Vad gjorde du med din utrustning idag?

tjcole414 sa:
Vi producerar reella och falska pass, körkort, ID-kort, stämplar, födelsebevis , diplom, visum, SSN, vigselbevis , skolbetyg , skilsmässa papaers Falska dollar / euro och andra dokument för ett antal länder som: USA, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Italia, Finland, Frankrike, Tyskland, Israel, Mexiko, Nederländerna, Sydafrika, Spanien, Storbritannien. Denna lista är inte fullständig.

-IDs Scan: JA
-HOLOGRAMS: Identiska
-BARCODES: IDS SCAN
-UV: JA
-Realistic Holograms
-Formatted Streckkoder och kodade magnetremsor
-Properly Kodad ID-nummer och Soundex-koder

Så om du vill ändra din plats, identitet, synlighet, Res dit du önskar mest och bara få direkt till oss på

- Gmail: E-post: documentationteam414 @ gmail. com
Kanske borde skriva i tråden för killen som har problem med visum till Kanada? : )

Hade en dum idé att flytta beasten till dom breda skidorna, för att det skulle vara nice att åka på i den ruttna snön på NM. Repade en gång med dem och körde sen på El Capo. Skulle flytta tillbaka till 108an idag, men helvete så skruvarna satt. Vi hade ingen borr för att borra upp skruvarna så jag fick prova annat. Till slut vart jag less och for och låna en borr av fastighet. Fick upp skiten till slut. Frågan är varför skruvarna fastnade nåt så jävulskt? Rostat fast? Klart ovärdaste bindningsrockaden jag gjort.

Operation dagsverke är bra. Grabben fick sommarvalla hela familjens skidor. Han vägrade däremot vara med på bild.

Corin sa:
Hade en dum idé att flytta beasten till dom breda skidorna, för att det skulle vara nice att åka på i den ruttna snön på NM. Repade en gång med dem och körde sen på El Capo. Skulle flytta tillbaka till 108an idag, men helvete så skruvarna satt. Vi hade ingen borr för att borra upp skruvarna så jag fick prova annat. Till slut vart jag less och for och låna en borr av fastighet. Fick upp skiten till slut. Frågan är varför skruvarna fastnade nåt så jävulskt? Rostat fast? Klart ovärdaste bindningsrockaden jag gjort.]
Händer det igen, eller för någon annan: Testa att värma upp skruven med en lödkolv, sen skruva upp. Brukar funka, fixar bla epoxi-monteringar.

Körde en rocken roll montering igår. Blir hård test idag upp på fjället. Med både åkningen å tur.

Skickade iväg min ena tådel på Beasten till Snowinn. Tänkte att det var dags att ta tag i sånt nu så man inte blir stående med defekt bindning när säsongen startat. Än så länge positivt överraskad av deras hantering. Får väl se vad som händer när den kommit fram till dem också.

MnO sa:
Alfakrull sa:
MnO sa:
Varför skulle den göra det?
Jag ser inget som håller i den bakre ntn-infästningen och ingen annan lösning heller. Eller har jag missat något?
Då har jag kanske missat något, men det blir väl ett helt vanligt gåläge som kompletteras med en någorlunda lös fastsättning av hälen. Jag tror personligen inte det är någon bra idé eftersom dynafittådelen inte är byggd för att hantera sådana krafter, men vinklarna och grundfunktionen borde bli rätt. Jag skulle tro att den kommer att tjuvsläppa tämligen lätt om man inte kan låsa bindningen i walk-mode (det kanske går?).
Det är väl bara att totallåsa tån så sitter det nog. Däremot borde man ju gå miste om elasticiteten i tån som man får på normala telisbindningar?

Nu är det ju snart säsong igen! Jag köpte (extremt) billiga teleskopstavar från kompardell. De är väldigt basic, men det går att fixa. Idag har jag tagit mig av ovandelen och fixat ett vettigt grepp en bra bit ned på staven. Återstår att fixa nederdelen, där jag ska epoxy-limma fast trugorna (konstruktionen för att hålla fast trugorna är helt värdelös, jag har redan lyckats ha sönder en...) och sen ska jag fixa nån liten detalj som gör att de kan hållas fast även i maximalt ihopfällt läge. Men det tar jag en annan dag, nu ska jag fortsätta att packa ner lägenheten i flyttlådor.

Före och efter i samma bild, vilken grej!

Vattendroppe sa:
Nu är det ju snart säsong igen! Jag köpte (extremt) billiga teleskopstavar från kompardell. De är väldigt basic, men det går att fixa. Idag har jag tagit mig av ovandelen och fixat ett vettigt grepp en bra bit ned på staven. Återstår att fixa nederdelen, där jag ska epoxy-limma fast trugorna (konstruktionen för att hålla fast trugorna är helt värdelös, jag har redan lyckats ha sönder en...) och sen ska jag fixa nån liten detalj som gör att de kan hållas fast även i maximalt ihopfällt läge. Men det tar jag en annan dag, nu ska jag fortsätta att packa ner lägenheten i flyttlådor.

Före och efter i samma bild, vilken grej!
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/f852639ff1942485532d8aa590d3fdee.jpg[/url]
Om det är Komperdell med skruvlåsningsmekanism skulle jag ta en koll på att förstärka den också. Senaste jag hade hade plasthylsa mot metallskruv. Plastgängorna rök direkt...

Pillard sa:
Om det är Komperdell med skruvlåsningsmekanism skulle jag ta en koll på att förstärka den också. Senaste jag hade hade plasthylsa mot metallskruv. Plastgängorna rök direkt...
Är faktiskt flicklock! Dock är hela flicklockgrejen i plast också, får se hur den håller ihop. I värsta fall köpte jag ett extra par bara för de var så jävulskt billiga ;)

Tejpa dom där flicklockhistorierna dom far ju upp å i bästa fall så bryter man inte av dem eller tappar stavbiten :(

På köksbordet. Blev mkt att städa. Men skulle justera bindningarna efteråt också MEN gick inte att få loss dem!! Gängorna i skruvhuvudena bänder sig. Någon som har tips på hur man löser det? Plzx!

Senast ändrad:
Enklast brukar vara att använda rätt skruvmejsel, dvs en som har rätt form och rätt storlek
Brukar vara posidriv storlek nr 3 på stjärnskruvsrna till bindningar

Monterade två par beasts med min bror, brukar känna mig väldigt säker på montering men detta var onekligen lite klurigare än vanligt. Har testat att trycka ner en pjäxa och det funkar ju, får se om allt sitter kvar efter några dagar i Norge.

Drog fast ett par Sth2:or på SD95:orna. Har haft för avsikt att släppa dessa vidare, nya och omonterade, men intresset har varit svalt.

Så hamnade en bussbiljett för en tripp upp till Romme imorgon i min ficka och jag kände ett starkt behov av nåt frontside-vänligt under pjuxen så det blev att återkalla annonsen och montera istället... Nåja, nu blir de ju testade iaf.

Bar upp skidor och pjäxor till hallen. Skulle åka till den lilla lokala backen och testa nya pjucken för att kolla att tryckningar och allt var ok innan första resan.
De sket sig, kom aldrig iväg.
Nu bar jag ner dom igen.
Jag fick ju hålla i dom i alla fall.
Man får vara glad för det lilla.

Vallningsbestyr och en Backens bitter. Det är lite halvdrygt med hela familjens skidor. Men jag slipper städningen inne i huset inför Nyår. Skål!

I brist på snö och jobb här i Engelberg så får man ägna sig åt prylfix. Så nu på morgonkvisten (nåja) har jag monterat Beast-inserts på mina nya Tecninca zero g guide pro. Är det någon som har erfarenhet av att värma Zero-g inneskor så tas tips tacksamt emot!

johngustafsson sa:
I brist på snö och jobb här i Engelberg så får man ägna sig åt prylfix. Så nu på morgonkvisten (nåja) har jag monterat Beast-inserts på mina nya Tecninca zero g guide pro. Är det någon som har erfarenhet av att värma Zero-g inneskor så tas tips tacksamt emot!
Jag har ingen erfarenhet av just Zero-g:s innerskor, men så här har jag gjort med fulltilts (intuition) och dynafits goretex-liner:

