Vad heter riktningen i vanliga snurrar på skidor?

lleberg

Ny medlem
När man åker på en bräda, så heter snurrarna frontside och backside...

Men, på 2 plank, så är ju tårna frammåt, och hälarna bakåt, så vad heter en snurr åt höger? Och vad heter en åt vänster?

heter väl samma sak. Backside heter ju backside för att du snurrar med ryggen först. Även om du har " tårna framåt, och hälarna bakåt " så snurrar du ju fortfarande bs med ryggen först och fs med fronten först.

va??
vet bara att det heter unatural om du snurrar åt höger men din riktiga spinn är åt vänster!! eller?? peace...

ok, har ingen koll på skidspråket..trodde det hette likadant. Man säger alltså inte bs 360 om nån gör en 360 på skidor och snurrar med ryggen först? Men om dom är vana att snurra med ryggen först och sedan gör en 360 åt andra hållet så blir det en unnatural 360?

Har jag fattat rätt?

res dig från stolen och gör en 360 åt båda hållen(tårna ska va riktade mot stolen båda gångerna)................tänkte du på att ryggen kom samtidigt mot stolen båda gångerna?? men om du menar när vi åker in mot kicken baklänges så heter det switch/fakie... (ska jag va ärlig har jag fattat detta först för nån vecka sen, e så krångligt med namn på skidtrix) peace

sant sant..fattar nu..
Jag åker ju bräda så jag är väl lite insnöad på bs och fs.

Det andra jag menade var: Om man tycker att det är bekvämast att snurra åt höger när man gör en 360 på skidor och sen nästa gång man gör en 360 så snurrar man åt vänster, inte lika bekvämt är det en unnatural 360 då?

jävligt krångligt detta med namn på trix... brukar själv säga: Jag gjorde en snurr också grabade jag lite..

hahaha..så säger jag också!! joo du har rätt, det blir en unnatural då!! men helt ärligt ska man skita i vad det heter och försöka klara trixet..får ju mer cred om man drar en fet spinn me nån grab och inte vet vad den heter än killen som står brevid och säger: det var en hyffsad bla.bla med bla.bla men inte sätter det själv.. peace

Men alltså.. Om jag åker in mot ett hopp på bräda, och gör en fs 360 (åker regular), vad är det motsvarande tricket för en skidåkare? Sen, fråga nr 2, vad heter vallarna i en pipe för en skidåkare? En snowboardåkare har ju fs på tåsidan och bs på hälsidan, men en skidåkare har ju tårna frammåt...

men fattar du inte att det bara finns ett sätt för en skidåkare att åka om han inte åker baklänges? framåt!
På snowboard kan man ju åka både bs o fs, men på skidor är det bara framåt! så en fs 360 på snowboard är en fs 360 på snowboard, men på skidor är det bara en 360!
//J

"Men du, hur ska jag göra en såndär där man snurrar hitåt, i et toch ett halvt varv, tweakar så och grabbar där?"

Då är det lättare att kunna namnet.

Sen så var det bara lite nyfikenhet.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp