Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Fieberbrunn

Edit: gick lite fort, tyckte facet i bakgrunden såg ut som Wildseeloder vid första anblicken men en googling visar att jag har tokfel.

Senast ändrad:
Av det området är gargellen bäst
Har varit tre ggr i Montafon (åkte mest Silvretta Nova) och varje gång såg jag Gargellen därifrån - såg så läckert ut i den ensliga högt belägna dalen med Madrisa i bakgrunden.
Men jag åkte aldrig dit och provade, kanske för att skidområdet är litet, jag vet inte. Men det var nog en miss att inte prova...

Hochfugen ( Hochzillertal)
Så... då var vi i mål!
Hochfügen som man förr bara kunde nå vi en bilväg upp 900 fhm från Zillertal.
Denna gången har vi åkt dit via liftarna Kaltenbach Hochzillertal och när man åker upp där ska man direkt dra högerut upp mot Hochfügen. Går via flera lite öde belägna kammar och dalar innan man kommer fram - ett läckert skidområde!
Hochzillertaldelen vänsterut från Kaltenbach kan man glömma - tråkigt och enformigt.

Så... då var vi i mål!
Hochfügen som man förr bara kunde nå vi en bilväg upp 900 fhm från Zillertal.
Denna gången har vi åkt dit via liftarna Kaltenbach Hochzillertal och när man åker upp där ska man direkt dra högerut upp mot Hochfügen. Går via flera lite öde belägna kammar och dalar innan man kommer fram - ett läckert skidområde!
Hochzillertaldelen vänsterut från Kaltenbach kan man glömma - tråkigt och enformigt.
Lite irriterande för jag tänkte på Kaltenbach för länge sedan, men kunde inte riktigt verifiera det. Nåja....
Lägger ner för idag , så jag skänker nästa bild till....hmmm.... @PerK

Öööh... var åker man helt ovanför trädgränsen i Saalbach?
Kanske här? ;)
1616016992159.png

Jahapp... så @PerK nappade inte på mitt erbjudande. Jag kör väl på då, så det blir lite action i tråden.
Här söker jag skidorten vi utgått från när gör denna turen. För övrigt en väldigt trevlig tur med rolig terräng.

1616054220913.png

Nedan bild är uppifrån passet.
1616063765495.png

Senast ändrad:
Lite irriterande för jag tänkte på Kaltenbach för länge sedan, men kunde inte riktigt verifiera det. Nåja....
Lägger ner för idag , så jag skänker nästa bild till....hmmm.... @PerK
Sorry att jag missad denna generösa inbjudan. Jag hade loggat ut, och suttit i möte under förmiddan. Får väl ta chansen igen när den kommer.

Inget korrekt svar hittills.
Kan tillägga att åket startar uppe i passet på ca 2950 möh dit man hudar på ca en timme. Åket ger sedan ca 1700 falhöjdsmeter.

Tillbaka
Topp