Vadå party....

jahren

Medlem
Vadå party....
Sen när blev skidåkning relaterat till party, fest?? Numera åker man ju till alperna dels för att va i fjällen o dels för att festa o dricka. Nu ska ni inte tro att jag har något emot att festa o ha kul, men jag tycker bara att det har spårat ur lite. Det har helt änkelt blivit lite för mycket, är man på skidsemster ska man väll inte slösa en massa tid i baren, visst backen är inte öpen hela natten o det kan uppfattas som ganska jobbigt att åka i mörker. Men jag tycker att man ska sitta inne o spela kort eller leka lekar i snön. Det känns helt änkelt som om resan till Chamonix har blivit som resan till Ibiza. Sen är det ju detta med alkohlen, att vakna nere i alperna och se ut igenom fönstret o mötas av det vackasrte skidvädret som gud har sänt oss o plötsligt känna backsmällan hårt och brutalt slår dig tillbaka i sängen måste vara den värsta kännslan någonsin...
puss...

Senast ändrad:
Vadå party....
"Men jag tycker att man ska sitta inne o spela kort eller leka lekar i snön"
Hmm.. kan inte minnas att det va jag som skrev det...

Vadå party....
Vi som minns åttitalet tycker nog att det är lite sprit i alperna numera... Förr så åkte inte en del ett enda åk på sin skidsemester. Det va sprit i mängder från morgon till kväll, om man inte däckade redan innan kvällen. Sönderslagna, nerskitna o nerpissade hotellrum som blev obrukbara. Vi svenskar var ju bannlysta i många alporter på 80-talet. Det stod "Swedish not welcome" på alla hotelldörrar. Så förteelsen är verkligen inte ny. Men visst är det katastrof att supa sönder skidåkningen.

Vadå party....
Vad då bakfull?
Bakfyllan är som bortblåst efter ett åk på 2000 m.ö.h.
Man pallar faktiskt en vecka med endast 4 timmars sömn om natten och med största integet bestående av alkohol.
Men du har en poäng, party är kul med skidåkning roligare. Pallar man inte bådeoch satsar man på skidorna.

Vadå party....
om man drar en hel säsong så ska du se att man pallar med lite festade med ;)
stå på skidorna i 100+ dagar i rad kan va ganska jobbigt!!!

Vadå party....
Håller med dig till hundra procent i teorin. Men det kan ju inte bli teoretiskt korrekt jämt... Rekommenderar starkt att schlafen i bilen, det är tillräckligt kallt för att bakfyllan ska bli lindrig och dessutom finns inte alternativet vända sig om o dra täcket över huvet. Det är bara upp o hoppa när morgonsolen kikar in vid åttatiden...!

Vadå party....
Kanske skulle dra ner lite på Ä:na i ENKELT?!

Bara man pallar att kliva upp på morgonen tycker jag inte det är fel med fest/sprit, men tyvärr är det väldigt många som inte klarar av denna kombinationen. Fast man ska inte klaga, ju mindre turister i backar/offpist, desto mer till oss som är skogshuggare och klarar allt ;).

Peace

Vadå party....
Det är precis som Stenmark sa för några 100, eller om det var tiotal, år sedan. "Det är inte lätt att förklara för en som inte begriper."
Yepp, så är det. Endera förstår man skönheten/njutningen/sambandet mellan galej och skidåkning, eller också begriper man det inte.

Vadå party....
Det du säger Jahren stämmer till viss del, visst! Men om man nu åker till vi säger, Åre. Då e det ju tjänstefel att inte va ute, folket har semester och släpper loss mera = jättepartyn=) Okey, förstår dock inte mina polare som åker bara för att festa, det är INTE ibiza.

Sen angående lekar i snön å kortspel... Lekarna blir ju mkt roligare om man är lite slirig, sen så finns det ju blackjack på krogen=))) ooooch så finns det folk som anser att ligga i en snödriva och titta på det man käkade till middag är en lek, jag är däremot inte en av dessa....Föredrar stjärtlapp ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp