Vad har ni under?

Vad har ni under?
rosenperla så du menar att du sitter i ditt underställ och skalplagg i sittliften då köldfaktorn är 45 minus utan att frysa? är du sjuk på något sätt eller?

Vad har ni under?
kör bara med långkallingar nere och sen brallorna på det, sen upptill underställströja,någon typ av tunnare tröja sen jacka, beror lite på kylan.

Vad har ni under?
Cougah sa:
rosenperla så du menar att du sitter i ditt underställ och skalplagg i sittliften då köldfaktorn är 45 minus utan att frysa? är du sjuk på något sätt eller?
Som sagt, kallingar, syntetunderställ och skalplagg. Jag brukar få klä på mig en fleece när det går under ca -20 grader.
Använder man rätt material i kläderna och använder dem på rätt sätt så behövs inte särskilt mycket kläder för att hålla sig varm. Sen beror det även på individen, en spinkig och tunn person fryser lättare medans en atletisk och välbyggd skidåkare (jag) blir lättare varm. Självklart beror det också på aktiviteten. Hikar man så kan man ofta gå i bara understället på överkroppen, även om det är någon minusgrad.

Vad har ni under?
Allt utom bomull. Men undra hur många som åker omkring med dyra och perfekta underställ och skalkläder och drar på sig bomulls kallingarna. Det är ju smått idotiskt. Till och med jag gör ju det...

Vad har ni under?
nederdel:
Kalsonger, långkalsonger, strumpor. o sen skidbyxor

överdel:
tshirt o sen polo tröjja. lr va de heter

Vad har ni under?
För er som inte vet ska man ALDRIG ha bomull närmast kroppen.

Själv gör jag med ett underställ sen bara täckbyxor/skidbrallro (eller vafan man kallar det).
Sen på överkroppen har ajg en fleece om det är kallt annars bara jackan över och så ryggskyddet. Både hjälm och även ryggskydd bidrar ganska mkt med värme enligt mig, speciellt hjälm jämfört med mössa.

Vad har ni under?
kör med helly/hansen skidunderställ och ett par skid strumpor och en DC elr ripcurl t-shirt och så har ja ett par forbollsskydd i pjäxan så att man kan köra hårt i parken!

Vad har ni under?
glöm inte lumpens långa strumpor/sockor, påminner mig faktiskt, hur skönt hade man inte med lumpens kläder som höll en varm på vintern, passar ju fint till vintersporter, fula som stryk men skönt blir det ju :D

Vad har ni under?
The_Searcher sa:
glöm inte lumpens långa strumpor/sockor, påminner mig faktiskt, hur skönt hade man inte med lumpens kläder som höll en varm på vintern, passar ju fint till vintersporter, fula som stryk men skönt blir det ju :D
Vart gjorde du lumpen egentligen? Lumpen kläder höll till max -20 sen var de inte roligt längre!

Vad har ni under?
Kör med:
Kallingar av bomull,
Underställ av syntet,
Beroende på hur kallt det är:
Fleece (brallor o tröja),
Skal eller tjockis bralla
täck eller skaljacka

men måstre säga att jag är rätt sugen på att dra på mig en bomulls T-shirt för
syntet tröjor ger en konstig bismak!

Vad har ni under?
Jolley_Roger sa:
The_Searcher sa:
Vart gjorde du lumpen egentligen? Lumpen kläder höll till max -20 sen var de inte roligt längre!
Men herregud, alla myglade med kläderna ju, man såg ut som tjocka snögubbar allihopa, fick man ut fem par strumpor så hade alla minst femton par. Men så länge man rörde på sig så frös man ju inte... skitkul ju... var man stilla, ja då blev man en isglass!

Vad har ni under?
Carving silver-sockar tunna ullkallingar, icebreak ullunderställ, Arcteryx skal (-tex ofcourse..)
E d riktigt kallt funkar ett polartecställ över understället..

Vad har ni under?
Det mesta är i funktionsmaterial, fleecetröja, vindbyxor ovanpå understället, skulle inte rekommendera mjukbyxor som du skriver, inte heller vanlig t-shirt då den inte absorberar tillräckligt, då blir det lätt både varmt och oskönt..

Vad har ni under?
Överdel:
Underställströja
Fleece eller någon annan tröja

Underdel:
Underställsbyxor
Tjocka strumpor

Vad har ni under?
Lumpens kläder va ju perfekta... Åkte bräda med motorcykelstället utanför luleå. varmt, med inbyggda skydd... gör lumpen o sno hem lite grejjer grabbar :P
kallingarna e ju grymmt sköna :P

Vad har ni under?
tooj sa:
Lumpens kläder va ju perfekta... Åkte bräda med motorcykelstället utanför luleå. varmt, med inbyggda skydd... gör lumpen o sno hem lite grejjer grabbar :P
kallingarna e ju grymmt sköna :P
Brr, fryser bara när jag hör försvarets kalingar, aldrig någonsin sett värre kalingar i hela mitt liv, små, tajta och snacka om att sätta press på paketet.
Nä, sockorna och lumpens ylletröja var bland det skönaste varma kläder försvaret hade, inte undra på att alla mygla så jäkla mycket...

