RandoScando
Turtok
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Melchsee-Frutt?Inte riktigt så mäktigt.
... frutt...
... hihihihihihihi
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Melchsee-Frutt?Inte riktigt så mäktigt.
Lite mäktigare än så.... hihii..Melchsee-Frutt?
... frutt...
... hihihihihihihi![]()
Inte den.Aiguille des Glaciers?
Skönt att se ett frågetecken i ditt svar....Les Bans?
Ja, var ganska likt, men tveksamt var du skulle ha tagit bilden ifrån.Skönt att se ett frågetecken i ditt svar....
Inte korrekt, men du har hittat rätt hundratal på höjden 36xx möh.
Det finns nog många fler än så, det här berget verkar inte finnas på min lista.Jag har en ledtråd: Det finns ca 25 berg i alperna mellan 3600 och 3699 m…
ca 25 st med minst 300 meters ”prominence” om inte mina tjallare med mig skämta aprilloDet finns nog många fler än så, det här berget verkar inte finnas på min lista.
Då borde den här vara med på din lista.ca 25 st med minst 300 meters ”prominence” om inte mina tjallare med mig skämta aprillo
Fast det kanske inte är i alperna!?!Då borde den här vara med på din lista.![]()
Naj - 24 gissningar bort nu!Les Agneaux 3634 m?
"Brute force"-metoden har jag redan testat på Tyrolens tusentals alpkyrkor... bara för att bli slagen på mållinjen. !Naj - 24 gissningar bort nu!![]()
300 meters?ca 25 st med minst 300 meters ”prominence” om inte mina tjallare med mig skämta aprillo
La gande Sassière
| Den är ju 3747 och således lite för hög ....men..... |
...prominence. Kallas "primärfaktor" på svenska. https://sv.wikipedia.org/wiki/Primärfaktor300 meters?
NixGrande Motte
L’Ouille d’Arberon
Läs ledtrådarna - berget är på 36xx möhLe Dôme de la Lauze
Mycket bra, Grande Rousse är helt korrekt. I bakgrunden ser man också de två topparna Grande (3747) och Petit Sassiere - välkända toppar från Valdi-sidan.Grande Rousse 3607
Det var svettigt. Kul gåta med bra ledtrådar. Ny gåta kommer snart, måste leta i gömmorna.Mycket bra, Grande Rousse är helt korrekt. I bakgrunden ser man också de två topparna Grande (3747) och Petit Sassiere - välkända toppar från Valdi-sidan.
I dalen ligger den välkända "Heliski-byn" Valgrisenche, av många kallad för Europas bästa heliskiing. Här finns även Hotel Paramont där de, enligt mig, serverar den bästa grappan - ljuvlig!
Din bild @dannedieharder
Ja, från vissa vinklar är den spetsig som värsta vaccinsprutan.Attans, den såg för spetsig ut på de bilder jag fick upp så den gick bort. Varifrån är bilden tagen?
Pointe de Thorens? Vet i tusan om folk bootar upp och åker där iofs...Nu blir det lurigt, vad heter toppen som anas upp i vänstra hörnet? 32xx meter hög
Notera även skillnaden mellan nordsvensk sväng och mellaneuropeisk dito![]()
Nope inte Pointe de Thorens.Pointe de Thorens? Vet i tusan om folk bootar upp och åker där iofs...
Vad menar du med svängarna?![]()
Min gissning... grönmarkerat = nordsvenska stora högfartssvängar svängar typ Faction Dictator... (med dubbel raggare över den lilla kanten). Övriga svängar är småeuropeiskt krafsande..Vad menar du med svängarna?![]()