Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så du vill inte lägga upp en bild?Guggihütte? Ser ingen så jag ”gissar”…
ska ligga där nånstans
Bollen till förste bäste om det stämde!
Visa bilaga 10991
Spelade ju mindre roll om man såg hütten eller ej, på karta var den ju lätt att hitta (tom på google maps).
Ser ut som Svegs kyrka, så gissar på Vallsjön.Japp, vi kör en dagsfärsk: vad heter sjön?
Nej, K2 är en brutal pyramid från alla håll. Har en gammal bok av Reinhold Messner från hans första bestigning av K2 (innehåller fantastiska bilder).Håller med, oväntat likt på de bilderna! Mönch har ju en mycket lättare väg för bestigning från Jungfraujoch och Mönchjochhütte, gäller nog inte för K2.![]()
Jämtland, Härjedalen, kan visst aldrig lära mig...Nä, nu blandar ihop mig med @STORPOTATEN![]()
Nope. Det finns en gigantisk ledtråd i bilden som du kommer upptäcka på kartan snart…Näckten då?![]()
Jag trodde du varit med tillräckligt länge för att veta var man ska leta utifrån vems tur det är (Kalle=Luzerntrakten, pistråttan = tyrolen. Del Brallo= Jämtland)
Är man bördig från Brunflo är frågan för lättSäg till när jag får svara @Ivo del Brallo![]()
fredw= källarförrådetJag trodde du varit med tillräckligt länge för att veta var man ska leta utifrån vems tur det är (Kalle=Luzerntrakten, pistråttan = tyrolen. Del Brallo= Jämtland)
Googlade just på vit kyrka vid fin svensk sjö. Ses imorgon…Nope. Det finns en gigantisk ledtråd i bilden som du kommer upptäcka på kartan snart…
Så klart! Det syns ju direkt på Google Maps vilken sjö som är smaragdgrön (jämför skillnad mot Näkten eller Storsjön).Locknesjön?
Du skulle testat med ”smaragdgrön sjö Östersund/Jämtland ”Googlade just på vit kyrka vid fin svensk sjö. Ses imorgon…![]()
Jaha, det skulle man ta det på... Snöade in mig på kyrkan och masten.Så klart! Det syns ju direkt på Google Maps vilken sjö som är smaragdgrön (jämför skillnad mot Näkten eller Storsjön).
@FilipNorin har säkert fångat massor av feta öringar i den här sjön
över till Kalle igen (om du inte ger bort till Filip. Han kanske hade en bild på lut?)
Det som kallas Kaiserwetter helt klart! 24 april i år var vi på Titlis riktiga topp och tog bilden. Finsteraarhorn till höger, bra mycket närmare. Gwächtenhorn och Tierberge till vänster på "nära" håll.Det är ju Dom för tusan!
Och strax till vänster därom Täschhorn och Alphubel.
Långt avstånd.
Monte Rosa syns också.
Edit: Avstånd 155 km!![]()
Då kan jag sticka emellan med en fråga utom tävlan (svaret finns i den boken):
Hur många Matterhorn pyramider får det plats inuti K2 pyramiden?
Rätt! Din tur @Kalle_LuzernTeide, 28°16′23″N