Vad har ni under?
har man gjort lumpen så vet man att det oftast räcker med tre lager.. plus möjligen ett vid kallare väder. det beror ju helt på vad man gör, om man rör på sig mycket, om man har bra blodcirkulation osv.

jag kör oftast med underställ, träningsbyxor och en t-shirt.
sen skidbyxor och en inte alltför tjock jacka, det är grunden :-)

Vad har ni under?
Jag kör underställsbyxor på benen, med skidstrumpor också så klart. Och en underställströja och en mittenlagertröja på överkroppen.

Vad har ni under?
>Underställ
>Skidstrumpor
>Fleecebyxor
>Skalbyxor

<Underställströja
<Funktionshoodie
<Ryggskydd
<Skaljacka
<Handledsskydd
<Tummvantar med fleeceinnervantar
<Hjälm (Giro Encore håller värmen riktigt bra!)

Funkar för allt från 0 till -20!

Vad har ni under?
jag är en sån som alltid frysit häcken av mig och kör med några lager av bomull och sen fleece, fick dock ett par silkesbyxor i julklapp som ska bli spännande att testa.. Men är det värt att investera i seriösa underställ? Visst om det blir varmt, men då är det väl bara att ta av sig en tröja..?

Vad har ni under?
eemmma sa:
jag är en sån som alltid frysit häcken av mig och kör med några lager av bomull och sen fleece, fick dock ett par silkesbyxor i julklapp som ska bli spännande att testa.. Men är det värt att investera i seriösa underställ? Visst om det blir varmt, men då är det väl bara att ta av sig en tröja..?
Nja att investera i seriösa underställ, tycker jag personligen är upp till var och en, visst det värmer gott och är säkert skönt att använda, men man behöver inte vara klädd i det senaste eller dyraste bara för det är snyggt eller mode.
Att åka skidor eller bräda har blivit mer och mer modeinriktat, de flesta har ett dyrt märke eller snygga kläder, man vill se snygg ut när man åker, fast hur snygg blir man när man vurpar tre tusen ggr, och gjort alla möjliga konster på vägen ner när man ramlat o är helt snurrig, när man egentligen lika bra kan åka i fula kläder med ett par extra lager kläder bra mycket billigare...
Jag och en massa andra kan nog hålla med om att man åker för att det är kul och inte för att klä sig fint...
Men tillbaka till din fråga: det är upp till dig själv, är du nöjd med de kläder du åkt hittils o haft inga problem, varför byta, beror ju själv vad du vill ha!
Klä dig hur du tycker passar dig bäst!
Det får dock inte bli för varmt, för då svettas man bara, vilket inte är så bra, eller för lite, för då fryser man häcken av sig, vilket INTE är speciellt trevligt!

Vad har ni under?
thom8 sa:
JonathanO sa:
lays sa:
Ja, vad har ni under skid/snowboard kläderna?
Vad åker ni i? Vad finner ni bekvämast/varmast?

Själv består jag oftast av..

Underdel
* Kalsonger
* Långkalsong
* Någon form av mjuka byxor (typ mjukbyxor :P)
* Strumpor
Och sen åker ytterbyxorna på!

Överdel (varierar ju en hel del med vädret)
* Underställs tröja
* Långärmad t-shirt
* Någon typ av varmare tröja
Är det kyligt brukar det åka på en vanlig t-shirt emellan den långärmade och "varmare" tröjan..
fy fan du måste ju svettas som en grillad jävla kycklin???? jag kör bara med underställ om ens det...
haha, håller fan med asså :P måste bli jävligt varmt med underställs-tröja + långärmad t-shirt + vanlig t-shirt + varmare tröja + jacka?
Håller totalt med er palla ha så mycket det räcker med kalsonger och underställ:P

Vad har ni under?
jag har ett tunt underställ bara. om kvicksilvret kryper under en -20 har jag ett micro fleece underställ över det andra. jag fryser aldrig när jag åker.

Men det är väl olika hur mycket värme man alstrar när man åker? och kvaliteten på ytter plaggen :) jag kör med roxy just nu, svinbra grejer!

åker dessutom nästan aldrig med skidstrumpor i pjäxorna, utan bara ett par nylonstrumpor :)

litet stavfel bara

Senast ändrad:
Vad har ni under?
Jag fryser nästan alltid, åker bara utan fleece över understället om det är + grader.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp