R
rrens
Guest
Vad kostar frakt från USA till Sverige?
Om jag ska köpa en hoodie via NS från USA till sverige, vad tror ni det kommer kosta i frakt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack =)Pizzaaugust sa:Frakten kostar la inte så mkt, men tullen. Kolla tullverket. Finns ngt sätt man kan räkna ut den på där
min beskrivning var sjukt mycket bättre Eric!Kruxelidux_ninjamaster sa:25% moms på det priset man betalar, sen är det 25% tull på varans pris momsen!
Sen är det ca: 200 kronor i ytterligare tullavgifter..
Vene om det är moms om du köper från privatperson dock :P
Men ifall de kostar 100$ så är 25 % moms, typ 125$, sen 25% tull på det, typ 151$, + 200 kronor i tullavgifter= typ 171 dollar....
Typ så svarade tiullverket när ja maila dom![]()
tveka inte, en lrg tee i sverige kostar ca.300 kr säger vi, i usa, 100kr..Korkskruvarn sa:Börjar tvivla på detta med att köpa tröja från USA men asså vafan finns ju inge roligt här i Sverige känns det som..
jag har alltid velat haft en Fruits & orbs från Jiberish, älskar färgen, hade tänkt göra egen hoodie till hösten men asså tvivlar på om resultatet blir så bra. Jiberish är så dyrt också. Vet inte om det är värt 5 dagars jobb. Fast det kanske det är =)SmoofProductions sa:tveka inte, en lrg tee i sverige kostar ca.300 kr säger vi, i usa, 100kr..Korkskruvarn sa:Börjar tvivla på detta med att köpa tröja från USA men asså vafan finns ju inge roligt här i Sverige känns det som..
dra en beställning tillsamans med ett par kompisar så blir inte fraktkostnaden osv så farligt hög!
ShysstF_Hall sa:Det är ju inte säkert att man behöver betala tullen, dom kontrollerar inte varje paket. Jag har handlat massa från usa och har fått betala tull två gånger. Säg åt säljaren att skriva "gift" på paketet så brukar man slippa undan.
peace
Beror inte det en hel del på hur mycket "paketet" väger?Jelo sa:Om jag ska köpa en hoodie via NS från USA till sverige, vad tror ni det kommer kosta i frakt?
Nja, tullsatsen och momsen beräknas på varornas pris + frakt så det blir (varor + frakt) * 1.37.superunknown sa:moms 25% + tull 12%
Så det blir helt enkelt 37% + frakten.
Här kan ni räkna ut exakt vad det kostar.
http://www.tullverket.se/sokordao/t...denformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html
Helt rätt! Förutom att Conrad är tysk.chrille50 sa:kolla sport conrad de är i england de e väldigt billiga beställer du skidor så går frakten på 200 kr :D