Vad gjorde du med din utrustning idag?

Stryn var trevligt under helgen!
11422018_1595571647388135_801375331_n.jpg

11296788_396238287231089_165167245_n.jpg

11333436_1609647422629572_1889624573_n.jpg

@ xviggenx Jädra fina bilder....... Lätt felbeslut att inte fara en sväng till Stryn i år :(

Vad gör prylarna mina då.... jo dom vilar sig, tyvärr får man väl säga.........:|
Så de fick finna sig i att bli inburna idag.

Idag har jag packat ihop min utröstning och börjar min resa mot inomhusbackarna i Holland!!!

Senast ändrad:
Äh va fan jag fortsätter väl hålla igång säsongen på hemmaplan då.
Getryggen igår onsdag (17/6):
11249101_388073904718620_2102296712_n.jpg

11377486_1595827220690358_1709644053_n.jpg

Skutan idag (18/6):
11327894_322052554661954_1221555351_n.jpg

Imorgon ska vi få äkta finväder™ och allt som hör till. Räkna med mer bilder/video!

Tackar tack :)

Tja, på "framsidan" av skutan är det ju relativt snöfritt. Hela vägen från örnnästet ner till kabin är det i princip barmark så dom kan lätt sno ihop en vettig #trenduro bana utan problem.
Men det blir ju ingen start uppe i högzon om en säger..

Går att åka övre och sen undre störtloppet ner till olympia. Blåsten och baksidan är riktigt fina men akta er för rutten snö, lite svårt att förutsäga dock =) eller någon som har nå tips?

Man måste ju nästan vara lite onykter för att kunna påstå att en poster är skidutrustning men man kan faktiskt se ett par skidor i reflektionen, och jag är onykter så jag känner det är okey...

Har även hunnit väga skidorna som ska ner för säsongen, 21kg, blir till att ta med bullar till personalen när man ska flyga ner med allt.

....tittade på den.... längtar efter snö.... snart dags för omvallning och kontroll av kantvinkeln...

Det är alltid rätt säsong för att köpa nya skidor!! Vad sägs om Line Sick Day 110 för 3390 kr på Alpingaraget!? Det gick bara inte att låta bli att klicka på Köp-knappen Det lär bli många sjukdagar i vinter :D

PNyberg sa:
Testade mina pjäxor idag. Var de verkligen så här trånga? Det minns jag inget av?
Sommargikt? När kylan och det fattiga skibumlivet börjar blir det bättre.

Gikt förekommer mest hos dem, som föra ett välmående,
stillasittande lefnadssätt, och anses derför för
de rikes sjukdom, i motsats mot rheumatismen, som
är de fattiges. Sjukdomen kan således anses såsom
en mätare på sociala förhållanden, på den enskildes
och samhällenas lefnadssätt och seder.

Förbered skidorna för inserts-montering! Kass skärpa+ljus, har tappat mobilen i golvet allt för många gånger

Jag vet att det är djävligt trendigt just nu att räkna gram och anse att beast16 väger alldeles för mycket men jmfrt med salomonbindningar i metall och trekkers så blev det här närmast viktlöst.
Nu hoppas jag bara att hype'n om Beast'ns egenskaper inte är lögner. :)

-snart kommer snön.
/r

Jag välte hela familjens längd och slalomskidpr i en gigantisk plockepinnhög när jag försökte få fram vinterdäcken tidigare i kväll.

Börjat sätta inserts i några av skidorna som ska ner för säsongen, nästa omgång ska alla få inserts för turbindningar.

Sitter man 640 mil hemifrån på sin födelsedag, och att man jobbar 12-timmarskift natt så få man tycka synd om sig själv. Beställde ett par Praxis Protest 187. Borde funka fint till Japan i vinter.

Inte min utrustning per se, men jag monterade lite Kingpin på Völkls VTA88Lite igår och provade lite pjäxor och blev styrkt i att MTN Lab i 25.5 kommer bli vinters ena nytillskott på pjäxssidan.

Sen gjorde jag en okulärbesiktning av belag+stålkanter på mina och tjejens fri/rando lagg och blev glad över att det inte va så mycket att laga/fixa till som jag mindes. En planslip och lite valla sen är vi good to go igen!

Jahaaaaaa, jag trodde han menade en sån som används för att platta hår med.

(Det är okej, jag går och gömmer mig nu.)

Gav min 25-år gamla svarta Packline 4 timmars kärlek med 3 rundor polering för att avsluta med PPS 2-komponets lackskydd.
Vägrar byta bort min glasfiberbox.....

Jag sitter ca 120 mil hemifrån och längtar efter att gå ut i garaget och pilla lite. Behövs väl vallas och slipas och sånt. Funderar även på vilken skid och bindningskombo som får hänga med till Kanada. Mycket hypotetiskt grejande alltså. Var med flickvännen på Udén för pjäxprovning några timmar igår, det kanske räknas?

Senast ändrad:

@Corin: Tycker det solklart räknas!

Jag bytte från cykelprylarna till lagg/bräda i hallgarderoben inne i lägenheten, passade på att ta ett familjeporträtt när jag ändå höll på å bar in från förrådet/sommarförvaringen och hade mig. Har varit väldigt duktig och vallat in och slipat/lagat allt bra! Så det är bara sickla, borsta och shredda när det blir vitt.

Tillbaka
Topp