Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det bidde ingen ledtråd 13:00, sorry men jag hamnade i samtal här....
Men nu har ju @fredw redan tagit fram en ledtråd, så ni är endast ca 25 gissningar bort.

Nåväl, här kommer ytterligare ledtråd - så här ser det ut i dalen....fram med kartorna!
1622114345844.png

Mycket bra, Grande Rousse är helt korrekt. I bakgrunden ser man också de två topparna Grande (3747) och Petit Sassiere - välkända toppar från Valdi-sidan.
I dalen ligger den välkända "Heliski-byn" Valgrisenche, av många kallad för Europas bästa heliskiing. Här finns även Hotel Paramont där de, enligt mig, serverar den bästa grappan - ljuvlig!

Din bild @dannedieharder

Mycket bra, Grande Rousse är helt korrekt. I bakgrunden ser man också de två topparna Grande (3747) och Petit Sassiere - välkända toppar från Valdi-sidan.
I dalen ligger den välkända "Heliski-byn" Valgrisenche, av många kallad för Europas bästa heliskiing. Här finns även Hotel Paramont där de, enligt mig, serverar den bästa grappan - ljuvlig!

Din bild @dannedieharder
Det var svettigt. Kul gåta med bra ledtrådar. Ny gåta kommer snart, måste leta i gömmorna.

Attans, den såg för spetsig ut på de bilder jag fick upp så den gick bort. Varifrån är bilden tagen?

Nu blir det lurigt, vad heter toppen som anas upp i vänstra hörnet? 32xx meter hög
Bild98.JPG

Notera även skillnaden mellan nordsvensk sväng och mellaneuropeisk dito :)

Pointe de Thorens? Vet i tusan om folk bootar upp och åker där iofs...

Vad menar du med svängarna? :unsure:
Nope inte Pointe de Thorens.

Gällande svängarna tycker jag mest det är roligt att svängarna till skiers right om mina i mitten lyckades klämma in nio svängar där jag gjorde tre. Vad som är bäst är inte jag rätt person att bedöma. Smaken är som baken antar jag ;)

Tillbaka
Topp