men fått avslag underskrivet Beatrice Ask utan någon motivering. Detta trots hennes svåra sjukdom eller det faktum att hon odlat för självmedicinering och inte för att tjäna pengar.

Hon har även försökt avtjäna straffet med elektronisk fotboja men inte fått det godkänt eftersom hon inte jobbar. Detta trots att hon är rullstolsbunden och har assistans stor del av tiden. Frågan anhöriga och vänner nu ställer sig är om hon kommer överleva vistelsen på kvinnofängelset Hinseberg.

Svenska regeringenDen svenska regeringen.

Eriksson började använda läkarcannabis för sju år sen eftersom ingen av de traditionella läkemedlen fungerade för henne utan bara bromsade utvecklingen av ms samt de ofta jobbiga och oönskade biverkningarna. Inspirationen var Stenhoffs väldigt liknande fall.

"För mig fungerar marijuana både som lugnande för stressen, jag slipper 80% av krampanfallen, sover utan störningar, smärtstillande och samtidigt får jag aptit. I stället är jag hänvisad till att som nu ta bromsmedicin som består i sprutor varannan dag som ger enorma smärtor i hela kroppen och blåmärken eller cellgiftsbehandling som ger hemska biverkningar," skriver hon om sin situation på en webbsida.

Hennes tillstånd blev sämre efter häktningen på Kronoberg den 10 februari förra året och sedan dess har sjukdomen trätt in i slutstadiet. Idag sitter hon i rullstol och har förlorat styrseln i vänster arm. Läkarintyget som domstolen bygger sin slutsats på skrevs före häktningen och är alltså baserad på en äldre tidpunkt då hon fortfarande kunde gå med kryckor.

Hennes sociala situation är också dålig förutom att vara arbetslös. Hon fick avslag av socialtjänsten till hyran under tiden för strafftiden så hon kan förlamad hamna på gatan i värsta fall.

Hon befinner sig nu i desperat situation. Eriksson har tillgång till 41 timmars personlig assistans i veckan och har 24 timmar tillsyn då hon inte kan röra sig eller mer eller mindre göra något som kräver lite ansträngning. Eftersom hennes receptbelagda värktabletter är narkotikaklassade kommer hon förmodligen få klara sig utan dem under fängelsetiden.

Enligt Fuchs klarar hon inte av att duscha eller gå på toaletten själv. Hon saknar balans, har ständiga smärtor och är extremt stresskänslig och infektionskänslig p.g.a. sin sjukdom. MS är en nervsjukdom som gradvis bryter ner nerverna tills att man blir totalt förlammad och organen sviktar. Fuchs är orolig att fängelset ska bli en dödsdom, om hon placeras på en sjukvårdsavdelning på Hinsebergsanstalten tillsammans med hepatit- och hiv-smittade.

Ännu har hon inte behövt inställa sig vid anstalten och gör nu allt för att hitta en lösning.

Marie Stenhoff dömdes för fyra år sen till sex månaders fängelse sedan hennes fall vägrades hörande i högsta domstolen. Hon hade odlat 12 plantor för eget bruk mot hennes kroniska sjukdom fibromyalgi som hon rökte och lagade mat med.

Fotnot: Fuchs använder också cannabis för att stimulera sin aptit, lindra stress och huvudvärk och istället för smärtstillande tabletter.

Av: Magnus Brahn. Källa: MedicinskMarijuana.com. Publicerad: 2008-01-16 18:52. Uppdaterad: 2008-01-24 00:23. Avdelning: Nyheter, Sverige."

SombreroSnow sa:
tror inte rökat var problemet i frågan.

Alkoholpsykos lär väl ändå va värst. hörde om en snubbe en gång som hade druckit alkohol sen skrek han till sin familja jag sak döda er och sen gjorde han det
finns ju massa sånns alkoholpsykos historier och alla är sanna
hahaha, aa ALLA är sanna!

Jag har faktist hört från en brottsling som pratade med våran skola att hans kompis rökte på sen kom dom tillbaka in i rummet och hade han bajsat på golvet och försökte röka på det.

Om han skulle få oss att inte hålla på med sådant eller om det faktist hände vet jag inte :)

Kan ju bara säg att här i schweiz där jag bor röker typ alla 15+... nästan iallafall...

