Vad gjorde du med din utrustning idag?

MKOL

Medlem
IMG_20200214_185544.jpg

Precis hemkommen från Brädkultur konstaterat att dom svarta Highlander jag beställt tillsammans med Mercuryn visar sig ha blivit vita på väg hem ☹

Jag som dagen till ära hade planerat amoröst monteringsmys i baktakt med Mari & Janne i mitt egna moderskepp 🥴 Så typiskt 😪

Nu börjar jag i.o.f.s. gilla den vita bindningen mer och mer men jag vill inte montera något innan jag gafflat med BK.

Kan förresten passa på att tipsa om att Brädkultur har minst 30% på hela sortimentet av brädor & bindningar!

MKOL

Medlem
Sådär stilmässigt ser det ju iofs sjukt mycket smuttare ut med vita bindningar på den brädan...
Det är sant. Och om jag känner mig själv rätt kommer jag säkert behålla dom. Men jag vill som sagt inte montera innan jag snackat med BK. Mitt kvitto är ju t.ex. för ett par svarta etc.....

fossen1201

Ny medlem
Åkte skidor i hovfjället måste säga att med den snön dom har att arbeta med så är dom världsbäst grymt duktiga att få ordning på plasten

xviggenx

Aktiv medlem
Fick hem den här godbiten och spenderade en lite tid med att byta till mina karakoram-clips och pilla med att få din bindningarna där jag vill ha dom.
IMG_20200214_134232.jpg

TopiNieminen

Aktiv medlem
Parade ihop mina nya pjäxor och skidor i torsdags inför åkning i Iso-syöte (Finland) ihelgen. När någon jävel har fyllt vallarstugan med prylar till nya badrummet så får diskbänken offra sig.
1581941139108.png
1581941159188.png
1581941177427.png

tmlarsson

Medlem
Skaffade mig ett par tlt5or här för ett tag sedan och drog ut på en sväng på Åreskutan idag.

Jag kommer från en skidande bakgrund och har smala och låga fötter. I mina 92mm läst racepjäxor sitter jag perfekt utan att behöva göra något arbete på skon. Köpte ett par Burton Driver X men kände inte att jag hade den responsen eller passformen jag önskade i dessa trots att dessa ska vara de smala och styva bootsen.

Åter till tlt5orna. Jag har inte fått mina Plum bindnignar ännu så tog bort highbacken på mina vanliga bindningar och spännade fast pjäxorna som med vanliga boots. Det var sjukt nice att åka i detta! Äntligen kändes det som att foten satt fast och att jag hade någon slags respons från brädan.

Började dagen i bräcke och parkåkning, brände sedan av några laps i 8an för att avsluta dagen med stökig offpist i gondolen och Östra ravin. Safe to say, jag gillar onekligen att åka i hardboots!

Det måste byggas en canting då man nu står rätt hjulbent och ska ev. göra denna modden för att få aningen med flex i sidled. Med det beror lite på hur styv Plum SOK bindningar kommer vara.

Visa bilaga 2824Visa bilaga 2825

pd

Aktiv medlem
2019/20 tack och hej. Det blev många roliga svängar och hopp. Nu får ni gå i ide så syns vi förhoppningsvis till hösten igen.

P_20200321_105333.jpg

Newlund

Medlem
Inte från idag men ett par dagar sen. Någon som har en lös tådel liggandes som kan säljas? Och är det någon här inne som varit med om att tappa taggar på andra bindningar än kingpin?
88268557_1010024352703249_6691327359452184576_n.jpg

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Inte från idag men ett par dagar sen. Någon som har en lös tådel liggandes som kan säljas? Och är det någon här inne som varit med om att tappa taggar på andra bindningar än kingpin?
Visa bilaga 3360
Den där bindningen kan väl omöjligt vara så gammal? Kanske kan vara relevant:

Newlund

Medlem
Den där bindningen kan väl omöjligt vara så gammal? Kanske kan vara relevant:
Tyvärr så drar den nog på 3-4 år faktiskt. Jag är inte heller första ägaren tyvärr. Är väl om salomon vill ta den på goodwill iom att det typ inte ska kunna hända (om det inte är en kingpin eller annan marker produkt dvs). Det är ju en sjukt najs binding i övrigt så lite synd att den också ville bete sig på detta viset :(

Ivärsta fall, vad tros om att montera en annan tådel från typ ATK som går att köpa lös, kan det lira ihop eller blir det fel med vinklar osv? Har på mina race skidor en häl från atk och tå från dynafit. men tänker att de inte spelar så stor roll där med så smala skidor osv

cookiedough

Aktiv medlem
Tyvärr så drar den nog på 3-4 år faktiskt. Jag är inte heller första ägaren tyvärr. Är väl om salomon vill ta den på goodwill iom att det typ inte ska kunna hända (om det inte är en kingpin eller annan marker produkt dvs). Det är ju en sjukt najs binding i övrigt så lite synd att den också ville bete sig på detta viset :(

Ivärsta fall, vad tros om att montera en annan tådel från typ ATK som går att köpa lös, kan det lira ihop eller blir det fel med vinklar osv? Har på mina race skidor en häl från atk och tå från dynafit. men tänker att de inte spelar så stor roll där med så smala skidor osv
Tips är att testa reklamera oavsett, sett flertalet liknande problem på TGR med tech-tår från nästan samtliga tillverkare. Verkar som att ibland är det alltid någon tå som går sönder men inte alls i samma utsträckning som vi upplevde med Kingpin. Sen tycker jag att de borde sälja en lös tå till dig om de nu inte vill reklamera problemet.

