PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Oldenhorn då?
Typiska Diablerets berg i alla fall.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klassiska Oldenhorn är det ja. Ser högre ut än vad det egentligen är skulle jag vilja påstå - "endast" 3123 m. Mycket välkänd silhuett i Les Diablerets.Oldenhorn då?
Det är Gaustatoppen på 55 km avstånd i rak linje.Gausta?
Så skall en slipsten dras. Satt precis och skrev lite ledtråd här, men det behövdes ju inte.Mont Gond?
Ser brant ut, skulle nog inte ge mig på att åka där!Så skall en slipsten dras. Satt precis och skrev lite ledtråd här, men det behövdes ju inte.
Känt som återkommande tävlingsberg för diverse freeride-tävlingar. Även halvkänt som notoriskt lavinberg.
Din bild @Kalle_Luzern
Rätt brant på första bilden, eller hur?
Tror jag stod lite snett och lutningen därför något överdriven, men finns rejält branta partier man åker igenom i åket (över 40 grader). Galtiberg åkte folk också i lördags, men får ha med vandringsskorna då eftersom man hamnar i dalen! Inget för mig.Galtiberg?
Ja, Steinberg så klart. Fantastiska förhållanden alla 1300 fhm igår med 15-20 cm puder som kommit över natt. Men redan i andra varvet så började det bli kramsnö i solen i de lägre delarna.Hmm kan det vara Steinberg
Var är bilden tagen ifrån?Namn på berget mitten av bilden (toppen i moln)?
Visa bilaga 10266
Norefjell skulle jag tippa på.Var är bilden tagen ifrån?
Den är tagen från högsta punkten i Norefjell (toppstationen på Ravneåsliften 1188 möh). Därifrån har man skandinaviens högsta liftburna fallhöjd på 1010 meter som kan åkas i ett svep ner till dalstationen.Var är bilden tagen ifrån?
Vindsurfing och forspaddling i all ära, men hur är flugfisket i Hood river?Som jag trodde var det en enkel en för rutinerade bergspanare. Det är Mt Hood i oregon, där det finns skidåkning och nere i Hood river finns det riktigt bra vindsurfing och forspaddling. Din tur @STORPOTATEN
Dent Blanche är naturligtvis rätt, men den andra blev lite tokig är jag rädd.Det är ju Dent Blanche. Kan det vara Grande Dent de Veisivi?
Jo, insåg det med när jag tittade igen.Dent Blanche är naturligtvis rätt, men den andra blev lite tokig är jag rädd.
Andra gången gillt. Toppen som tronar över den lilla pärlan Evolene!Jo, insåg det med när jag tittade igen.
Pic d'Artsinol?
Trodde att någon kanske skulle ta det för Eiger från den här vinkeln, men dig lurar man ju så klart inte!Scheideggwetterhorn och Wetterhorn.
Edit: Wetterhorn är MITT berg!![]()
Knappast... hade inte räckt när det gäller Wetterhorn...Edit: borde ha skurit bort högra tredjedelen, hade det blivit större chans för förvirring...![]()
Kanske får hänga på min kollega som brukar köra alpinism i området, då kanske det kan bli en vinkel som inte ger bort det direkt...Knappast... hade inte räckt när det gäller Wetterhorn...
Oops.... det där får jag säkert äta upp någon gång...![]()
Eller du kan klättra upp på Wetterhorn och ta en bild därifrån och fråga var bilden är tagen?Kanske får hänga på min kollega som brukar köra alpinism i området, då kanske det kan bli en vinkel som inte ger bort det direkt...![]()
Ja, det är ju en klassiker både med och utan skidor.Eller du kan klättra upp på Wetterhorn och ta en bild därifrån och fråga var bilden är tagen?
Den kan bli lurig...![]()