STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inget korrekt svar än.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NixGrimentz
Japp, det är den lilla skidorten Vicheres på bilden. Det höga berget i bakgrunden är ingen mindre än självaste Grand Combin på 4314 möh.Liddes/Vichéres?
Tack för tipset om detta ställe!Japp, det är den lilla skidorten Vicheres på bilden. Det höga berget i bakgrunden är ingen mindre än självaste Grand Combin på 4314 möh.
När åker man hit? När det dumpat och man tröttnat på att trängas i Verbier/Bruson.
Din bild @PerK
Nej, även om vi är söder om Sveg har vi lämnat Schweiz. ;-)Aletschgletscher, tagen från Fiescheralps toppstation?
Du har helt rätt, vi har vänt Schweiz ryggen och tittar ned mot Cervinia i mjölken. Men lite petnoga tittar jag upp mot Testa Grigia och Plateau Rosa (1:a bilden nedanför) från Theodul Pass men det var ju ändå 1½ rätt av 2, vilket blir godkänt. Hade jag tagit bilden (nr 2 nedan) från dagen före hade väl alla tryckt på knappen inom en minut...Cervinia och du står uppe på testa grigia?
Risk att du stod i Schweiz och tog bilden då...Du har helt rätt, vi har vänt Schweiz ryggen och tittar ned mot Cervinia i mjölken. Men lite petnoga tittar jag upp mot Testa Grigia och Plateau Rosa (1:a bilden nedanför) från Theodul Pass men det var ju ändå 1½ rätt av 2, vilket blir godkänt. Hade jag tagit bilden (nr 2 nedan) från dagen före hade väl alla tryckt på knappen inom en minut...
Bra jobbat! Din tur Filip!
Inte riktigt, men det var nära... Gäller att inte luta sig för långt bakåt just där.Risk att du stod i Schweiz och tog bilden då...![]()
Nej
Bra att alla har fattat Sveg centrala roll i relevant europeiskt geografiNej, även om vi är söder om Sveg har vi lämnat Schweiz. ;-)
Nej nu är du i fel bergskedja..Grandvalira
Nej du är i fel land..Serre Chevalier
Nej inte livigno heller...Livigno?