Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nope inte Pointe de Thorens.

Gällande svängarna tycker jag mest det är roligt att svängarna till skiers right om mina i mitten lyckades klämma in nio svängar där jag gjorde tre. Vad som är bäst är inte jag rätt person att bedöma. Smaken är som baken antar jag ;)
Ja, ok ungefär det jag trodde. Tycker många svenskar kör bredare, men var ju inte så mycket plats mellan stenarna där iofs. Eller är det Nordsvenskt, mer i fallinjen?
Kan det vara Hohtälli ovanför Zermatt då?

Jajemen, Hohtälli i Zermattsystemet är det som ligger och lurar där uppe till vänster.

Gant-Hohtälli kabinen bjuder på trevlig åkning där man kan ligga och köra varv.

Ja, grymt effektivt där med 1000 fhm i ett svep i en modern snabb kabin. (y)Ledtråden att det var 32XX m topp och man kunde se en pist gjorde det lite lättare... ;)

Kör vidare på samma tema då, den här toppen är lite lägre. Vad heter den?
IMG_2661.jpg

Själv körde jag en liten variant av "snurra på jordgloben och peka". Skummar igenom Fatmap, fastnar för en rygg och övertygar mig själv om att det kan vara rätt.

Hochstollen 2481 (Ovanför Melchsee-Frutt:))

Hmmm, kan det vara en liten fuling efter gårdagens...fadäs? ;)
Reisend Nollen från ..ja typ där Titlis runt börjar?
Hahah, du märkte det alltså! :ROFLMAO: Klart det är Reissend Nollen, 3002 m. Bilden tagen på Hinteres Titlisjoch, samma ställe där jag tog bilden med "Kniven" som är starten på Titlis-rundtur. Säker på att ingen 2000m topp är i vägen den här gången. ;) I bakgrunden till vänster syns Agassizhorn och Finsteraarhorn i Berner Alpen.

Din tur igen då @STORPOTATEN !

Hahah, du märkte det alltså! :ROFLMAO: Klart det är Reissend Nollen, 3002 m. Bilden tagen på Hinteres Titlisjoch, samma ställe där jag tog bilden med "Kniven" som är starten på Titlis-rundtur. Säker på att ingen 2000m topp är i vägen den här gången. ;) I bakgrunden till vänster syns Agassizhorn och Finsteraarhorn i Berner Alpen.

Din tur igen då @STORPOTATEN !
Hahaha, roligt.. Min första tanke var Hahnen, men det gick ju inte alls ihop. Så det var ju bara att spåna vidare...

Vi tar en topp till när vi ändå är i farten - vad heter denna pigg?
1622127959634.png

La Grande Rousse?
Edit - en riskabel googling. Det dyker upp en del långa rödhåriga damer också.

Klein Matterhorn? Helvete, fråga hellre, vad heter tjejen i den där baren, eller var kan man få billigast after ski öl, eller var kan man hitta bästa pudern i området. Men att bara veta hemskt mycket namn om bergen låter, hur kan man säga det, aspergeriskt.

Inte Rayette, Col Seigne eller lilla Matterhorn.
Kl 20:00 kommer hela bilden, och då lär några ljus tändas omedelbums.

Tillbaka
Topp