Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Alla gissningar har varit "åt rätt håll", men ingen som är väldigt nära egentligen. Jag droppar lite ledtrådar vid kvart i ungefär om det inte ändrar sig :)

Jag kastar in en kurvboll :)
MKacBPlZVTDC8F4I4Vh8.jpg

Pyhätunturi. En rolig berättelse. Enda gången, jag har brutit mitt ben på skidområdet, hände just där! Ja gick hem från Carlsbergbaren, ni kan se i bilden. Utan skidor. Full som mås. Flippade, och bröt mitt ben. Nej, jag slutade inte att supa. Men, sedan dess, har jag inte rökt! Kanske slog jag också mitt huvud? Och, året var 2006.

Ännu, jag trodde, att inget allvarlig hände. Nästa morgonen mina kompisar sade: Kaitsu, vi måste köra dig till sjukhuset! Jag förstod ingenting, innan jag såg min fot, den var helt svart!

Men, nästa bilden är så lätt, att jag ville veta också namnet för åket.
20200227_121113.jpg

Mainvasen - St Anton?
Ja, eller om man vill vara litet nogare, lättare varianten Maienplatt. Vårt absolut favorit åk! Många gånger har vi åkt hela dagen bara Maienvasen och Maienplatt, orkat inte hajka nånstans. Det finaste är, att om nån av gänget blir trött (jag varje gång först), hen (jag) kan sitta och vänta på andra i Krazy Kangaroo eller Mooserwirth, då de är på vägen ner. Och byn där nere är ju St. Anton. Bilden är från Februari 2020.
Din tur igen, STORPOTATEN!

Då är det dags att dra fram satelliter, kartor och linjaler för här kommer ett stort och välkänt berg och lite andra riktpunkter. Bara att ta ut riktningen till den topp vi precis kamvandrat över, vad heter denna topp?

1612732459951.png

Snödjup

Tillbaka
Topp