Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det hade det kunnat vara om det hade simmat barracudor där i stället för torsk och sill.🐟🦈
Oops! Där kom det en ledtråd till.

Tack. Enligt Wikipedia finns Barracuda i ”Atlanten, Stilla havet, Indiska oceanen, Medelhavet och Svarta havet. ”
Återkommer strax! 😉
Wallander sorterar bort Medelhavet och Svarta Havet, det ser inte ut så och de är inte tropiska. Indiska Oceanen har du sorterat bort själv (liksom Genèvesjön och annat blött i Schweiz, Östersjön och Finska Viken).

Karibien nånstans kanske?

@fredw , du har förtjänat en ledtråd till.
I en annan värld skulle det ha kunnat vara så här:
Jag tog min Gulfstream och åkte iväg för ett möte med min bankman och passade på att ta ett eftermiddagsdopp innan jag åkte hem igen. 😉

Det är lite sommarfeeling i Skåne idag, så jag kör vidare på strandtemat från min förra bildgåta.
Medan ni studerar bilderna och funderar på svaret så kan ni lyssna på den sköna låten "Funky Beach" av Five Corners & Natty Rico. Det är ju "Funky Friday" och jag hoppas på att få godkänt av @Hawk100 även på den här musiken. 😉
Första bilden är ena änden på en lång och i regionen välkänd strand. Lyxiga villor med strandnära läge fanns det.
Videosnutten visar stranden i motsatt riktning.
Och som vanligt belönas gissning med ledtråd.
Vad heter stranden?
EDIT: Jag skulle nog även vilja påstå att det är en internationellt ganska känd strand, som kvalar in på topplistor.
Visa bilaga 34105
Wow!!!
Vilken strand!! Är den sju mil lång????

Meads Bay, Anguilla?

Tack Hawk, förstår nu att vi är i närheten av…
Kan det vara PC själv vi ser där med dreadlocks och en ghettoblaster på skuldran? 😉

Senast ändrad:
Wow!!!
Vilken strand!! Är den sju mil lång????
Det är den inte riktigt, men ändå heter den Seven Mile Beach och ligger på Grand Cayman.
Riktigt fint var det där, även om jag tycker att Sydostasien är finare än Karibien.
Klart fint vatten och stora fiskar ända inne vid strandkanten, mina grabbar som var 11 och 13 år när vi var där tyckte det var väldigt spännande.

Bra spanat @Hawk100 , din bild!

Det är den inte riktigt, men ändå heter den Seven Mile Beach och ligger på Grand Cayman.
Riktigt fint var det där, även om jag tycker att Sydostasien är finare än Karibien.
Klart fint vatten och stora fiskar ända inne vid strandkanten, mina grabbar som var 11 och 13 år när vi var där tyckte det var väldigt spännande.

Bra spanat @Hawk100 , din bild!
Tack!
Har tyvärr inte tillräckligt med pengar i madrassen för att bli kund hos bankerna där och motivera en resa dit……
Jag får nöja mig med att åka till Schweiz 🇨🇭 istället⛷️🎿⛷️
Eller det kanske är pga alla dyra resor till Schweiz som madrassen är så tom???🤔

Åter till bergen.
Vad heter den stora toppen nästan mitt i bilden??
1728716776145.jpeg

Tack!
Har tyvärr inte tillräckligt med pengar i madrassen för att bli kund hos bankerna där och motivera en resa dit……
Jag får nöja mig med att åka till Schweiz 🇨🇭 istället⛷️🎿⛷️
Eller det kanske är pga alla dyra resor till Schweiz som madrassen är så tom???🤔

Åter till bergen.
Vad heter den stora toppen nästan mitt i bilden??
Visa bilaga 34115
Det är dyrare i Schweiz än på Grand Cayman.

Mont de Grange?

Då kör vi en bildgåta som många kan vara med på.
Till vänster i bilden syns ett högt berg 🏔️.
Det är också det högsta berget i sin region, typ Bundesland, Department osv.
Vad heter berget?
1728719557898.png

Och så är det hårdrockslördag.🤘

Senast ändrad:
Tjejen som ”sjunger” bör nog gå och få kollat stämbanden.🗣️:unsure:
Asch då, med rätt teknik håller stämbanden fint. (y)
På tal om rock ....hårdrockens "best kept secret" med en av de skönaste rockrösterna (så där lagomt raspig röst) kommer till Stockholm på onsdag. Självklart är jag inbokad för den höjdpunkten - Monster Magnet på Fållan. Blir kanoners, och med det sagt passar jag på att bjucka på en av deras många sköna hits.

Ingen som vill gissa? Inte ens schlager räcker alltså, vad ska jag hitta på? 🤷‍♂️;)
En ledtråd till, utsikten norrut. Ett berg till med bergstation. 🚠
1728835363842.jpeg

Tillbaka till tyngre grejor då.

Senast ändrad:
Stackars Kalle, det är ingen som vill gissa på hans fina berg och vyer..:cry:
Jag får göra ett försök då, du har varit upp på Wirzweli/Eggwald?
Ja, började tro att det är någon sammansvärjning… :ROFLMAO: Visst startade jag i Wirzweli, sen en runda upp på Gummen ovanför Eggwald och tillbaka till kabinen. Såg tre gems på nära håll däruppe. Och en järpe, första gången jag ser en!
Huetstock mm i första bilden, sen diverse turistberg som redan påpekats i ledtrådarna. Stora delar av Laub och andra åk syns också.

Bilden är din @STORPOTATEN

Ja, började tro att det är någon sammansvärjning… :ROFLMAO: Visst startade jag i Wirzweli, sen en runda upp på Gummen ovanför Eggwald och tillbaka till kabinen. Såg tre gems på nära håll däruppe. Och en järpe, första gången jag ser en!
Huetstock mm i första bilden, sen diverse turistberg som redan påpekats i ledtrådarna. Stora delar av Laub och andra åk syns också.

Bilden är din @STORPOTATEN
Ja ibland tror man nästan det, men plötsligt händer det. :)
Vad heter liften som går upp till toppen där?
1728932796114.png

Tillbaka
Topp