Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Splügenpass kanske då med tanke på ledtråden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, där satt den. På italienska sidan.Splügenpass kanske då med tanke på ledtråden?
Visst är det. Man ser toppstationen vid Schneehüenerstock om man zoomar.Oberalppass?
Det gick snabbt.Isaberg?
Nordligaste delen av Comosjön?
I skogen mellan Andermatt och Hospental?Var är bilden tagen?
Visa bilaga 33765
Perfekt spanat! St Annawald kallas den. Utsikt över golfbanan, Andermatt och mot Schöllenen.I skogen mellan Andermatt och Hospental?
Det är möjligt, men det här är väldigt långt från Antarktis.Påminner om en del landskap i Antarktis (Onyxfloden, Wrightdalen, Lake Vanda...) men...
Anade det… Tänkte du skulle få chansen att ge ledtråden ”Det är norr om Antarktis”…Det är möjligt, men det här är väldigt långt från Antarktis.
Känns som om du kanske är uppe på Tuolpagorni?Var är bilden tagen?
Bergets namn är minimumkrav för godkänt svar. Bonuspoäng för ännu mer detaljerat.
Visa bilaga 33766
Så är det.Känns som om du kanske är uppe på Tuolpagorni?
Det var snällt av dig att du la upp bilden efter att Schweiz-Kalle gått och lagt sig, så att man kunde studera den i lugn och ro.@Kalle_Luzern ville ha högre berg så det skall han få. Här har vi ett gäng höga berg, men vilket är högst?
Haha...jo, jag misstänkte att du inte skulle kunna låta bli denna medans Kalle fick sin skönhetssömn..Det var snällt av dig att du la upp bilden efter att Schweiz-Kalle gått och lagt sig, så att man kunde studera den i lugn och ro.
Först så såg jag ju att det liknade precis Hohe Salve vid Hopfgarten, men så kom jag att tänka på att träden faktiskt växer ända upp till toppen på det berget, så det ska nog vara ett högre berg....
Kan det vara Uia di Ciamarella 3676 möh vid "1"?
Nja, det är nog för uppenbart för en luring som Potätan....
Så är det då Pointe de Charbonnel 3752 möh som sticker upp där vid "2"?
Ja, jag får köra på det!
Visa bilaga 33778
Korrekt!Stätzerhorn (Piz Raschil), Lenzerheide west?
Ja, de kan inte ha det lätt, bönderna i Bündnerland...Om man tittar på husen i bilden så ser man också hur skruttigt och fattigt det är i Schweiz.
Din bild @Kalle_Luzern !
Ja, liten tur upp till Schafberg. Melchsee borta till vänster.Engelberg, hike upp från Jochpass och vy mot Graustock med Trübsee ner till höger utanför bild?