Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här ser man också lite vatten, och ett par, tre kända toppar i molnen. Var är bilden tagen?
IMG_1260.JPG

Är väl inte rätt, men de ”veckade” bergen liknar terrängen i Serfaus/Fiss så jag säger det. Var ju väldigt många år sedan jag var där….

Är inte och åker skidor tyvärr, men en riktigt färsk bild kan jag ändå bjuda på!:)
Namn och höjd på den pyramidformade toppen till vänster?

Edit: En viss deltagare i den här tråden har ju lite koll på det här, så jag hoppas att han kan avhålla sig från att svara ett tag… ;)

1626349031419.jpeg

Senast ändrad:
Det är alltså inte Österrike, och en första ledtråd fanns med redan i originalinlägget - ifall man läser lite ”mellan raderna”.
En viss typ av väg kan ju också ses i bilden.

Edit: En viss deltagare i den här tråden har ju lite koll på det här, så jag hoppas att han kan avhålla sig från att svara ett tag… ;)

Visa bilaga 10902
@Kalle_Luzern , nu har du avhållit dig länge nog tycker jag..... :)

Min idé sket sig för övrigt.....rotade runt lite....sen bidde det kökstjänst. Strax cykling ute i nationalparken. I 31 grader - blir nog lite svettigt. (y)

Som sagt det är egentligen Kalle som har koll på det här berget, inte jag. ;) (fast det är förstås min bild).
Also…. Berget har ett italienskt namn, men ligger INTE i Italien!
Nu blev det lite mer avgränsat.

Berget har ett italienskt namn, men ligger INTE i Italien!
Nu blev det lite mer avgränsat.
Blev ju alldeles för lätt... ;) Antar att @STORPOTATEN fortfarande eftersvettas då. Här angenäma 18 grader med skurar, och sjön håller på att rinna över brädden. 😨
Pizzo Lucendro, 2963 m. Till höger om Fibbia, 2739 m. Fotograferat från A2 på väg mot Airolo.

Blev ju alldeles för lätt... ;) Antar att @STORPOTATEN fortfarande eftersvettas då. Här angenäma 18 grader med skurar, och sjön håller på att rinna över brädden. 😨
Pizzo Lucendro, 2963 m. Till höger om Fibbia, 2739 m. Fotograferat från A2 på väg mot Airolo.
Tack Kalle,
Du hade ju egentligen bättre koll på det här berget än jag. ;)
Snyggt nästan pyramidformat berg är det.

Men den borde ändå någon annan kunnat ta med ledtrådarna.
Hur många snöklädda toppar kan man se från en motorväg i Ticino mitt i sommaren?:)

Hur ser det ut med floden Reuss, har den gått över bredderna i Luzern?

Välförtjänt över till @Kalle_Luzern !

Tack Kalle,
Du hade ju egentligen bättre koll på det här berget än jag. ;)
Snyggt nästan pyramidformat berg är det.

Men den borde ändå någon annan kunnat ta.
Hur många snöklädda toppar kan man se från en motorväg i Ticino mitt i sommaren?:)

Hur ser det ut med floden Reuss, har den gått över bredderna i Lucern?

Välförtjänt över till @Kalle_Luzern !
Sett berget några gånger, men tror inte jag fotograferat det. Iaf inte från den vinkeln. :)

Mindre regn än väntat idag, så varit stabilt. Men de håller högsta beredskap några dagar till helt säkert. Här nedanför mig är det sjö på strandpromenaden bitvis, normalt sett minst en meter hög kant.

Åter till gåtor, se om den här är lite knivigare än Brienzer Rothorn. Var har jag tagit den här bilden?
IMG_1185.JPG

Haha.....roligt. Eller bara smått irriterande. Min tanke var ju att det var i Airolo-dalen....men jag fick inte ihop något vettigt tyckte jag... Sloppy.

Och eftersvettas gör jag fortfarande, lär nog hålla i sig hela natten. 😓

Kanske behövs någon ledtråd för den här.
Inte alls så långt hemifrån för mig som man skulle kunna tro (inte Dolomiter eller så 😅). Jag utsatte mig för viss ansträngning för att komma till den här platsen, men man kan även åka linbana.

Känt skidberg till vänster, med liftar upp till drygt 3000 m. Bakom granarna syns delar av ett känt offpiståk med nästan 2000 m fallhöjd.

Tillbaka
Topp