Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Apropå passvägar, vilket pass var jag på väg mot här?
1727087125593.png

Japp så rätt så lätt 👍
Och för er som inte återanvänder snön så är här ett grymt ställe att utforska det

Var är bilden tagen?
Bergets namn är minimumkrav för godkänt svar. Bonuspoäng för ännu mer detaljerat.

IMG_0136.jpeg

@Kalle_Luzern ville ha högre berg så det skall han få. Här har vi ett gäng höga berg, men vilket är högst?
Det var snällt av dig att du la upp bilden efter att Schweiz-Kalle gått och lagt sig, så att man kunde studera den i lugn och ro.:)
Först så såg jag ju att det liknade precis Hohe Salve vid Hopfgarten, men så kom jag att tänka på att träden faktiskt växer ända upp till toppen på det berget, så det ska nog vara ett högre berg....:unsure:🏔️
Kan det vara Uia di Ciamarella 3676 möh vid "1"?
Nja, det är nog för uppenbart för en luring som Potätan....😜
Så är det då Pointe de Charbonnel 3752 möh som sticker upp där vid "2"?
Ja, jag får köra på det!🤷‍♂️
1727218784621.png

Senast ändrad:
Det var snällt av dig att du la upp bilden efter att Schweiz-Kalle gått och lagt sig, så att man kunde studera den i lugn och ro.:)
Först så såg jag ju att det liknade precis Hohe Salve vid Hopfgarten, men så kom jag att tänka på att träden faktiskt växer ända upp till toppen på det berget, så det ska nog vara ett högre berg....:unsure:🏔️
Kan det vara Uia di Ciamarella 3676 möh vid "1"?
Nja, det är nog för uppenbart för en luring som Potätan....😜
Så är det då Pointe de Charbonnel 3752 möh som sticker upp där vid "2"?
Ja, jag får köra på det!🤷‍♂️
Visa bilaga 33778
Haha...jo, jag misstänkte att du inte skulle kunna låta bli denna medans Kalle fick sin skönhetssömn.. 💤💤
Och ditt svar är precis vad jag själv kommit fram till, Pointe de Charbonnel med sina ståtliga 3752 möh. Utmärkt spanat!! Eller var det tur nu igen? 😁

Oavsett är bilden din @PisteCarver

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp