Valet 2010

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
Valet 2010
ekebom sa:
Dirty-T sa:
ekebom sa:
Jag vet inte om du är ofantligt dum eller bara skadad utav allt du har läst i media..? De vill inte slänga ut invandrare! Du gör samma misstag ännu en gång.. Du bara slänger ur dig saker, utan att ens ta reda på om det stämmer! Är det egna antaganden? Fruktansvärt farligt att sprida vidare antaganden.. Och är man rasist för att man vill minska invandringen? Det var det dummaste jag hört. Vart bor du? En rätt relevant fråga, det skulle ge mig en del svar på om du överhuvudtaget ser den problematik som finns med att bevilja för många människor asyl.
I såna fall kan jag vara helt jävla dum i huvudet. För SD är föredetta nazistiskt parti som dom har försökt dölja, Det har dom lyckats med rätt snyggt. Jag tror inte på allt som alla säger, man ska ta det mesta med en nypa salt. Så nej jag är inte helt såld till media. Du är tydligen 100% SD. Trevligt. Det är inte jag.

SD vill ju även bevara Sverige svenskt. Vad är svenskt? Vad är det vi har själv som ingen annan kultur har infört? Makaroner och korv? Knappast.
Har de lyckats dölja detta faktum "rätt snyggt"? Nej, det skulle jag nog inte vilja säga.. Då det är allmänt känt att de under 90-talet var ett främlingsfientligt-parti. Har utöver detta förekommit kopplingar till exempelvis Nationaldemokraterna som såväl Vit makt. Viktigt att poängtera är att det har förekommit, inte att det längre förekommer. Att partiet dessutom bytte ledare under år 2005 säger även det rätt mycket. Det viktiga är vad partiet står för nu, inte sant?

Jag gillar dina antaganden.. Nej, jag är inte 100% Sverigedemokrat. De fick min röst i ett av tre val. Dock så ogillar jag när människor yttrar sig om saker som de helt uppenbart inte har koll på, och det är därför jag ifrågasätter allt du skriver. Jag tror inte att jag är den enda som har stört mig på vad du skrivit. Vad har du bidragit med i tråden, ärligt talat? Du har klassat ned människor som tagit tillvara på sin yttrandefrihet och valt SD.. Du behöver inte ha en förståelse för vårt val, men du skall åtminstone respektera att vi är utav en annan åsikt!

Att vilja begränsa invandringen till en nivå som är mer normal om man jämför med våra grannländer och Europa generellt, är INTE detsamma som att man vill "kasta ut alla invandrare".
Att ställa rimliga krav på språk och anpassning, är INTE detsamma som att man vill kasta ut alla invandrare.

SD har ingen "kasta ut" policy. De som är illegala invandrare och de som begår brott vill man avisa, INTE andra.
Vadå var ett främlingsfientligt parti? Alla vet ju vad de står för egentligen bara det att det inte säger det rätt ut till skillnad från NSF och de grabbarna, skulle de fått chansen skulle alla åkt ut. Att de sen inte har något vettigt att säga till om när det gäller andra frågor som jobb och skola mm. tillför ju bara att det enda de vill är att skilja på människor utifrån hudfärg/religion. Sen fattar jag inte riktigt hur det går ihop att dels vara vit, säga sig tillhöra rastafari och det märkligaste av allt - rösta på SD. Näe lyssna på Bob Marley en gång till istället, han var en vettig man.

"That until the color of a man's skin is of no more significance than the color of his eyes"

Valet 2010
SD är ett främlingsfientligt parti. De ser Islam som det största hotet mot Sverige sen andra världskriget. De är mot homosexualitet, och vill ha ett "homogent" svenskt samhälle med svensk kultur, som de inte kan definiera... De tycker att vi ska minska invandringen och istället ska svenskar föda fler barn, i likhet med idéer från nazismen där arier fick medalj om de födde fler än 4 barn. Är detta ett parti vi vill ha i svenska riskdagen?

Valet 2010
Fiberteknologi sa:
Rasism är rasindelning. Man anser att olika människor har olika värde beroende på ursprung, religiös åsikt och liknande.
Enig.
Fiberteknologi sa:
Sverigedemokraternas huvudsakliga fråga är att stoppa den utomeuropeiska invandringen för att bevara Sverige konservateister?
Jag kan hålla med om att Sverige inte klarar av att ta hand om alla som kommer hit, men det går väl att lösa utan att skicka iväg dom igen?
SD vill ju minska invandringen för att kunna få ordning på den ohållbara situation som uppståt i våra storstäders förorter. Hur kan det på något sätt bli enklare att lösa detta erkända problem av att i princip ta in obegränsat med invandrare över öppna gränser?
Fiberteknologi sa:
Sverige är de tredje bästa landet att bo i över hela världen, då tycker jag det är våran skyldighet att ta hand om sådana som haft oturen växa upp bland krig och våld.
Jag håller med, därför bör vi skilja på flyktingar och invandrare.
Fiberteknologi sa:
Sverigedemokraterna har siktat in sig på månkulturella områden där det stundtals är osäkert pga alla olika kulturer, och detta vill SD sätta stopp för i och med att dom är inte från Sverige, då har dom inte samma rättigheter som vi. ((Rasism?!)
Är det en slump att SD i dessa delar av landet fått sådan hög röstprocent tror du? Det finns ett problem där ute som dagens politiker inte ens vill lyfta med tång. Helst ska det sopas in under mattan och gömmas medan vi på ytan kan ses som ett invandrarvänligt land. Och visst är vi det, men det många inte tänker på är att vi i det långa loppet gör dem en otjänst som staplar dem på hög i miljonprojekten. Det är inte konstigt att det leder till utanförskap, dålig utbildning/språk och kriminalitet.
Fiberteknologi sa:
Varför måste vi placera alla invandrare i speciella områden som bara skapar kaos. För det gör de, de tror jag alla håller med om. Men lösningen är inte att att sätta stopp för invandringen för den behövs!
Ja varför måste vi det? Har du hört den frågan tas upp många gånger i riksdagen? Nej. Frågan är känsligare än belaget på en längdskida i en grusgrop. Kom ihåg att SD absolut inte har majoritet, bara 20mandat. Det finns inte en chans i världen att de får igenom sina frågor just nu. Men de kan få de andra politikerna att förstå att det är en fråga som måste diskuteras och tas på allvar.

Fiberteknologi sa:
Siffrorna som SD presenterat handlar om hur många som kommit till Sverige under en viss period. inkl barn födda i utlandet, studenter som flyttat tillbaks osv. Något man INTE räknat med är hur många invandrare som tar sig här ifrån.
Det är ju ett tecken på att man vill dölja något, som jag skrev tidigare - Falsk propaganda!
Har inte orkat leta fram någon statistik på detta men jag litar på vad du säger.
Att partier använder metoder för att utelämna detaljer som kan försvaga partiet i fråga är ett känt sätt för att fiska röster. Detta är något alla håller på med och en del av valkampanjen. Är det föresten något parti som fått tagit lika mycket skit som just SverigeDemokraterna?

=FiberteknologiDärför anser jag att SD är rasister. Men det kan vara positivt att de kom in i riksdagen för då tänker förhoppningsvis andra partier till om invandringsfrågan och kommer fram till bättre lösningar.

Kristdemokraterna får min röst!
Jag respekterar din åsikt och hoppas att folk respekterar min. Tycker även att du förde en bra dialog med bra grunder för dina påståenden till skillnad från mycket jag sett i denna tråden. Härligt!

Min röst gick till Moderaterna.

Valet 2010
Som jag sagt tidigare:

Skulle du vilja komma till ett land där det satt ett främlingsfientligt parti i riksdagen? Antagligen inte, eller hur? Men om det var krig i ditt land och du var förföljd eftersom du trodde på demokrati och frihet, och du var tvungen att fly? Skulle du då bara ge upp? Antagligen skulle du försöka ta dig in ändå, men väl där, vad gör du då? Eftersom du inte är medborgare och troligtvis inte från EU kan du inte skaffa ett lagligt jobb, så då blir det ju svartjobb? Eller möjligtvis lite olagligheter för att överleva kanske?

Alltså, det faktum att SD finns och nu till och med i riksdagen är antagligen en anledning till att kriminaliteten är större bland invandrare.

Om alla beviljas asyl, och blir svenskar, då kan de ju ha vita jobb och starta företag och berika Sverige istället?
De ska inte ges mer bidrag än vad alla andra får, snarare alla andra som ska ges mindre också.

Orkar verkligen inte detta mer..

Valet 2010
Kalasragnar sa:
ekebom sa:
Dirty-T sa:
I såna fall kan jag vara helt jävla dum i huvudet. För SD är föredetta nazistiskt parti som dom har försökt dölja, Det har dom lyckats med rätt snyggt. Jag tror inte på allt som alla säger, man ska ta det mesta med en nypa salt. Så nej jag är inte helt såld till media. Du är tydligen 100% SD. Trevligt. Det är inte jag.

SD vill ju även bevara Sverige svenskt. Vad är svenskt? Vad är det vi har själv som ingen annan kultur har infört? Makaroner och korv? Knappast.
Har de lyckats dölja detta faktum "rätt snyggt"? Nej, det skulle jag nog inte vilja säga.. Då det är allmänt känt att de under 90-talet var ett främlingsfientligt-parti. Har utöver detta förekommit kopplingar till exempelvis Nationaldemokraterna som såväl Vit makt. Viktigt att poängtera är att det har förekommit, inte att det längre förekommer. Att partiet dessutom bytte ledare under år 2005 säger även det rätt mycket. Det viktiga är vad partiet står för nu, inte sant?

Jag gillar dina antaganden.. Nej, jag är inte 100% Sverigedemokrat. De fick min röst i ett av tre val. Dock så ogillar jag när människor yttrar sig om saker som de helt uppenbart inte har koll på, och det är därför jag ifrågasätter allt du skriver. Jag tror inte att jag är den enda som har stört mig på vad du skrivit. Vad har du bidragit med i tråden, ärligt talat? Du har klassat ned människor som tagit tillvara på sin yttrandefrihet och valt SD.. Du behöver inte ha en förståelse för vårt val, men du skall åtminstone respektera att vi är utav en annan åsikt!

Att vilja begränsa invandringen till en nivå som är mer normal om man jämför med våra grannländer och Europa generellt, är INTE detsamma som att man vill "kasta ut alla invandrare".
Att ställa rimliga krav på språk och anpassning, är INTE detsamma som att man vill kasta ut alla invandrare.

SD har ingen "kasta ut" policy. De som är illegala invandrare och de som begår brott vill man avisa, INTE andra.
Vadå var ett främlingsfientligt parti? Alla vet ju vad de står för egentligen bara det att det inte säger det rätt ut till skillnad från NSF och de grabbarna, skulle de fått chansen skulle alla åkt ut. Att de sen inte har något vettigt att säga till om när det gäller andra frågor som jobb och skola mm. tillför ju bara att det enda de vill är att skilja på människor utifrån hudfärg/religion. Sen fattar jag inte riktigt hur det går ihop att dels vara vit, säga sig tillhöra rastafari och det märkligaste av allt - rösta på SD. Näe lyssna på Bob Marley en gång till istället, han var en vettig man.

"That until the color of a man's skin is of no more significance than the color of his eyes"
Jag har förklarat tidigare här i tråden varför jag anser att mitt val går ihop med den rörelse som delar min tro, därför tänker jag inte ta upp det igen. Och det där med att vara en vit rastafarian, kom igen.. Alla vet att varken de fem grundvärderingarna eller synen på den vita människan längre har något fotfäste inom religionen. Det förakt som fortfarande ligger förankrat hos många rastafarianer är hatet gentemot homosexuella människor, alltså inte mot vita människor. Bobban hade också sin tid kan jag säga, som ungdom i Trench Town inte förespråkade vare sig fred eller kärlek..

Valet 2010
marer sa:
Fiberteknologi sa:
Sverige är de tredje bästa landet att bo i över hela världen, då tycker jag det är våran skyldighet att ta hand om sådana som haft oturen växa upp bland krig och våld.
En punkt jag faktiskt inte tänkt på. Men jag antar att SD inte är speciellt positiva när det gäller flyktingar heller?
Någon som sitter på info?

Valet 2010
ekebom sa:
Kalasragnar sa:
ekebom sa:

Jag har förklarat tidigare här i tråden varför jag anser att mitt val går ihop med den rörelse som delar min tro, därför tänker jag inte ta upp det igen. Och det där med att vara en vit rastafarian, kom igen.. Alla vet att varken de fem grundvärderingarna eller synen på den vita människan längre har något fotfäste inom religionen. Det förakt som fortfarande ligger förankrat hos många rastafarianer är hatet gentemot homosexuella människor, alltså inte mot vita människor. Bobban hade också sin tid kan jag säga, som ungdom i Trench Town inte förespråkade vare sig fred eller kärlek..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7817514.ab Varsågod.

Valet 2010
ekebom sa:
Kalasragnar sa:
ekebom sa:

I sin ungdom ja. Även stora person har vart "unga och dumma". Men lever och förhoppningsvis lär under tiden.
Nu är resultaten som dom är och jag är inte så glad över hur det spelades ut, men finns inget att göra med den saken...tärningen är i kastad. Nu väntar 4 väldigt intressanta år och jag hoppas innerligt på att det kan bli en positiv vändning i en annan ganska negativ spiral som nu är Sverige.

Valet 2010
Dirty-T sa:
Du var tvungen att länka till aftonhoran (ursäkta ordval), som för det första är en utav Sveriges mest röda blaskor.. När jag dessutom frågade dig tidigare om du blivit skadad av media? Ursäkta OT, men.....

Valet 2010
ekebom sa:
Dirty-T sa:
Du var tvungen att länka till aftonhoran (ursäkta ordval), som för det första är en utav Sveriges mest röda blaskor.. När jag dessutom frågade dig tidigare om du blivit skadad av media? Ursäkta OT, men.....
Och ett exempel på en politiskt ofärgad tidning vore...???

Valet 2010
PNyberg sa:
ekebom sa:
Dirty-T sa:
Och ett exempel på en politiskt ofärgad tidning vore...???
Det finns inte riktigt någon objektiv tidning, men jag skulle hellre få se källor som DN, SVD etc. Inte en kvällstidning som aftonbladet.

Valet 2010
tänk om 5.7% röstade på ett gäng föredetta pedofiler, ponera att dom hette något i stil med Barn Partiet t.o.m. (nu hittar jag givetvis bara på), med motiveringen: "men dom är inte pedofiler längreee! nu tycker dom bara om barn på en lagom nvå."

detta är givetvis ett grovt och icke realistiskt exempel, men kom igen. SD, fördetta nazister, till stor del förbannade, outbildade, lågavlönade, missnöjda medborgare som tycker att invandrarna tar deras jobb å våldtar deras kvinnor? de flesta av dessa (inte alla!) söker bara en syndabock för sina egna misslyckanden. dessa skulle nu vara botade för att dom klär upp sig å tränat glosor i 15 år, naa. rasister är va dom är, fi faen.

å alla dryga 1 miljon soffliggare som inte röstade ska ju ha en eloge för att "dom har egna liv att sköta, och därför inte har tid med att rösta"

(stort fan av satir, ironi och överdrifter)

Valet 2010
Fiberteknologi sa:
marer sa:
Fiberteknologi sa:
En punkt jag faktiskt inte tänkt på. Men jag antar att SD inte är speciellt positiva när det gäller flyktingar heller?
Någon som sitter på info?
Enligt partiprogrammet vill dom minska invandringen men öka bidrag till anläggningar för flyktingar, sen vad dom egentligen hittar på är en helt annan sak. SD har varit duktiga på att putsa fasaden så att säga, och jag förstår verkligen varför dom blir invalda i riksdagen. Invandringen har varit alldeles för tabubelagd att prata om och när någon tar tag i det ser folk bara just den frågan som är deras enda (?) fråga nästan. Känns som att resten dom skriver bara är för att fylla hemsidan, typ.

Valet 2010
Senast ändrad:
Valet 2010
Dirty-T sa:
ekebom sa:
Dirty-T sa:
Där står det mycket nyttigt du borde läsa... ;)
Förstår att du Karl Thomas Engström inte har problem i Sundsvall. Kom lite längre ner i landet, tack.

Valet 2010
Läser bland vissa kommentarer att SD har fått många röster i Skåne p.g.a. en högre andel invandrare där än i övriga landet.
Till er (framför allt "Njutaren" och "ekebom") läs och begrunda.

"Däremot ser hon ingen koppling mellan hur stor invandringen har varit i en kommun och stödet för SD. Tvärtom: i Malmö, med en stor andel invandrare, får partiet relativt lågt stöd för att vara i Skåne. I Malmö kommun röstade 8,8 procent på partiet – att jämföra med de tvåsiffriga tal som partiet fick i andra skånska kommuner.

– I Malmö röstar färre på SD än i kommuner som inte tagit emot särskilt många invandrare. Det finns inget samband mellan invandring och stödet för SD, konstaterar Demker.

Det visar också exemplet Stockholm. Även här finns en stor andel invandrare – men stödet för SD är lågt. I Stockholms kommun fick partiet 3,2 procent av rösterna och i Stockholms län 4,2 procent.

– De har inte särskilt stort stöd i storstäder, där mångkultur och heterogenitet är ledord, säger Marie Demker. "

Källa: http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/har-ar-sd-storst-och-minst_5366905.svd

ekebom, besparar oss argumenten om vad du anser vara röda tidningar, svenskan är som du vet en av våra blåaste morgontidningar.

/Andreas

Valet 2010
Jeansmannen sa:
tänk om 5.7% röstade på ett gäng föredetta pedofiler, ponera att dom hette något i stil med Barn Partiet t.o.m. (nu hittar jag givetvis bara på), med motiveringen: "men dom är inte pedofiler längreee! nu tycker dom bara om barn på en lagom nvå."

detta är givetvis ett grovt och icke realistiskt exempel, men kom igen. SD, fördetta nazister, till stor del förbannade, outbildade, lågavlönade, missnöjda medborgare som tycker att invandrarna tar deras jobb å våldtar deras kvinnor? de flesta av dessa (inte alla!) söker bara en syndabock för sina egna misslyckanden. dessa skulle nu vara botade för att dom klär upp sig å tränat glosor i 15 år, naa. rasister är va dom är, fi faen.

å alla dryga 1 miljon soffliggare som inte röstade ska ju ha en eloge för att "dom har egna liv att sköta, och därför inte har tid med att rösta"

(stort fan av satir, ironi och överdrifter)
+1

Valet 2010
Rudolfsson sa:
Läser bland vissa kommentarer att SD har fått många röster i Skåne p.g.a. en högre andel invandrare där än i övriga landet.

"Däremot ser hon ingen koppling mellan hur stor invandringen har varit i en kommun och stödet för SD. Tvärtom: i Malmö, med en stor andel invandrare, får partiet relativt lågt stöd för att vara i Skåne. I Malmö kommun röstade 8,8 procent på partiet – att jämföra med de tvåsiffriga tal som partiet fick i andra skånska kommuner.

– I Malmö röstar färre på SD än i kommuner som inte tagit emot särskilt många invandrare. Det finns inget samband mellan invandring och stödet för SD, konstaterar Demker.

Det visar också exemplet Stockholm. Även här finns en stor andel invandrare – men stödet för SD är lågt. I Stockholms kommun fick partiet 3,2 procent av rösterna och i Stockholms län 4,2 procent.

– De har inte särskilt stort stöd i storstäder, där mångkultur och heterogenitet är ledord, säger Marie Demker. "

Källa: http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/har-ar-sd-storst-och-minst_5366905.svd

ekebom, besparar oss argumenten om vad du anser vara röda tidningar, svenskan är som du vet en av våra blåaste morgontidningar.

/Andreas
Blev du lurad av Demker som försökt att vinkla?

I samma källa står det även:
"det är i söder – i Skåne och Blekinge – som SD har sina starkaste fästen. I kommun efter kommun fick partiet igår tvåsiffriga procenttal. Hässleholm: 12,9 procent. Osby: 12,8 procent. Tomelilla: 13,3 procent. Östra Göinge: 13,8 procent.

Och så fortsätter det: Bjuv: 14,9 procent. Sjöbo: 15,8 procent och Trelleborg: 13,8 procent. I den lilla byn Örsjö utanför Skurup på den skånska slätten valde mer än var femte väljare att lägga sin röst på SD. Stödet hamnade där på 21,3 procent. "

Valet 2010
Njutaren sa:
Dirty-T sa:
ekebom sa:
Där står det mycket nyttigt du borde läsa... ;)
Förstår att du Karl Thomas Engström inte har problem i Sundsvall. Kom lite längre ner i landet, tack.
ooooh! Du kan använda hitta! Inte dåligt.

Valet 2010
Valet 2010
Carled sa:
Tack så jefvla mycket alla ni som röstade in SD, och ni som indirekt gjorde det med er blankröst. Ett gäng lågutbildade invandrarfientliga innebandyspelare som matchar slips och näsduk (WTF!?) är precis vad vår riksdag behöver.
Sen sjöng dom ju en så vacker ramsa när JÅ skulle hålla tal: "Jimmy åkesson, tjalalalala"

Jag undrar vad dom skulle säga om dom fick höra originalet:

Senast redigerad av en moderator:
Valet 2010
Njutaren sa:
Rudolfsson sa:

/Andreas
Blev du lurad av Demker som försökt att vinkla?

I samma källa står det även:
"det är i söder – i Skåne och Blekinge – som SD har sina starkaste fästen. I kommun efter kommun fick partiet igår tvåsiffriga procenttal. Hässleholm: 12,9 procent. Osby: 12,8 procent. Tomelilla: 13,3 procent. Östra Göinge: 13,8 procent.

Och så fortsätter det: Bjuv: 14,9 procent. Sjöbo: 15,8 procent och Trelleborg: 13,8 procent. I den lilla byn Örsjö utanför Skurup på den skånska slätten valde mer än var femte väljare att lägga sin röst på SD. Stödet hamnade där på 21,3 procent. "
Hahaha, jag älskar dina konspirationsteorier, är det inte hänvisat till politisktinkorekt eller SD-kuriren, ja då är det självklart att "de" försöker att lura oss. Resonemanget känns igen från dina kompisar som är än mer bruna än vad du är.
Och, du missar hela poängen, att kopplingen mellan SD och Skåne skulle bero på en hög andel invandrare är väldigt väldigt vag, mer eller mindre obefintlig. Andelen invandrare i exempelvis Östra Göinge är liten. Och med ditt synsätt borde ju SD fått skyhöga siffror i staden där jag bor, Malmö. Likaså som professorn i statsvetenskap påvisar, skulle stödet vara väldigt högt i Stockholm och i Göteborg.
Vi ser liknande tendenser i Danmark, där DF har sitt starkaste stöd långt ut på Jylland där andelen invandrare är mer eller mindre obefintlig och stödet för de i exempelvis Köpenhamn är betydligt lägre än riksgenomsnittet i Danmark.
Men det är väl i dina ögon och öron återigen en konspirationsteori från "etablissemanget" och de "röda" dagstidningarna.

/Andreas

Valet 2010
Valet 2010
Dirty-T sa:
PNyberg sa:
Njutaren sa:
Var tvungen att kolla upp dig vart du bor och resultatet gör inte dina svar mer attraktiva.
haha..what? Vad var det där för ngt?
Han sökte på vad jag hette på hitta... :) Det har gör tydligen skillnad vart jag bor. Hoppas du förstår varför han rösta SD
Tror han syftar på hur det var fler som röstade på SD i södra Sverige, färre i mellan Sverige och norrut så hade dom inte alls stort stöd..

Valet 2010
Valet 2010
Valet 2010
Njutaren sa:
Erik sa:
Njutaren sa:
Invandrare i Malmö är inte nöjda med sin tillvaro och ser problemen. Vad hade du förväntat dig? Småstjärnorna?
Hur vill du att vi ska svara? Ska vi länka alla icke-invandrare som inte röstar på sverigedemokraterna?
Det är väl så tråden sett ut? Eller förstörde jag?
Nej det tycker jag inte. Var ljudklippet menat som ett argument för att rösta på sverigedemokraterna? Känns som ett ordentligt argumentationsfel.

Tillbaka
Topp