Hjalle_S sa:
Jah tycker proffsen får göra precis så dom vill, känner dom för att röka på så ska dom ju självklart få göra det. Jag tror inte det är så farligt som alla målar upp det heller.
Skönt att de är du som har skrivit tråden:P och sen nu säger du emot dig själv!

har hört att tanner gjort det nån stanns tidigare fast har inte varit helt säker på det..... det är ju dåligt att dom gör det när de är massor med yngre som har de som förebilder men samtidigt är det ju deras val

let tha fire bun.. klart att det är dumt av dem, men låt dem göra sina egna dumma val.. försök att tänka att de bara är mänskor och att man inte skall göra allt rakt efter

yahman sa:
NiclasK sa:
Hjalle_S sa:
Skönt att de är du som har skrivit tråden:P och sen nu säger du emot dig själv!
HAHAHA
Haha, så roligt att ingen verkar förstå att tråden är 3 år gammal. Jag har ändrat mej och filmen finns inte längre. Filmen var dessutom typ 3-4 årgammal när tråden skapades, så den var inaktuell redan då.

marijuana som de troligtvis röker är inte ens farligt eller itne farligare än vanliga ciggisar eller alkohol

linder sa:
och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...
Det är det som är problemet, folk vet verkligen INGENTING, det dom vet stämmer oftast inte eftersom de litar på swecan och liknande skitkällor

Monis sa:
linder sa:
och det gör det plötsligt helt ok att använda det? Även fast det absolut inte stämmer... Om du röker på 2 gånger i veckan blir effekterna av det mycket värre en om du skulle vara ute och kröka fredag och lördag...
Det är det som är problemet, folk vet verkligen INGENTING, det dom vet stämmer oftast inte eftersom de litar på swecan och liknande skitkällor
Det är klart att det är "ok" att använda det? Det drabbar ju knappast någon annan än en själv?

Haha fyfan, komigen nu, aktivera den enda hjärncell ni verkar ha och tänk till lite!

Varför är THC olagligt? Allt har sin anledning
Tro fan inte att majoriteten av alla världens länder har gjort THC olagligt och håller det så bara för att jävlas med små fjuniga och ibland rent ut sagt korkade små tonåringar.

Att säga att THC ska vara lagligt för att alkohol (stavas med k som vissa inte verkar veta) är lagligt är larvigt. Den enda anledningen att alkohol är lagligt är att det har så stark ankytning till vår kultur och att alkohol inte skadar så mycket vid lätt bruk som även är lätt att uppehålla. Till skillnad mot THC som ger läskiga långvariga skador vid lätt bruk.

Tänk efter!

Hjalle_S sa:
Monis sa:
linder sa:
Det är klart att det är "ok" att använda det? Det drabbar ju knappast någon annan än en själv?
Du, har du någon aning om hur alkoholmissbrukare påverkar sin omgivning... Har kompisar vars föräldrar är alkoholister, så just nu har jag stor lust att halshugga vissa

Monis sa:
linder sa:
Varför är det många som inte vet något om drogen då? För att vår skola idag endast säger "Cannabis är skitfarligt, läs,rör,använd det aldrig". Det får ganska många att bli nyfikna.
Att man vet så lite om droger idag ser ajg bara som ett problem, det verkar som om skolorna är rädda att ungdomar ska börja använda mer droger om dom vet mer om dom.
Jag tycker att man ska få lite ordentlig fakta och sedan efter det bilda sig en uppfattning, sen är det väl upp till en själv om man väljer att prova eller inte.

majja har iaf den effekten att efter att du hållt på med de länge så blir det som med snus(man blir inte snurrig som första gången typ och tycker de smakar äckligt) att man inte känner något det ger typ ingen effekt längre

CrashX sa:
Monis sa:
linder sa:
Varför är det många som inte vet något om drogen då? För att vår skola idag endast säger "Cannabis är skitfarligt, läs,rör,använd det aldrig". Det får ganska många att bli nyfikna.
Att man vet så lite om droger idag ser ajg bara som ett problem, det verkar som om skolorna är rädda att ungdomar ska börja använda mer droger om dom vet mer om dom.
Jag tycker att man ska få lite ordentlig fakta och sedan efter det bilda sig en uppfattning, sen är det väl upp till en själv om man väljer att prova eller inte.
Precis! Det är ett mycket stort problem, de säger att man för överdos och man blir beroende.
Sen får man reda på att det inte går att överdosera genom att röka och att den inte är fysiskt beroendeframkallande (men psyskiskt) och tror då att allt negativt man hör om den är lögn och slutar med att man sitter på forumet och slänger ur sig massa icke stämmande dumheter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp