Valet 2010

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 39569

Guest
Valet 2010
Snart är det val.
Vilka vinner? Kommer sverigedemokraterna in i riksdagen?

Säg gärna vilka ni ska rösta på och varför. Själv vet jag inte riktigt än. Som det ser ut nu blir det blankt.

Finns det någon sverigedemokrat här på freeride som vill träda fram och berätta hur ni tänker?

Diskutera!

Senast redigerad av en moderator:
Valet 2010
MP kommer att få min röst.
Då jag tycker att miljö och liknande är prio nummer 1 i dagens samhälle.
För övrigt så är jag inte överdrivet insatt i det heller.
Röstar på MP dels för att jag har hört lite bra saker om de och för att jag vill ha lite förändring i landet till skillnad från de som ligger hemma på soffan och inte bry mig (eller rösta blankt).
Så rör era feta arslen till vallokalerna och rösta.

Valet 2010
Blankt då ingen av de partierna som finns idag står för något som är hållbart på sikt. Att konsumera hysteriskt som vi gör i dagens samhälle är inte hållbart, inte heller att tjäna på utnyttjande av andra människor är hållbart eller moraliskt ok IMHO.

Har svårt att tänka mig att svenska folket skulle vara så dumma att de röstar in SD i riksdagen. Här har vi ju ett praktexempel på hur förståndiga svergiedemokrater är:

Nog vill jag att en såpass insatt person som denna ska få styra och ställa :lol:

Valet 2010
Jarle sa:
Blankt då ingen av de partierna som finns idag står för något som är hållbart på sikt. Att konsumera hysteriskt som vi gör i dagens samhälle är inte hållbart, inte heller att tjäna på utnyttjande av andra människor är hållbart eller moraliskt ok IMHO.

Har svårt att tänka mig att svenska folket skulle vara så dumma att de röstar in SD i riksdagen. Här har vi ju ett praktexempel på hur förståndiga svergiedemokrater är:

Nog vill jag att en såpass insatt person som denna ska få styra och ställa :lol:
Tyvärr finns det gott om folk som honom i Sverige.

Valet 2010
Fyller 18 i december men OM ja skulle röstat skulle jag lätt röstat på Moderaterna. Tycker att arbete ska belönas och tror på privatisering och att marknaden ska få gå sin egen väg utan statens inblandning. Men om ja skulle rösta me mitt skidhjärta skulle ja rösta på miljöpartiet för ja vill ju bevara snön och vintern så att man kan åka skidor i framtiden!

Valet 2010
skulla aldrig kunna tänka mig att rösa på MP, visst dom vill göra det bättre för miljön och liknande, men största frågan jag ställer mig i är Bensinpriset, dom har ju sagt själv att dom vill höja priseet på bensin till cirkus 17-18kr Litern, och med det så undrar jag hur dom tänker.
om man bott nere i stockholm heller liknande så hade det inte spelat så stor roll för mig, då har man ju lättare att ta sig fram med kollektiv trafik heller liknande, och kan då lämna bilen hemma, men här där jag bor (ljusdal, liten by en bit utanför hudiksvall ) så har jag cirka 8 km till skolan,affärer,flickvänn och vänner, och min mor och far jobbar 1,2 mil härifrån. om bensin priset höjs kommer man aldrig ha råd att åka bil längre, iaf inte vi studerande. så jag tycker att miljöpartiet tänker fel.

Höj bensin priset i storstäderna och sänk priset på landsbygden, så tycker jag.

Valet 2010
Jarle sa:

Filipstad, för övrigt nästan min hemstad, så går det till där!

Här har vi en annan lirare som kan sin grej!

Valet 2010
Hade för övrigt en aningen onykter diskussion med en pajas som skulle rösta på sd förra lördagen. Han påstod att invandrarna måste ut och att de i Oslo stod för 100% av alla våldtäkter! Haha, så sant det blir!

Valet 2010
hyllengren sa:
Hade för övrigt en aningen onykter diskussion med en pajas som skulle rösta på sd förra lördagen. Han påstod att invandrarna måste ut och att de i Oslo stod för 100% av alla våldtäkter! Haha, så sant det blir!
hahah, har varit med om en liknande sak, en kille som sa att det fanns mer muslimer än kristna i sverige :o

Valet 2010
Valet 2010
Erik sa:
hyllengren sa:
http://www.friatider.se/fortfarande-100-invandrare-bakom-valdtakter-i-oslo

En typisk sverigedemokrat-källa.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939
:o
oj, oväntat.. men om man skulle jämföra övriga våldtäcktsvarianter(som sker i hemmet elle rpå andra sätt) så är nog knappast invandrare överrepresenterade alls...

Valet 2010
SD är som vilket missnöjesparti som helst egentligen, med det lilla undantaget att missnöjet dom lever av är en smula otäckare än "Junilistans" etc. I mina ögon finns det ingen som helst rationell anledning att rösta på ett sådant parti.

Ponera att de faktiskt skulle få egen majoritet i riksdagen, vad skulle hända då? Här får ni förmodade Sverige Demokrater ursäkta, ett gäng inavlade jävla muppar skulle styra ett land? Det är illa nog att de ens aspirerar på någon form av vågmästarroll. Att ett gäng brottslingar, före detta nazister, nuvarande nazister och andra totalt inkompetenta och erfarenhetslösa vad gäller att ens vara i närheten av att styra ett land.

Vad mänskligheten behöver inse är att vi är alla "medborgare" på den här urballade planeten, ju förr desto bättre.

Valet 2010
Sett till befolkningsmängden så finns det en viss överrepresentation av "ickesvenskar" i våldtäktsstatistiken, detta gäller då fällningar, det är troligt så att det är mkt lättare att bli fälld för ett brott i svensk domstol om man är "ickesvensk" (det finns studier som pekar på att ju "fulare" man är desto hårdare straff får man, allra lägst straff statistiskt får en ung snygg rik kvinna). Det skulle inte förvåna mig om det ändå fanns en viss överrepresentation med "perfekt" statistik men det finns det motsatta på andra områden också.

Detta är ju inte det intressanta utan det roliga är ju att SD medlemmar har ett mycket högre antal fällningar för brott än genomsnittet och då särskilt för våldsbrott...

Ska vi börja utvisa så kan vi börja med SD, de är oftast arbetslösa (nån invandrare har ju "tagit deras jobb") obildade losers som inte gillar Sverige som det är nu ändå...

Senast ändrad:
Valet 2010
Jibberisch sa:
SD är som vilket missnöjesparti som helst egentligen, med det lilla undantaget att missnöjet dom lever av är en smula otäckare än "Junilistans" etc. I mina ögon finns det ingen som helst rationell anledning att rösta på ett sådant parti.

Ponera att de faktiskt skulle få egen majoritet i riksdagen, vad skulle hända då? Här får ni förmodade Sverige Demokrater ursäkta, ett gäng inavlade jävla muppar skulle styra ett land? Det är illa nog att de ens aspirerar på någon form av vågmästarroll. Att ett gäng brottslingar, före detta nazister, nuvarande nazister och andra totalt inkompetenta och erfarenhetslösa vad gäller att ens vara i närheten av att styra ett land.

Vad mänskligheten behöver inse är att vi är alla "medborgare" på den här urballade planeten, ju förr desto bättre.
Men det som är otäckt med sd är ju att deras valfrågor inte är helt uppåt skogen. De säger att de vill minska på invandringen för att cituationen i typ rosengård är ohållbar osv osv. Och det låter ju ganska vettigt. Men sen läser man Jimmie Åkessons artikel i aftonbladet för ett tag sen och ser genast att allt grundar sig på en rädsla och ett hat mot musilmer helt enkelt..

Valet 2010
Begår invandrana brott här ska de ut och skattebetalarna ska inte betala för att dom ska få sitta i fängelse och få mat för 85 kr varje dag, när vi i som går i skolan får mat för 13 kr per elev! Gör dom brott, skicka ut dom!!!

Valet 2010
EmrikJansson sa:
Begår invandrana brott här ska de ut och skattebetalarna ska inte betala för att dom ska få sitta i fängelse och få mat för 85 kr varje dag, när vi i som går i skolan får mat för 13 kr per elev! Gör dom brott, skicka ut dom!!!
Kan hålla med om att vi borde få bättre skolmat men anledningen att det är så många icke svenskar som begår brott är enligt mig vårt eget fel. Eftersom vi samlar varenda utlänning på ett o samma ställe som exempel alby, rosengård, tensta osv där det är usla skolor och vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till. Så eftersom vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir. Eller??

