Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoppsan! Det gömde sig visst runt kröken på bilden. Ber om ursäkt till alla bergsgudar osv. osv.Det där är inte vita berget, det är Grand Jorasses.
Inte från Pila.från Pila?
Nu är vi lite närmre, och i rätt land. Men inte Clocheret.Clocheret?
Det är en superzoom, men inte Grande Motte. Men nu bränns det rejält. Jag får det till att man kan nå hit på skidor från Grande Motte med 4 liftar.Superzoomen från Grand Motte?
Bellevarde?Det är en superzoom, men inte Grande Motte. Men nu bränns det rejält. Jag får det till att man kan nå hit på skidor från Grande Motte med 4 liftar.
Nu satte du laggen i "fel" riktning.Bellevarde?
Haha, ja det är inte helt ovanligt...Nu satte du laggen i "fel" riktning.
Just precis. Vridet man huvudet åt andra hållet så ser man det klassiska nålsögat.L'Aiguille Percee?
Coola bergsformationer där!Just precis. Vridet man huvudet åt andra hållet så ser man det klassiska nålsögat.
För att få denna fina vy av Grandes Jorasses gick vi en liten liten kort bit från liften till höger ovan, som delar namn t "Aiguille Percee" (som alltså inte (!) varit med i någon Bondfilm).
Jag minns väl när vi var där att Mont Blanc pekades ut i fjärran, men uppenbarligen var jag inte tillräckligt uppmärksam för att själv ställa mig så att det vita berget skulle synas på bild. Istället "bara" Grandes Jorasses.
Över till @Kalle_Luzern igen!
Haha, inbillade du också dig att molnen i bakgrunden var Mt Blanc? Det var lite likt faktiskt...och vinkeln gick som sagt inte ihop...Coola bergsformationer där!Skönt att ta den, speciellt efter att ha lagt ett par minuter med att försöka hitta någon riktigt konstig vinkel på Mont Blanc...
Har så många bilder uppradade, svårt att välja... Vad heter det här berget, och hur högt är det?
Visa bilaga 9901
Haha, inbillade du också dig att molnen i bakgrunden var Mt Blanc? Det var lite likt faktiskt...och vinkeln gick som sagt inte ihop...![]()
![]()
Haiyaar inte...Mont Blanc?
3098m på min karta, men nära nog!Nej, det är Piz Albana 3100m.
Weissenstein kommer man aldrig glömma....3098m på min karta, men nära nog!Mycket riktigt tagen från Surlej. Man ser Silvaplana på andra sidan, passvägen över Julierpasset går till vänster om Piz Albana.
Förlåt för lite segt svar, satt och kollade snookerfinalen och sen somnade jag.Eftersom det inte direkt haglade gissningar var jag rädd att det skulle bli en repris på Weissenstein.
Din tur @PisteCarver
Borde så klart kollat in här innan jag la mig, men får skylla mig själv för nu hade jag ingen österrikisk bild att roa mig med till morgonkaffet.Vi sätter upp detta på listan över ursäkter för frånvaro: ”kollade snookerfinalen sedan somnade jag”.
PS dessutom oförskämt fint väder och djupblå hög luft på den där bilden. Inga fina moln mot en blygrå himmel som vi har här i Sveriget.
Visst är det Ahornspitze, berget som ligger i slutet av Zillertal, och dominerar dalen. Höjer sig högt (nästan 2400 fhm) och syns tydligt redan när man svänger av från Inntal och in i Zillertal.Ahornspitze 2976 är det.