Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Helt rätt! Rendl Beach är bekant för alla, som har varit där på -80-90-talen. Och för piste carvers är Rendl ett fint område. Till middagen är de breda pisterna ofta tomma och hårda. Folk kommer dit mestadels på eftermiddagen.
Jag har åkt förbi St Anton med tåget, men det är allt. :LOL: Inte direkt kända för park känns det som, men supande helt klart!

Var är den här bilden tagen?
IMG_2784.JPG

Precis så är det. Man ser järnvägen som kommer upp till höger, världens brantaste kuggstångsjärnväg. Bilden tagen för drygt 2 veckor sen. :) Matthorn fortfarande på to-do listan... :rolleyes:

Kör på @RWD
Då blir det ett betydligt lägre berg.
Vilket?
Var med på en träning där -93/94 i skidbacken som låg där, tveksamt om den har varit öppen sen dess.

Bilagor

• 6BFC5C17-4DBB-4738-8C50-6F2299B0BF5B.jpeg
    6BFC5C17-4DBB-4738-8C50-6F2299B0BF5B.jpeg
    634.4 KB · Besök: 79
  • 4AD03C81-CE75-4532-A47F-D8F62F6AAFC2.jpeg
    4AD03C81-CE75-4532-A47F-D8F62F6AAFC2.jpeg
    429.2 KB · Besök: 69
Bilden är tagen söder i från. Bergets yta är c:a 70 kvadratkilometer.

Senast ändrad:
Nu kommer en videogåta!:)

Namnge samtliga liftar (inklusive liftar som man bara ser någon del av) som syns i videon.
OBS! Det blir ganska många liftar och jag kommer att vara "petig" med bedömningen av svaren.;)

Korrekt! Som kommer ner genom Muotatal och rinner ut i Vierwaldstättersee och vidare i Reuss.
Ja, från Standseilbahn Schwyz-Stoos. :)
Ja, jag avslöjade ju i lördags att jag varit och åkt den. :giggle: Är världens brantaste bergbana, upp till 110% (drygt 45 grader alltså). I ena vagnen har de en mätare som visar hur brant man åker. Här i en av tunnlarna man passerar. Tur att de har byggt vagnarna som tunnor, de roterar och golvet håller sig plant hela färden.
IMG_2852.JPG

Jag har sett att Google har ett annat namn på den än vad skidområdets egna hemsida och Pistenplan har, men kommer att ge rätt för båda eftersom ni då har hittat rätt nerfart.

Tillbaka
Topp