Valet 2010
Monzax sa:
EmrikJansson sa:
Kan hålla med om att vi borde få bättre skolmat men anledningen att det är så många icke svenskar som begår brott är enligt mig vårt eget fel. Eftersom vi samlar varenda utlänning på ett o samma ställe som exempel alby, rosengård, tensta osv där det är usla skolor och vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till. Så eftersom vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir. Eller??
så sant så sant!

Och vart drar vi gränsen för brott? När skickar vi hem någon och inte? Fildelning? Fotkörning? Misshandel? Stöld?

Valet 2010
Jens_F sa:
skulla aldrig kunna tänka mig att rösa på MP, visst dom vill göra det bättre för miljön och liknande, men största frågan jag ställer mig i är Bensinpriset, dom har ju sagt själv att dom vill höja priseet på bensin till cirkus 17-18kr Litern, och med det så undrar jag hur dom tänker.
om man bott nere i stockholm heller liknande så hade det inte spelat så stor roll för mig, då har man ju lättare att ta sig fram med kollektiv trafik heller liknande, och kan då lämna bilen hemma, men här där jag bor (ljusdal, liten by en bit utanför hudiksvall ) så har jag cirka 8 km till skolan,affärer,flickvänn och vänner, och min mor och far jobbar 1,2 mil härifrån. om bensin priset höjs kommer man aldrig ha råd att åka bil längre, iaf inte vi studerande. så jag tycker att miljöpartiet tänker fel.

Höj bensin priset i storstäderna och sänk priset på landsbygden, så tycker jag.
taget från mps hemsida "Om bensinpriset slår orimligt hårt mot glesbygden vill vi hellre kompensera det med höjt reseavdrag än att avstå från en ansvarsfull klimatpolitik. Utvärderingar av den gröna skatteväxlingen 2001-2006 visade att glesbygdsborna hörde till de stora vinnarna."

Valet 2010
Heinz_p sa:
Allt för att slippa Mona Sahlin som Sveriges ansikte utåt.
vad är det denna stackars kvinna gjort egentligen? förutom dom här små skitgrejjerna som alla drar upp gång på gång tycker det är underbart att se alla bara svälja smutskastningskampanjen utan att tänka

Valet 2010
Hjalles sa:
vad är det denna stackars kvinna gjort egentligen? förutom dom här små skitgrejjerna som alla drar upp gång på gång tycker det är underbart att se alla bara svälja smutskastningskampanjen utan att tänka
"Stackars kvinna"? Herregud, hon är ju ett monster! Har du någonsin hört en debatt med fru Mona? Bläblä säger jag!

Valet 2010
Hjalles sa:
Heinz_p sa:
ja, du verkar ju ha full koll på läget. man röstar väl inte på ett parti utan att ha förtroende för dess politiker, framför allt inte när dess partiordförande verkar ha stora problem med att hålla sig till de lagar han eller hon själv är med och stiftar. mona sahlin är bland det mest skenheliga den svenska riksdagen sett. hon är en duktig politiker på många sätt, men man kan inte vara kvalificerad att leda ett land om man har så mycket skit i bagaget som hon.

små skitgrejer? även om du aldrig jobbat och betalat skatt måste du väl fatta att det är åt helsike att hon använder svenska skattepengar till att betala solsemestrar och liknande för politiker, deras familjer, livvakter och allt vad det är. och det är ju inte det enda.

du satte väl iofs ribban när du skrev:

Hjalles sa:
nej, jag kan tänka mig att rösta blankt, rösta på piratpartiet eller, möjligen, miljöpartiet. snön får ju gärna falla några vintrar till... :)

Valet 2010
Sverigedemokraternas reklamfilm för er som inte sett den än.

Valet 2010
Lee-nus sa:
Hjalles sa:
Heinz_p sa:
ja, du verkar ju ha full koll på läget. man röstar väl inte på ett parti utan att ha förtroende för dess politiker, framför allt inte när dess partiordförande verkar ha stora problem med att hålla sig till de lagar han eller hon själv är med och stiftar. mona sahlin är bland det mest skenheliga den svenska riksdagen sett. hon är en duktig politiker på många sätt, men man kan inte vara kvalificerad att leda ett land om man har så mycket skit i bagaget som hon.

små skitgrejer? även om du aldrig jobbat och betalat skatt måste du väl fatta att det är åt helsike att hon använder svenska skattepengar till att betala solsemestrar och liknande för politiker, deras familjer, livvakter och allt vad det är. och det är ju inte det enda.

du satte väl iofs ribban när du skrev:

Hjalles sa:
nej, jag kan tänka mig att rösta blankt, rösta på piratpartiet eller, möjligen, miljöpartiet. snön får ju gärna falla några vintrar till... :)
haha yeah brooo

Valet 2010
EmrikJansson sa:
Vad ska hända om "svenskarna" (enligt din definition) begår brott då?

Valet 2010
Blir blått, antagligen folkpartiet (tackar valkompassen för valet mellan m och fp!). Arbete skall belönas, plus att framförallt fp lyfter fram viktiga frågor som ingen annan vågar bedriva, av de seriösa partierna dvs. Det jag syftar på är en ordentlig skolpolitik samt att de faktiskt vågar, om än inte tillräckligt, men åtminstone lite grann påpekar vissa felaktigheter i vår invandringspolitik. Dessutom så är blått i allmänhet självklart då jag stöder privatisering till 100%.

Valet 2010
Wow, läste på aftonbladet att rödgröna vill höja csnbidraget. Om dom höjer det till 200tusen då kanske jag röstar på dem. Men att ha Mona som statsminister det vore en katastrof. Säger bara Toblerone

Valet 2010
Erik sa:
EmrikJansson sa:
Jag förstår inte hur du tänker... begår en svensk brott får han ju sitta i finkan?
Men det är ju onödigt att invandrarna också ska få leva livet i våra fängelser, då kan man ju hellre skicka hem dom.

Valet 2010
felix sa:
Erik sa:
EmrikJansson sa:
Jag förstår inte hur du tänker... begår en svensk brott får han ju sitta i finkan?
Men det är ju onödigt att invandrarna också ska få leva livet i våra fängelser, då kan man ju hellre skicka hem dom.
"Skicka hem" är ofta = dödsstraff. Detta är människor som ofta riskerar att dö i sitt hemland. Vad är viktigast, att du får äta dyr skolmat varje dag, eller en människas liv? Och vem är invandrare? Jörg Haider i Österrikes Frihetsparti ville att även andra generationens invandrare skulle kunna utvisas om han eller hon begick ett brott. Här snackar vi människor som fötts och levt hela sitt liv i ett land som utvisas till en plats de kanske aldrig varit på. Hög kriminalitet beror på hur samhället behandlar människor, bra integration ger nöjda människor, utanförskap ger frustration. Rasism och högerextremism gör mig fruktansvärt arg, inte ens 70 år sen 2:a världskriget slutade och nu sätter det igång igen. Det är sjukt.

Tänker givetvis ge min röst åt de rödgröna, det ända rätta!

Valet 2010
Heinz_p sa:
Hjalles sa:
"Stackars kvinna"? Herregud, hon är ju ett monster! Har du någonsin hört en debatt med fru Mona? Bläblä säger jag!
Hon har aldrig sagt ett ord rakt ut utan att linda in de och krångla till det i 5 min, så det är jävligt svårt att ha förtroende för henne. Hon tycker det är självklart att vi ska leva efter det hon bestämmer när hon själv inte ens klarar av det!!!

Valet 2010
felix sa:
Erik sa:
EmrikJansson sa:
Man kan säga att VI/REGERINGEN tvingar dom att göra brott när vi ger dom så jävla dåliga möjligheter. Det är svårt för dom att få en bra utbildning/jobb och då måste dom bo billigt och då hamnar jävligt många i t.ex. Rinkeby och Tensta och där blir barnens och föräldrarnas möjligheter att lära sig svenska osv inte särskildt bra. Sedan växer barnen upp och de flesta får ett dåligt jobb eftersom dom bryter och antagligen inte angagerat sig i skolan särskild mycket eftersom dom är omgivna av folk som inte gör det så blir det jävligt svårt. Så blir det med stor sannolikhet samma sak med deras barn. Lite av MOMENT 22
Jag tycker att vi borde göra en seriös insats i dessa länder och försöka lösa problemen och skapa fred och demorkrati Dvs att alla får ha en egen åsikt och inte bli ihjäl slagna för det och behöva fly.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp