vad är det värsta nån sagt till dej i backen?

• Trådstartare Trådstartare vattenflaskan
  • Start datum Start datum
I Avoriaz för 5 år sedan var det en holländare som körde på mig när jag stod stilla, min fassa lackade och började bråka med honom. Det slutade med att holländaren anklagade mig för att "ha sätt ut som en irakier som bara var där för att spränga saker". Fassan som förståss var asförbannad eftersom jag bara var 12 år och holländaren slänger ur sig en sån sak, kastade in hans skida i skogen. Kan låta osannolikt med det är faktist helt sant dock har jag inte råkat ut för ngt liknande varken före eller efter händelsen. Däremot får jag leva med ett ständigt hat mot holländare =)

Avoriaz sa:
I Avoriaz för 5 år sedan var det en holländare som körde på mig när jag stod stilla, min fassa lackade och började bråka med honom. Det slutade med att holländaren anklagade mig för att "ha sätt ut som en irakier som bara var där för att spränga saker". Fassan som förståss var asförbannad eftersom jag bara var 12 år och holländaren slänger ur sig en sån sak, kastade in hans skida i skogen. Kan låta osannolikt med det är faktist helt sant dock har jag inte råkat ut för ngt liknande varken före eller efter händelsen. Däremot får jag leva med ett ständigt hat mot holländare =)
va gjorde han till försvars då?

redrum sa:
Avoriaz sa:
va gjorde han till försvars då?
Hans polare kom och sa att han skulle ta det lugnt och hämtade hans skida sen sa dem ngt på holländska som ja inte fattade och åkte iväg

har blitt stannad i ankarliften för att ja o min polare svängde för mycket. trodde typ att han skulle köra på oss med snöskootern men stannade typ en halvmeter ifrån oss, vi ffick en jävla utskällning o hota med o klippa korten:P men han hade väl en dålig dag bara

En gång när jag trängde mig lite i sittliften, sen när jag o mina 2 polare skulle hoppa på liften så trängde sig en gubbe och hans son och tog samma lift som mig... Sen när vi satt i liften så höll han på att predika om att man inte skulle trängas i liftköerna, han sa saker som att det var dålig stil, och frågade om jag själ tyckte att det var okey att trängas... Kändes lite konstigt :P

när jag åkte med en killkompis som har långt hår då sa några andra killar "va fan kolla tjejen hoppar ju bättre en den andra tönten"

en gång va det en tjej som frågade om jag va "jibber". ytterst kränkande måste jag säga.

haha en snubbe i sittliften kollade på när jag skulle dra en 2 kinkad box.. jag ramlade å då skrek han : dehär är juh fan bättre än bio xD

haha.. men nu när jag känner han så har jag förlåtit honnom för den fina kommentaren

Jag o en polare tävlade och åkte störtlopp i sälen.. de gick så in i helvete o precis då svänger en lite knatte ut mitt i mitt tänkta skidspår och jävlar va de small.... måda flög o gled kanske 10 meter o skidorna o grejer llåg lite här o var..
O tro på fan så kommer ungen mamma o börjar skälla... ja tror inte att jag har hört så mkt svordommar på så kort tid förut i hela mitt liv, sen sa hon nått om o anmäla mig för att ja åkte störtlopp.. ja o min kompis ba garva o drog.. busigt av oss...

ja de värsta nån sakt till mig va när ja o brorsan skulle föröka göra så små o korta svängar som möjligt i en ganska hög fart o när vi kom till ett ställe i backen där det vart helt platt o sen 5 m så började det luta rätt så rejält o då helt plötsligt så är det en tant som typ halvsitter precis där backen började luta igen vilket ja inte så så ja körde på henne så att hon farde rätt så kraftigt framåt o ja själv rammla o kan säga att ja v a jävligt rädd o chockad!:P men iaf så kommer hon fram till mig osäger
-kör ''rakt'' i backen din jävla vandal! sen dess så har ja tagit det lite lungnare i pisten:P

när jag va i sälen /tandådalen, me nåra polare så skulle jag korsa liften efter att en gubbe åkt för bi, jag va ca halvmeter bakom honom men ,då hakade han staven i min bindning för att jag uppträdde mig "dåligt", men d roliga va att han ramlade å det gjorde han inte gladare precis... han skällde ut mig nått så in i helvete.. sen när han skulle åka vidare när hans fru hade hoppat av liften framför så stod min polare 3 meter ifrån dom,, då sa han till sin fru.. han kom säkert från bergsjön den jävla haschbrädåkaren:P

en kallade mig turist, då vartjag ledsen de skar rätt in i hjärtat:(.

När ja va typ 10 o nybörjare på snowboard så skulle ja börja åka från att jag stått stilla.. precis när ja fått lite fart kommer de en brittisk tjej på bräda o kör precis framför mig o är tvungen o svänga så hon trillar...
Sen reser hon sig upp o räcker finger o (ursäkta språket) säger:
"If you dont know how to snowboard, what the fuck are you doing in the slopes?"

De va ju hon som inte kunde åka bräda.. o vart fan ska man ska man öva snowboard om inte i backarna? Nä men ja kan ju åka till thailand o öva snowboard på stranden istället!.. knast..

HAHAHAHAHHAHAH!!!!!!!!! jag har det bästa =D Jon´Olsson gick före min brorsa i liftkön i åre, då lacka min käre (huligan storebror) och slog den dära ..... hmm... skidåkarn xD HAHAHAHAHHAHAHAH

Kangarooo sa:
tallar du på min brud en gång till så ska jag köra upp dina skidor i röven på dig, ända ner till bindningen!
killen skonade dig jag hade kört upp sidorna i ditt anus uttan och förvarna!

aendrew sa:
fatish sa:
var i trysill med skolan å jag å en polare åkte upp ¨på platån på största hoppet å stod där i fem minuter så kommer de en kille å säger "de är ett hopp" med lite små sur röst de är den hårdaste nån sagt till mej i backen :P som jag minns ella fall lägger inte sånna saker på minnet
varför stod ni där i 5 minuter? inte konstigt att han lacka.
ja vafan..! inte så konstigt att nån lackar då.!!

kan du gora en "beckflipp"?, med skansk dialekt... (kan ej gora dom 3sista bokstaverna i alfabetet)

I liens i österik så skrek en liftvärd något i stil med "LIFTKARTSE" för vi hade hoppat av liften 3 gånger, vart första dagen så vi stack vidare. hehe.

och för några år sedan när jag var i stöten var det en kille som åkte upp på hoppen och satte sig där i vart enda hopp, väntade snällt på honom, och kom därför efter honom hela tiden. till slut hoppade jag över honom, sedan körde han i fatt mig och sa "det där var nära" förklarade då att man inte sätter sig i hoppen. fick en snäll komentar "du är ju dum i huvudet" (han var stockholmare)

de var nog när en rätt så gammal gubbe skrek " jävla ung jävlar" till mig och min kusin (dif_89) när han på nått sätt rammlade av stolsliften i början, sen hela vägen upp i 6-stolsliften i romme satt jag och min kusin och fick skäll av han som ramalde avs fru, sa att vi knuffade ner han för vi skulle få plats. typiskt gammla tanter å skälla på små barn när hennes man inte kan åka stolslift

EricWibaeus sa:
"men i helvete, akta huset din tyska jävel"
Hörde d i tänndalen. Sjukt soft. En snubbe i svart,röd,gula kläder som brännde rakt in i lifthuset. såk sjukt soft ut
Lugnt det hårdaste av alla grejjer här eftersom det är extremt förolämpande att bli kallad tysk då dom har en viss stämpel i alperna (inte bara där, allmänt över internet) ^^ :D

Dock har jag själv stort överseende varför tyskar har den stämpel dom har. ( har ju mina erfarenheter). ;)

Ey you!

Come here for a second! Who the fuck do you think you are you fucking slimey motherfucker! I¨d whop your ass so bad if your dad weren¨t around. Go fuck yourself cause the world aint bad enough for you!

Jag ba: Ehh! Vått arr you säjjing?

han ba: Shut the fuck up and get out of here!

(han blev avundsjuk på min cab 16)

var en dum jävla stockholmsbög på isaberg som försökte gå före, trodde att han var dansk för att han såg rätt dum ut så jag sa att han kunde få äta mitt bajs om han gick före. då blev han uppretad och hotade med att nita mig. mycket komiskt. det hela slutade att det blev bråk på toppen och några andra vuxna undrade varför i hela helvete han muckade med en kille på 15 år.

"Faaan! GUBBEN kunde ju åka!!!"
Efter ett åk i halfpipen i Tandådalen. Visste inte om jag skulle bli stolt över berömmet eller förbannad för att bli kallad GUBBE!?!

Roligare kommentar var i Bräcke:
"Hur gammal är du igentligen?"
"Jag är IGENTLIGEN 40 år. Hur så?"
"Faan va coolt! Du e äldre än min farsa. Han skulle aldrig åka här."

T-son

Det var nog i trysil i julas. Det var relativt isigt i backen, och läskigt många plogare i backen. Efter att satsat lite onödigt mycket i en ondulering i nedre delen av backen hamnar jag i rak kollisionskurs mot en medelålders dam. Pga av isen insåg jag att det bästa jag kunde göra var att försöka dämpa krocken i största möjliga mån. Så jag åker in i henne bakifrån och vi glider några meter, pinsamt. Första krocken på många år. När vi väl stannat, börjar hon skrika och gorma och börjar slåss med sina stavar.
"Jag hatar dom!", skrek hon och syftade förmodligen på oss som satsar lite i pisten.

ps: ingen skadade sig

Kan inte låta bli att tycka att det är ganska kul i efterhand.

första gången jag åkte ankarlift själv när jag var tre med en gämnårig skidkamrat så sa han till mig att jag itne fick släppa ankaret, så jag åkte rakt in i snöhögen, haha den envisa konversationen och mötet med snöhögen blev filmat av mamma i ankaret efter.

Perka sa:
"Ta den där plankan och stick till barnbacken" - sa en uppretad familjefar samtidigt som han kastade sin stav på mig. Efter det tog det många år innan jag provade mono ski igen.
hahahaha, fy va kungligt!

Det skojigaste med hela den här tråden är att många som fått skäll har gjort så sjukt dumma saker i backen och verkar förvånade över att någon skällt på dem...
Man borde fan få rabbla "SLAOs lilla gula" utantill innan man får köpa liftkort :)

jocke_torkelson sa:
Efter ett åk i halfpipen i Tandådalen. Visste inte om jag skulle bli stolt över berömmet eller förbannad för att bli kallad GUBBE!?!

T-son
40 år och kan ändå inte stava till egentligen... oj oj..

well well.

En kärring kapade mig i vintras och satte sin stavspets genom mina goggles, mycket otäckt. Jag försöker resa mig men hon ligger på mig så jag får kasta av henne, sedan kommer hennes man fram till mig och säger att jag ska be om ursäkt. Jag bad honom dra åt helvete och åkte iväg.

Appelsved sa:
jocke_torkelson sa:

T-son
40 år och kan ändå inte stava till egentligen... oj oj..

well well.

En kärring kapade mig i vintras och satte sin stavspets genom mina goggles, mycket otäckt. Jag försöker resa mig men hon ligger på mig så jag får kasta av henne, sedan kommer hennes man fram till mig och säger att jag ska be om ursäkt. Jag bad honom dra åt helvete och åkte iväg.
Nu förhåller det sig så att det var ett citat av talspråk. Därav citattecken och versaler för att betona uttal.

Tillbaka
Topp