Angående vinklar och sådär så beror det lite på vilken ATK tå du får tag i, MTN har en tåhöjd på 30mm och en ATK R12 har 32mm tåhöjd så då får du lite "plattare" vinkel vilket enligt många är eftersträvansvärt.

Realmode

Aktiv medlem
jag var lite distraherad av några orrar som satt rätt nära... så dök det bara upp. hade jag sett det nån sekund innan så hade jag nog glidit över med lite fart men men......... graft tjänstefel....... nåja dan gick ju rätt fort förbi, med mycket frisk luft.

rabbit

Aktiv medlem
korspostning ifrån den här tråden:

IMG_20200320_214052.jpg

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

Pillard

Aktiv medlem
Vallade massa skidor idag inför sommaren (iaf de par som verkligen inte är aktuella för påsk). Sen insåg jag att min lösning för förvaring inte är helt optimal. Jag har två lyxproblem i sammanhanget 1. Ett garage där det inte ska vara nån bil 2. Lite för många skidpar i familjen. Är det nån som har några tips på bra och snygga förvaringslösningar? Jag testade att dra upp skenor med konsoler att lägga dem på men det blir ganska otympligt och skidorna får inte riktigt plats. Så hit me med hur ni förvarar alla skidor? Vi har i dagsläget 7 par att få undan iaf. Kan man integrera pjäxor i det hela också vore ju det en bonus

Christiam

Aktiv medlem
Så hit me med hur ni förvarar alla skidor? Vi har i dagsläget 7 par att få undan iaf. Kan man integrera pjäxor i det hela också vore ju det en bonus
Jag har takstolar i mitt garage, otroligt smidigt att lägga upp allt på. Såg denna lösning i en FB grupp, som jag gillar. Blev konstigt med bilderna, hoppas det går bra. Gruppen heter fjällframfart, finns några förslag i en tråd där.
81D9BBBE-2709-42D4-80F1-116A86FBE8F8.png

Bilagor

rodney_piston

Aktiv medlem
Den där mancaven såg väldigt trevlig ut. Är det en Kapex längst in? :)
Det stämmer. Meningen är att det inte ska vara några verktyg alls därinne. Iallafall inga snickargrejer....men låset till verktygsförrådet har skurit ihop. Och borrsetet är i verktygsförrådet.....så.....det blir väl till att köpa lite nya borrar...vilken dag som helst!!

rabbit

Aktiv medlem
Någon som råkat ha en poster föreställandes omslaget till Uppsalas stoltheter Sportlovs klassiska "offerblod i vallabod" så är jag spekulant!
Nu påminns jag om EP'n "SnöbollsKrieg" som dom släppte året innan fullängdaren med superspår som "Svarta Pisten" och "Lady Magda (Satans Lönnmördare)" som gav upphov till följande text i scen-release nfo'n:
"Enter the black snow storm! The most evil release on this side of Lucia is here!
Count Wassberg, Lord Dubbdäck, Hell Y. Hansen, Thermoss and Fjällhammer brings you a chilling new CDM full of brutal black metal.
Sportlov features members from Defleshed, Dark Funeral, Diskonto and F.K.Ü.).
You'll never be the same in a snowball fight ever again... BWAHAHAHAHA!!! *demon-laughter*
Slalom för helvete!
"

roflmao

Pillard

Aktiv medlem
Det stämmer. Meningen är att det inte ska vara några verktyg alls därinne. Iallafall inga snickargrejer....men låset till verktygsförrådet har skurit ihop. Och borrsetet är i verktygsförrådet.....så.....det blir väl till att köpa lite nya borrar...vilken dag som helst!!
Oh, nu blir jag avis på riktigt. Som hobbysnickare kan man bara skämma bort sig med en festool-pryl (mitt val föll på sänksågen). Det får bli nån slags reglar i taket att lägga skidorna på. Jag var iaf förutseende nog att sätta osb i taket, innan gipset

lamboren

Medlem
@xviggenx: härligt😄, njut åt oss andra.
Själv har jag mycket motvilligt plockat undan skidor o brädor och istället gett roderna behövlig omvårdnad efter sommarens och höstens istötningar.
573095C9-CF21-4EDB-9EDC-57A05D641A52.jpeg

farsan56

Aktiv medlem
Fredagsmyser i köket med att modda bindning och korta hudar så det passar till dom nya minstingarna som är på väg in. Klickade hem ett par Zero G 85 171. Ska bli kompisar på dom där långa knatardagarna.
Ni som kör den skidan 85:an monterar man den på linjen och åker med ett leende. Eller fram/bak några cm?
Reflektion från em. idag. Ett par cm vårslask på en slät pist är fasiken kuligt.
Skön veckända på er alle.
B08CFF42-F7A7-4B2A-8555-B6BA675F1A39.jpeg

xviggenx

Aktiv medlem
Montera på linjen och se svinglad ut, finns inget med zero-g serien i allmänhet som drar nytta av en "justerad montering". Såpass rakt skurna skidor/lång radie med förhållandevis konservativ rockerprofil och knappt någon indragen skärning.
Speciellt när du köpt den för långa dagar med många meter/toppar/åk.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp