Väggprydnad/tavla/affisch

Hejsan,

jag har precis köpt en lägenhet som jag skulle vilja inreda med lite skidtema. En grej jag har funderat på är att smälla upp en riktigt fet tavla på vardagsrumsväggen. Motiv ska vara något av typen berg/jibb/big mountain/lift. Jag ser gärna att storleken är mellan 2-3 meter bred och någon dryg meter hög på detta. Nu till frågan, vet någon om var man kan köpa sådana motiv till sådana storlekar? Jag är ute efter kvalitet på både fotot och själva trycket med ram.

eh men gör som dom gjorde i roomservice, du tarmed en grymt bra bild till nån glassnubbe sen typ printar dom fast bilden på glaset sen sätter du upp den på väggen och sätter lite lampor bakom.. blir tjocknice..

ta en overhead apparat och lys upp väggen med nått schysst sen ritar du av konturerna och målar med nån färg blir fint och bra

Om du bor i närheten av någon MediaMarkt så vet jag att man kan trycka upp stora posters där, försök hitta nån bild med hög upplösning sen in där och tryck upp.

Jag har i flera år haft samma tanke som dig. Jag tänkte göra en fototapet över en hel vägg så det är det första man ser på morgonen när man vaknar.
Man behöver dock mycket högupplösta bilder av hög kvalitee och jag har ingen lust att betala hur mycket som helst för bara bilderna. Vet nån hur mycket man måste betala för en bild från nån proffsfotograf? Motivet jag söker är Mt. Blance (eller ev. nån riktigt schysst bild över Jackson Hole). Blue-bird day eller solnedgång över berget.

Jag ska fixa 3st 50x70 tavlor som ja sätter i följd, de blir samma tavla fast uppdelad i 3, tar en overhead å skissar av konturerna, fick tipset av en annan snubbe här på FR å hans blev riktigt bra, får se hur mina slutar men kan bli riktigt snyggt! :)

Tack för alla tipsen, känner mig riktigt inspirerad inför detta.

JockeSki: jag har mejlat Mattias Fredriksson efter några av hans bilder och hur det fungerar med rättigheter och pris, inte fått något svar ännu dock.

surfinglife: det är en ganska bra idé. Har man ett passande naturmotiv, till exempel berg eller snöfall i natur så skulle man kunna bryta upp den i flera bitar. Det kan nog bli en ganska tuff effekt.

Tillbaka
Topp