Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det är blygrått, ser kallt ut, trist snö, hon måste kämpa sig snett uppåt i backen och liften ligger långt bort? Så - varför ler hon? ;)
Förmodligen för att hon fick komma bort från de sjuuuuuuuuuka sportlovsköerna i Åres liftar åtminstone en dag???
Och för att det i alla fall inte regnade just då, till skillnad från resten av veckan.....???
Eller för att jag precis hade sagt att detta var sista gången vi åkte till Åre på sportlovet???
Elller..... Jag vet inte.....

Förmodligen för att hon fick komma bort från de sjuuuuuuuuuka sportlovsköerna i Åres liftar åtminstone en dag???
Och för att det i alla fall inte regnade just då, till skillnad från resten av veckan.....???
Eller för att jag precis hade sagt att detta var sista gången vi åkte till Åre på sportlovet???
Elller..... Jag vet inte.....

Ja det brukar vara en sorts lättnad att landa i Duved från Åre... Men tänkte mer att det kan bero på rätt grundinställning till skidåkning helt enkelt! ;)

20220318_140323.webp

Vart är vi på väg här då?

Kiroro?
Edit just nu 150 cm snö i dalen, 285 cm på toppen. Verkar fyllas på med cirka 10-25 cm per dygn senaste veckan.

1768307749523.webp

Senast ändrad:
Kiroro?
Edit just nu 150 cm snö i dalen, 285 cm på toppen. Verkar fyllas på med cirka 10-25 cm per dygn senaste veckan.

Visa bilaga 43064
Kiroro är rätt! Bilden vidare till @fredw

Såklart många olika och motstridiga uppgifter om detta, men jag har läst källor som anger att det den skidort med högst genomsnittligt snöfall i världen, med drygt 20m per säsong. Således cirka dubbelt jämfört med den ort i Alperna (Warth) med högst snitt. Många källor verkar dock inte känna till Kiroro (konstigt nog), då de anger Niseko som den ort i Japan som får mest snö.

Helt enligt plan blev det mycket japow när vi vi där i förra veckan!

Bilagor

• IMG_2226.webp
    IMG_2226.webp
    240.6 KB · Besök: 37
  • IMG_2241.webp
    IMG_2241.webp
    543.9 KB · Besök: 38
Tillbaka
Topp