ekebom sa:
Dirty-T sa:
ekebom sa:
Där gjorde du bort dig, det är nog du själv som är den "dumme bonden i detta sammanhang". Innan du yttrar dig så lär dig skilja integrationspolitik från invandringspolitik. Man kan inte fatta sina beslut på vad som låter bra.. Du måste kunna analysera dess konsekvenser likväl. Förövrigt så är invandringspolitiken deras stora fråga ja, men verkligen inte den enda. Sedan att du sitter och hävdar att alla vi som stödjer SD är "obildade bönder" är bara ett fruktansvärt utlåtande. Jag har då sannerligen skött alla mina studier exemplariskt, och har även varit aktiv inom politiken sedan 12-års ålder (då inom det moderata ungdomsförbundet). Så obildad är nog det sista jag är! Tänk lite på vad du säger, långt ifrån alla Sverigedemokrater är obildade.
Tänk på att dessa siffror du redovisar (som du inte har angivit någon källa på för det första) gäller per år. Med en enkel uträkning kan jag se att vi inom 20 år alltså har hela 1 miljon invandrare här i Sverige, utöver de vi redan ha tagit emot. Det skulle vara intressant att se hur du vill att staten skall taga hand om alla dessa? Vilka resurser har vi? Kom inte och yrka på att vi skall förändra vår integrationspolitik, då en minskning utav invandring KRÄVS för att överhuvudtaget kunna ta itu med vår i nuläget icke fungerande integrationspolitik. Ge mig ett svar på det, och du ska slå mig med häpnad! Men det kommer du självfallet att göra, för att du, tillskillnad från oss Sverigedemokrater, är otroligt insatt och har ett intellekt som överstiger vårt.
Herregud. Det är allt jag kan säga. SD Är rasister. Lyssna, Jag tror det inte är så konstigt varför Alliansen eller dom rödgröna vill samarbeta med dom? Visst invadnringen kan sänkas om det blir som du skriver. men 90%? Då skulle det bara vara kvar massa samer och stockholmare om några år.
Det där med "outbildade bönder" Var en "heat of the moment" så att säga.
Men helvete.. Kan jag få ett enda vettigt svar? Varför är SD rasister? Kan alla ni som läser detta, och som hävdar att SD är rasistiska, förklara för mig VARFÖR?
Du har skrivit så oerhört mycket konstigt på detta forum, men den här SD-diskusisonen tar nog priset. Ja, det är många som inte ens är nästan pålästa som uttalar sig och skriver konstigasaker. Nej, alla som röstar på SD är inte rasister. Men där är det slut på punkter du har rätt på.
Alla som röstar på SD är inte rasister eller bönder eller något dylikt, men en sak har de gemensamt. De är oerhört naiva. SD vill ju som sagt minska på invandringen, men inte all invandring. Den utomeuropeiska invandringen enbart, och den ska minskas med 90%! Och av detta kan man ju faktiskt dra några slutsatser. Den första är ju att SD gör skillnad på invandrare och invandrare. Europeiska invandrare som med största säkerhet inte flyr från något, ska få komma hit. Men resterande invandring, av vilken största delen flyr från sitt land, en stor andel för att rädda livet på sig och sin familj, den ska stoppas. Av detta kan man ju dra slutsatsen att SD skiljer på utomeuroper och europer. Och är det inte det rasism handlar om? Att man tycker att ett "folkslag" är sämre än ett annat? För det är ju det de gör här, det finns ju ingen annan logisk förklaring, varför skulle vi inte hjälpa folk i nöd när folk från Europa får flytta hit? Jo, för att de är främlingsfientliga. De gillar inte folk med annan kultur.
Har du läst Jimmie Åkessons debattartikel han fick publicera i aftonbladet för ett tag sen? Inte? Gör det:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab
Vad tycker du han pratar om här? Inte är det en artikel om hur sverige bör styras(vilket man kanske kunde förvänta sig av en politiker), inte är det om hur äldrevården ska bli bättre(som sd brinner så starkt för), inte är det om integrationspolitik eller ens invandringspolitik. Nej, den handlar om hur farlig Islam är som religion, och på hur många sätt muslimer förpestar Sverige på. Hur kan man tolka det om annat än rasistiskt? Att det finns rötägg i varje politiskt läger, med radikala åsikter, det kan vi ju förvänta oss, men när partiledaren är ett av dem, är det då inte dags att börja fundera?
Behöver jag nämna att SDs valmanifest kommer kosta Sverige 60 miljarder i kostnader, men intäkterna ligger på dryga 21 miljarder. Ett underskott på nästan 40 miljarder kronor, vilka då kräver höjda skatter, men något sånt finns inte med i manifestet över huvud taget.
Bara för att det är något fel på integrationspolitiken, så betyder ju inte det att SD automatiskt har det rätta svaret. Det tycker jag är så uppenbart att alla borde förstå!