vanguard loaded

sammewamme

Ny medlem
vanguard loaded
skall köpa en ny longboard snart och vill köpa en riktigt fin denna gången! (mina andra två var lite halvbra) älskar att köra slalom i nerförsbackar fast inte, använder det mycket som transportmedel t.ex till träningen eller skolan. använder longboard varenda dag=) det får kosta vad det vill! har kollat på http://www.hollywood.se/sv/product/6086/vanguard-flex-2-komplett-longboard#filter-2 och den verkar sketbra! är 1,75 cm väger 63kg har kört i två och ett halvt år.
några tips, någon?
kom gärna med förslag på andra boards

undrar också om det spelar nån om jag använder flex 2 på boarden som är för 68-95kg

vanguard loaded
köp på Kahalani ist... om du vill köra trix o grejer skulle jag säga dervish, men för att bara cruisa och carva är vanguard sjuuukt skön ^^ köp orangatangs freeridehjul istället, typ Durian eller Stimulus 83a lila.

vanguard loaded
absolut bästa är att köpa ifrån några av loadeds säljare, det finns säkert någon nära där du bor, rekomenderar en flex 2 elr 3 med paris eller randal, och antingen orangatang in heat elr några schysta gunball hjul, det är en skit bra bräda och jag har en själv, det ända dåliga med den är att den knappt har någon tail, bäst av alla loaded boards har jag hört är pintail, den är ungefär som en vanguard bara de att den har tail.

lycka till med att hita brädan ! :)

vanguard loaded
jag cruisar mest och kör slalom... inga trix och sånt.men det står ju på sajten där dem säljer boarden att flex 4 är för 55-77kg är det inte bäst att jag har flex 4 då eller? eller spelar det inte så mycket roll?

vanguard loaded
sammewamme sa:
jag cruisar mest och kör slalom... inga trix och sånt.men det står ju på sajten där dem säljer boarden att flex 4 är för 55-77kg är det inte bäst att jag har flex 4 då eller? eller spelar det inte så mycket roll?
Jag väger 67kg och kör på en flex 1 dervish ... allt handlar om tycke och smak.

Har kört på en flex 3 vanguard och har inga problem alls att botta den och den är rolig till typ 30kmh sen blir den segare... Medans min dervish blir rolig över 20-25...

Som sagt, allt handlar om hur man vill åka

och hur man ställer in truckar etc

Tillbaka
Topp