Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
24h har gått, se om vi konmer vidare här?
Var är bilden tagen?
Var är bilden tagen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rött tåg... Vi måste vara i Schweiz!
Självklart Pilatus. Om det var på väg upp eller ner minns jag inte.Jag gissar att kuggstångståget är på väg upp på Pilatus?
Hawken lämnade imorse och befinner sig på resande fot och bad mig ta bilden. So here goes.
Det kanske det kan vara. Så för allas vetskap, då en del redan vet om det, så kuskar vi runt med vårt Schweiziska MagicPass. En hyfsad ledtråd, tillsammans med @fredw's underfundiga ledtråd....Kan det vara i närheten av det där Magic-passet som alla talar om?![]()
Nu ligger du nog ett dygn fram i tiden, det är ju Funky Friday så....Innan hårdrocken drar igång... R.I.P. Olivia!
Det kanske det kan vara. Så för allas vetskap, då en del redan vet om det, så kuskar vi runt med vårt Schweiziska MagicPass. En hyfsad ledtråd, tillsammans med @fredw's underfundiga ledtråd....
![]()
Right. Alpernas mest prisvärda liftkort? Pasta Rossi 24/7?
Nu ligger du nog ett dygn fram i tiden, det är ju Funky Friday så....
Visst är det Simplon-passet. Även väldigt populärt bland turare, fin terräng där.Gul buss, kan vara Schweiz. Dessvärre åker de precis som de röda tågen över gränsen ibland.Precis som MagicPass mao.
Drar ändå till med en simple gissning på Simplonpass. Nära längdåkningscentret, där ni antagligen övat flåset inför alla turer upp på Wallis fyrtusenmetare.
Det är på min to-do att åka förbi där, men är trots allt inte runt hörnet.Visst är det Simplon-passet. Även väldigt populärt bland turare, fin terräng där.
Din bild @Kalle_Luzern
Näe, Schweiz är ju stort som tusan....Det är på min to-do att åka förbi där, men är trots allt inte runt hörnet.
Eller hur! Plus massa berg i vägen. Förstår till hundra procentNäe, Schweiz är ju stort som tusan....![]()
Näe, Schweiz är ju stort som tusan....![]()
Nära, men ingen cigarr.Schijenstock?
Saas-Fee?Glaciärsprickor och skidåkning är ju en rätt oskön kombination…..!!
I vilken skidort hittar man den här synen??
Visa bilaga 43706
Jag åkte där två dagar för länge sen. Mitt minne därifrån är att det var väldigt mycket glaciär och därmed svårt med offpist.Stämmer bra det!!!
Skrämmande miljöer att jag off-pist i…..
Känns betydligt säkrare nere i Saas Grund och Saas Almagell….
Din tur @xhib
Ingen dum gissning, men tyvärr fel.Jaha, är väl bara att börja gissa. Mer de Glace?
Ja, det är rätt.Glacier d’Argentiere?
Rätt land, men vi ska rätt mycket söder ut.Steindalsbreen?