antonryding
Ny medlem
Vad har ni under?
hockey underställ , sen bara jakca och byxor
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, kallingar, syntetunderställ och skalplagg. Jag brukar få klä på mig en fleece när det går under ca -20 grader.Cougah sa:rosenperla så du menar att du sitter i ditt underställ och skalplagg i sittliften då köldfaktorn är 45 minus utan att frysa? är du sjuk på något sätt eller?
Vart gjorde du lumpen egentligen? Lumpen kläder höll till max -20 sen var de inte roligt längre!The_Searcher sa:glöm inte lumpens långa strumpor/sockor, påminner mig faktiskt, hur skönt hade man inte med lumpens kläder som höll en varm på vintern, passar ju fint till vintersporter, fula som stryk men skönt blir det ju :D
Men herregud, alla myglade med kläderna ju, man såg ut som tjocka snögubbar allihopa, fick man ut fem par strumpor så hade alla minst femton par. Men så länge man rörde på sig så frös man ju inte... skitkul ju... var man stilla, ja då blev man en isglass!Jolley_Roger sa:Vart gjorde du lumpen egentligen? Lumpen kläder höll till max -20 sen var de inte roligt längre!The_Searcher sa:glöm inte lumpens långa strumpor/sockor, påminner mig faktiskt, hur skönt hade man inte med lumpens kläder som höll en varm på vintern, passar ju fint till vintersporter, fula som stryk men skönt blir det ju :D
Brr, fryser bara när jag hör försvarets kalingar, aldrig någonsin sett värre kalingar i hela mitt liv, små, tajta och snacka om att sätta press på paketet.tooj sa:Lumpens kläder va ju perfekta... Åkte bräda med motorcykelstället utanför luleå. varmt, med inbyggda skydd... gör lumpen o sno hem lite grejjer grabbar :P
kallingarna e ju grymmt sköna :P
intresseflaggan vajar också.eEVEZ sa:hahahha intresseklubben antecknar
Nja att investera i seriösa underställ, tycker jag personligen är upp till var och en, visst det värmer gott och är säkert skönt att använda, men man behöver inte vara klädd i det senaste eller dyraste bara för det är snyggt eller mode.eemmma sa:jag är en sån som alltid frysit häcken av mig och kör med några lager av bomull och sen fleece, fick dock ett par silkesbyxor i julklapp som ska bli spännande att testa.. Men är det värt att investera i seriösa underställ? Visst om det blir varmt, men då är det väl bara att ta av sig en tröja..?
Håller totalt med er palla ha så mycket det räcker med kalsonger och underställ:Pthom8 sa:haha, håller fan med asså :P måste bli jävligt varmt med underställs-tröja + långärmad t-shirt + vanlig t-shirt + varmare tröja + jacka?JonathanO sa:fy fan du måste ju svettas som en grillad jävla kycklin???? jag kör bara med underställ om ens det...lays sa:Ja, vad har ni under skid/snowboard kläderna?
Vad åker ni i? Vad finner ni bekvämast/varmast?
Själv består jag oftast av..
Underdel
* Kalsonger
* Långkalsong
* Någon form av mjuka byxor (typ mjukbyxor :P)
* Strumpor
Och sen åker ytterbyxorna på!
Överdel (varierar ju en hel del med vädret)
* Underställs tröja
* Långärmad t-shirt
* Någon typ av varmare tröja
Är det kyligt brukar det åka på en vanlig t-shirt emellan den långärmade och "varmare" tröjan..
Kanske en tröja också men om jackan e bra och ingen skal jacka så blir man varm när man åker :Deemmma sa:kör ni alltså bara med underställ (om ens det) när det är ja -25? överlever ni det?