AdamClaeson sa:
Som besökare gillar jag att dom har som policy att ALLTID att välpreppade pister. Detta tycker jag faktiskt dom håller rätt så bra.!
Det är ett jäkla slit att hålla det bra preparerat, så jag håller med om att dom lyckas med det rätt bra. Det finns mycket folk som sliter väldigt hårt för att göra ett bra jobb.
Mountain_Man sa:
Ähum ... finns väl inget företag som heter \\\"Skistar Åre AB\\\", eller?
Det är en del av Skistar, men det heter Skistar Åre AB
jespersundstrom sa:
Att de alltid har välpreparerade pister håller jag absolut inte med om då de för det första sprutar blöt konstsnö som blir is och ska hålla till sommaren så att de kan krama ut pengar genom en längre och generellt sämre säsong. Att de dessutom är så lata när det gäller pistandet att det ligger iskokockor och finns hål är under all kritik. Sedan river de heller aldrig upp den is som finns utan täcker bara över den, återigen för att backen ska hålla längre i vår. (jag talar om Åre)
Inte för att vara bitter, men du har väldigt dålig koll på vad som krävs och hur snö funkar.
Vad tror du det hade funnits av Åre om det inte hade funnits det stora snökanonssystemet ? Ett år som detta hade det knappt funnits en enda backe som varit öppen nu. Det fattas väldigt mycket snö på ett antal ställen fortfarande. Ett snödjup som är riktigt lågt. Utan kanoner hade det sätt riktigt dåligt ut. Att det blir \\\"is\\\" är litegrann meningen i början eftersom man måste skaffa sig en grund. Men så fort grunden är lagd så blir det relativt torr snö som sprutas.
Att du vet så mycket som du tror dig göra. När det är vindpinat och en pistmaskin kör över det med fräsen på fullt fräsdjup, vad tror du händer ?
Och att pistmaskinsförare skulle vara lata säger mig att du även här måste sitta på nån insiderinformation. Inte för att jag tror du gör det eftersom du har så väldigt fel.
Spruta ut åsikter som det vore fakta. Det är ganska korkat gjort.