PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tignes les Boisses 1800?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis, ser ut att vara lite kreativ terräng där men det hanns inte med.Tignes les Boisses 1800?
Mount Ventoux?
Mont Ventoux är korrekt!Mount Ventoux?
Tour de France brukar passera eller ha etappmål där ganska ofta.
Ingen dålig gissning, men det är fel.Skjuter från höften och chansar på Alpe d’Huez….
Men för bövelen @Hawk100 , ser du inte att det är din favoritort La Plagne?Skjuter från höften och chansar på Alpe d’Huez….
Rätt. Misstänkte nog att du skulle ta den.Men för bövelen @Hawk100 , ser du inte att det är din favoritort La Plagne?
Plagne Centre däruppe och Grande Rochette i bakgrunden.
Jo, är det ngt man bör kunna så är det LP.Rätt. Misstänkte nog att du skulle ta den.
Bilden är från etapp 16 på TdF 2002.
Din tur @STORPOTATEN
Det är det inte, men du har hittat rätt land. Obviously.Serre-Ponçon?
Jo, Costebelle heter restaurangen och även liften som går dit. Ovanför skidorten Pra-Loup.Costebelle?
Ober-Trübsee?Var är bilden tagen?
Visa bilaga 37493
Mellan-Sulz, varianten som kallas Eiszapfencouloirs (istappsrännorna). Snyggt taget @xhibOber-Trübsee?
Åket heter väl Sulz?
Man kan ju sitt Engelberg efter 9 skiddagar därMellan-Sulz, varianten som kallas Eiszapfencouloirs (istappsrännorna). Snyggt taget @xhib
Javisst är det Gagnesaksla. Har tyvärr inte åkt den utan var bara och kollade på den när jag var i Narvik.Gagnes-aksla i närheten av Narvik. Var det inte en diskussion om den rätt nyligen på forumet?
Nej, vi skall lite högre än så, men du har ju rätt land!...Aravis?
EDIT: Pointe Percée?
Det är inte korrekt, men bergen du nämner ligger inte speciellt långt från piggen jag söker...Eh...Pointe de Bouchet? Den känns bekant på något sätt och jag har inte sett supermycket av alperna.
Annars Mont Pourri? Sen har jag inte fler kvalificerade gissningar.![]()
Close close, men Grandes Jorasses är precis utanför bild.Vaffan. Ok, sista chansningen: Grandes Jorasses.
Är det Kilian Jornet då???I mitt i bilden finns det en renna som har körts i alla fall några gånger. Rätt brant.
Visa bilaga 37506
Men vaffan (igen). Aguille verte? Aguille du Talèfre?Close close, men Grandes Jorasses är precis utanför bild.
Är det Kilian Jornet då???
Präxis, Aiguille Verte på 4121 möh är högst, med Grand Montets nedanför.Men vaffan (igen). Aguille verte? Aguille du Talèfre?
Jag blir knäpp av det här.
Snön blir grisig:Vet inget mer en den filmen och lite annan historia.
Kilian Jornet vid Trollvegen är nog några steg upp ...
Whew. Det var m.a.o. lite lättare än jag trodde. Blev rätt lurad av perspektivet där; trodde det var taget typ från nedanför Aguille du midi, men då är det taget från Brevent/Flegere eller?
Bilden tagen från La Balme, toppstation i La Cluzas.Whew. Det var m.a.o. lite lättare än jag trodde. Blev rätt lurad av perspektivet där; trodde det var taget typ från nedanför Aguille du midi, men då är det taget från Brevent/Flegere eller?
Kul att ta hem det här för en gångs skull! Återkommer med foto ikväll. Ska hitta något så svårt att ni spyr.![]()