På huvudsidan för Forum står det under länken till Allmänt just "Allmänt skidsnack", måhända ett försök att göra en rolig anspelning på ordet skitsnack, men nu står det ju skidsnack och det är detta som jag tycker att freeride.nu ska handla om. Internet är underbart och innehåller en miljard sidor och fora där allt sorts skitsnack mellan himmel och jord och lite till kan luftas och dryftas. Skulle jag få för mig att vilja starta en berättelse där andra får fylla i med tre ord till så skulle jag säkerligen kunna hitta en sån sida nån annanstans...
Detta är en skid- (edit: /freeride-) sida och här snackar vi skid- (edit: och snowboard-) relaterade ämnen. Jag gillar skarpt de nya funktionerna i forumet där jag kan välja bort vissa delar som inte intresserar mig, men i Allmänt-delen dyker det emellanåt upp riktigt vettiga diskussioner och frågor som helt enkelt inte passar under någon av de andra rubrikerna, därför vill jag inte kryssa bort den delen. Men då blir jag lite missnöjd med att ändå behöva få tuppjuck då det samtidigt slipper igenom en massa tjafs.
Överlag har dock forumet blivit bättre på senaste tiden bl a i samband med kryssa-bort-forum-funktionen och även då jag upptäckt blockera-medlem-funktionen... Men alltför ofta snubblar jag fortfarande över galet mycket ovårdat språk och brist på respekt mot andra, som Matte här ovan också nämner.
Anonymiteten här i forumet är väl en bidragande faktor, jag är ganska övertygad om att de flesta som här på freeride slänger sig med "är du störd" eller "du är ju dum i huvet" och liknande uttryck inte skulle vräka ur sig nåt sånt ansikte mot ansikte med en främmande människa i verkligheten. Jag hoppas i alla fall innerligt, i enlighet med min kanske godtrogna illusion om människans nånstans inneboende godhet, att så inte är fallet... Yttrandefrihet är superviktigt och jag hejar helhjärtat på den, MEN det behövs i detta forum nån slags nolltolerans mot att vara rent ut elak mot andra för att stämningen ska bli roligare.
Så ja, moderera mera.