Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite mer om monteringen. Valde att montera alpinhälarna (a.k.a. training heels) från de gamla skidorna med inserts på båda paren skidor. En uppsättning häldelar för två par skidor. Och de kan lämnas hemma om man känner för en mer renlärig telis-skida.Monterade Meidjo på ett par skidor till.
Packade upp min nya hard-case ...
Den är specad till 6. 5kgNajs! Hur mycket väger en tom hard-case?
Håller på att förbereda familjens skidor inför två veckor i Åre
Visa bilaga 1644
Mitt problem är en skada på mina egna skidor. Se bild. Genom belaget precis vid kanten. Har fyllt med ptex säkert 5 gånger men efter ett par dagar i backen ser det likadant ut igen.. Har förstått att epoxy behövs men behöver rådhur ska jag få det att fästa och bli jämt?
Du skulle ju komma upp hit och fixa det Peter! :DSpenderade ett par timmar på alpingaraget, det var dags för nya pjäxor. De gamla har varit väldigt bra så det har tagit emot att byta men det går inte att åka på hur slitna grejer som helst. Visa bilaga 1669
Första gången med Salomon för mig men det kändes tight och fint redan från början.
Det där ser ju ut som att nån snott mina skidor. CD114 med Shifts även där. Jag har ju dock Atmoics lite mindre coola svartvita variant på shiftsTog en slurk Kool-AidVisa bilaga 1677
Fantastiskt bra! Saknar MnOs förmåga att uttrycka en skidas egenskaper i text men här ett försök (och jag har nog sagt samma sak på några andra ställen i forumet):Det där ser ju ut som att nån snott mina skidor. CD114 med Shifts även där. Jag har ju dock Atmoics lite mindre coola svartvita variant på shiftsVad tycker du om skidorna?
Känner också igen att vi haft det här samtalet tidigare. Jag har dock för mig att vi då misstänkte att vi hade olika årsmodeller. Jag är inte helt hundra på vilken årsmodell jag har faktiskt. Det enda jag är orolig för är om min nos ska vara lite för mjuk och eller att tailen ska spåra för mycket. Vet @SiSt hur man kollar upp exakt årsmodell på en skida?Fantastiskt bra! Saknar MnOs förmåga att uttrycka en skidas egenskaper i text men här ett försök (och jag har nog sagt samma sak på några andra ställen i forumet):
Fungerar utmärkt i mjuk, lite djupare snö. Jag upplever inte att skidan begränsar mig i mer uppkört/stökigt före, jag viker ner mig innan skidorna. Kvicka i teknisk skog. Hamnar du i pisten finns det en övre hastighetsbegränsning som jag ser det, upplever att det blir fladdrigt. Dock inte så att det stör. Och jag antar att det är priset man får betala för hur lättmanövrerade och kvicka de är vid trixigare åkning.
Med det sagt så är jag riktigt nyfiken på CD 114 Ltd som om jag har förstått rätt är lite uppbiffad jämfört med mina. Så här långt går det bra att motstå den frestelsen men det är nog bara en tidsfråga.
/drH
Häftigt! Ska upp en sväng till Tromsö i slutet på januari för att se norrsken med frun och klämma in lite åkning för egen delIofs i helgen, men blev säsongspremiär för alpinjärnen och -yxan! När solen inte dyker upp får månen duga.
Mm mer sånt här på freeride!!Fick hem mina "nya" F2 Proflex/Carve RS bindningar och satte genast igång med att bygga mina "Spark Dyno DH"-DIY EDT. Inbyggd canting på 3° mot centrum av brädan och allt. Visst dom väger inte 409 gram som Dyno DH styck men sen kostade dom runt 700 kronor komplett mot Spark:s 2800-3000 kronor!
Visa bilaga 2653Visa bilaga 2654
Visa bilaga 2655