Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
sonfjället från Hedeviken?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, varken Sonfjället eller Hedeviken.sonfjället från Hedeviken?
Vägen på bilden tillhör definitivt inte de sämsta vägsträckorna som man måste passera när man ska till Funäs.Om kullar fotade från traktorstigar är ok kan jag nog fortsätta hitta på gåtor...
Kan det vara Kölsjöfjället, kanske fotograferat från Högvålen?
Du är närmast.Städjan från Foskvallen?
Exaktemente, mycket bra!Eller Nipfjället från Fjätbodarna?
Göttigt. Men nu har jag möten resten av dagen, så ingen idé att jag lägger upp ngt.Exaktemente, mycket bra!
Jag visste väl att bilden inte var för svår.
Din tur!
Det var ju schyst, skrev faktiskt Nipfjället men blev osäker och tog bort detGöttigt. Men nu har jag möten resten av dagen, så ingen idé att jag lägger upp ngt.
Bilden går till @RWD
Inte Dolomiterna, mer västerutKänns ju lite som Dolomiterna, så drar till med Gröden (Val Gardena) då.
Stämmer bra (den har ju varit med innan...tänkte att du skulle komma och ta den)Champoluc?
NejMjölkvattsfjället 1248?
Men skutan från norr? Ser ju himla bekant ut, men ändå. Isf 1420, och mest bekanta för d flesta av oss?
Ja precis skutan är det, taget från Kallrör.Men skutan från norr? Ser ju himla bekant ut, men ändå. Isf 1420, och mest bekanta för d flesta av oss?
Ser mer ut som ett gammal stenbrott.Ok, här kommer det mera berg.
Platsen, "Var är bilden tagen"? Höjd över havet kan vi skippa.Ser mer ut som ett gammal stenbrott.Vad söker du exakt? Namnet på berget borta till vänster? Eller "stenbrottet"? Eller vattendraget?
Fel land.Abisko kanjon?
Tänkte just skriva "Norr om Sveg"...Þingvellir ?