Börja med att ha pjäxorna på typ en halvtimme så du får en känsla för om det är extra trångt på någon speciell punkt. Eventuellt vill du att de ska torka innan du lägger i ugnen, för det kan lukta en del annars, vilket kanske inte är så fräscht om du använder matugnen ;-)

1. Ta ut gallret och sätt ugnen på typ 120 grader. Helst varmluftsugn, men jag har lyckats bra med vanlig värmeugn.
2. Lägg tåhätta på tårna. Har du riktiga i plast/gummi är det bäst. Annars flera lager av strumpor som du klippt av tådelen av. Du kan också lägga lite tyg eller nån plastbit mellan tårna för att trycka isär dem. Eller bygga en tåhätta av en slaktad plastflaska kanske. Nu sist hade jag en sån plastförpackning för filmrullar över stortån för att få extra mycket plats i linern runt stortån. Tejpa på lite extra material på ställen av foten där du vill ha extra plats. Jag tejpar på lite sönderklippt strumpa på utsidan av knölen bakom stortån t.ex.
3. Lägg din formgjutna sula under foten och tejpa eventuellt fast den på foten, och dra en skidstrumpa över foten så allt hålls på plats.
4. Nu är ugnen varm, lägg in det svala ugnsgallret och ställ en eller båda liners på det. Lägg grytlappar eller något som skydd längs ugnens sidor om liners behöver något att luta sig mot.
5. Stäng av ugnen och vänta 8-9 min. Ta fram en öl och en planka.
6. Trä på linern på foten och tryck ner den i pjäxan. Skohorn brukar göra det mycket enklare. En del trär en plastpåse runt linern och smörjer med teflonspray, men det har jag aldrig behövt.
7. VIKTIGT. Håll i bakre delen av linern och pressa ner hälen. Rör foten lite fram och tillbaka, upp och ner och åt sidorna och dra i bakdelen av linern samtidigt så den får chans att skrynkla ut sig. Det är just detta som är det krångligaste när man ugnsvärmer, att undvika att liners skrynklar sig. Knäpp övre spännet. Flexa i åkarposition så att hälen trycks bakåt. Knäpp mittenspänne och sist främre spännet. Knäpp mellanhårt, eller hårt om det är på ett ställe du vill ha extra plats (jag knäpper ett snäpp hårdare på spännet längst fram för att få mer utrymme i tårna).
8. Gör likadant (6-7) med andra foten, eller om du bara gör en åt gången, ta på den andra pjäxan ändå så du får rätt ställning.
9. Gå runt första 10 sekunderna på hälarna och ställ dig därefter med tårna på plankan och hälarna på golvet så du får lite lutning, och stå sen där 10-15min (ungefär tiden det tar att dricka ölen). Sen kan du avsluta med att gå runt vanligt ca 10 minuter med pjäxorna på fötterna.
10. Klart! Eller om du bara bakade en liner åt gången, gör den andra (eventuellt vill du låta den torka först om du svettat ner den).

Blev rätt långt, enjoy!

Slipade stålkanterna på raceskidorna. Kom på att jag kunde sprida en bild på mitt vallaställ. Det är bara att trycka på skidan så sitter den. Pjäxstorleken kan dessutom justeras. Stabilt och bra.

15876224_357638141276128_5305649765915033600_n.jpg

Glömde fota. Fixade stålkanterna på båda brädorna, vallade, sicklade och polerade med borrmaskin :D

Seeya later skiiers, ni har inte en chans på fredag!

Taggade hela veckan för att komma iväg tidigt idag. Väskan stod packad och klar innanför dörren och kaffet stod på. I med grejerna i boxen och ska bara starta bilen innan jag hämtar det sista.

Två host och sen tyst...

Visar sig att jag kanske borde köpt den där batteriladdaren innan bilen faktiskt dog.

Så inget uträttat, men har ialf provpackat bilen...

Vart en Beast 14 montering igår.
Nu ska man bara ta sej i kragen å packa för Canada trippen imön.

Har bytt ut fjädrarna och ställt in motståndet då dom gamla började bli mjuka. Scott woodo 130 flex och nya Intuition liners SOLE Chamonix edition protour med plast på tungan och över vaden som ger 10 extra i flex.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp