Vad kostar frakt från USA till Sverige?

• Trådstartare Trådstartare rrens
  • Start datum Start datum
R

rrens

Guest
Om jag ska köpa en hoodie via NS från USA till sverige, vad tror ni det kommer kosta i frakt?

Frakten kostar la inte så mkt, men tullen. Kolla tullverket. Finns ngt sätt man kan räkna ut den på där

kostar mkt :)
vi gjorde en fet beställning från karmaloop (jag nåra klasskamrater)
köpte grejer för typ 10 000kr, tull och frakt kostade 3000kr tillsamans tror jag, men vi fick sån jävla fet mängdrabatt så det blev skitbilligt iaf ;)

lycka till, och räkna med minst 20-40 % i tull&frakt!

25% moms på det priset man betalar, sen är det 25% tull på varans pris momsen!

Sen är det ca: 200 kronor i ytterligare tullavgifter..

Vene om det är moms om du köper från privatperson dock :P

Men ifall de kostar 100$ så är 25 % moms, typ 125$, sen 25% tull på det, typ 151$, + 200 kronor i tullavgifter= typ 171 dollar....

Typ så svarade tiullverket när ja maila dom :)

Senast ändrad:
Kruxelidux_ninjamaster sa:
25% moms på det priset man betalar, sen är det 25% tull på varans pris momsen!

Sen är det ca: 200 kronor i ytterligare tullavgifter..

Vene om det är moms om du köper från privatperson dock :P

Men ifall de kostar 100$ så är 25 % moms, typ 125$, sen 25% tull på det, typ 151$, + 200 kronor i tullavgifter= typ 171 dollar....

Typ så svarade tiullverket när ja maila dom :)
min beskrivning var sjukt mycket bättre Eric!

Börjar tvivla på detta med att köpa tröja från USA men asså vafan finns ju inge roligt här i Sverige känns det som..

Korkskruvarn sa:
Börjar tvivla på detta med att köpa tröja från USA men asså vafan finns ju inge roligt här i Sverige känns det som..
tveka inte, en lrg tee i sverige kostar ca.300 kr säger vi, i usa, 100kr..
dra en beställning tillsamans med ett par kompisar så blir inte fraktkostnaden osv så farligt hög!

SmoofProductions sa:
Korkskruvarn sa:
tveka inte, en lrg tee i sverige kostar ca.300 kr säger vi, i usa, 100kr..
dra en beställning tillsamans med ett par kompisar så blir inte fraktkostnaden osv så farligt hög!
jag har alltid velat haft en Fruits & orbs från Jiberish, älskar färgen, hade tänkt göra egen hoodie till hösten men asså tvivlar på om resultatet blir så bra. Jiberish är så dyrt också. Vet inte om det är värt 5 dagars jobb. Fast det kanske det är =)

Det är ju inte säkert att man behöver betala tullen, dom kontrollerar inte varje paket. Jag har handlat massa från usa och har fått betala tull två gånger. Säg åt säljaren att skriva "gift" på paketet så brukar man slippa undan.

peace

F_Hall sa:
Det är ju inte säkert att man behöver betala tullen, dom kontrollerar inte varje paket. Jag har handlat massa från usa och har fått betala tull två gånger. Säg åt säljaren att skriva "gift" på paketet så brukar man slippa undan.

peace
Shysst ;)

Ett tips om du vill handla från usa, kolla in www.viaddress.com. Mina vänner har använt dem för att få varorna transporterade från USA, många amerikanska försäljningsställen, Ebay mm, transporterar inga varor utanför USA.
Man kan öppna ett gratiskonto på deras hemsida så får man en amerikansk adress som man kan beställa till. De skickar sedan vidare till din adress i Sverige. Allt man behöver göra är att betala transportkostnaderna till viaddress, mycket bekvämt.

Jag köpte en jacka

Marmot tamarack
med frakt kostade den 1377:- som drogs från mitt kort/konto inkl frakt.
bad dom att klista evt. tulldeklaration på undersidan av försändelsen och använda neutral förpackning&tejp
men icke eftersom UPS får fakturan elektroniskt och det ringde en från något callcenterföretag för UPS och ville ha moms
vilket innebar 482:- inkl expeditionsavift
men ingen tull eftersom varuvärdet/frakt är max 1400:-

slutsats:
en dyrköpt jacka för över 1800:- snyft :(

Senast ändrad:
Samt hur han skickar den!

Men eftersom tråden är 2 år gammal och medlemmen som ställde frågan inte längre är medlem kanske man inte ska fundera så mycket över det!

kolla sport conrad de är i england de e väldigt billiga beställer du skidor så går frakten på 200 kr :D

Ett tips för att räkna ut frakt, tull och moms till Sverige innan man handlar i USA är www.shopusa.se. Där finns en kalkylator längst upp på sidan. Beräkna pris

Precis, som Nickese skriver så kan man enkelt räkna ut sin kostnad för frakt, tull och moms i kalkylatorn på hemsidan innan man beställer så vet man exakt vad det kommer att kosta (om inte paketet skulle vara over size). Sen sköter shopusa resten och betalar också in skatt och tull åt dig. Leveranstiden är en vecka med flyg och 4-6 veckor med båt. Se gärna filmen på hemsidan shopusa.se för mer information om hur det går till. Kontakta också gärna kundservice på telefon eller mail för mer info.

Hls
Therese ShopUSA

Tillbaka
Topp